Kuva Kuva

LC 100 tai LC80 hankintasuunnitelmissa

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

castillo
Viestit: 11
Liittynyt: Su Touko 16, 2010 6:49 pm
Paikkakunta: tavastkyro

LC 100 tai LC80 hankintasuunnitelmissa

Viesti Kirjoittaja castillo »

Tervehdys!

On alkanut ilmetä tarvetta voimakkaalle veturille ympärivuotiseen käyttöön ja samalla myös perheen henkilökuljettimeksi. Jo pidemmän aikaa olen seuraillut nettiautoa ja siellä oleviä cruisereita. 80:ssä tuntuu olevan paljon kilometrejä kovahkoon hintaan ja 100:set vielä paljolti kalliihkoja. Tällä foorumilla on paljon tietoa noista 80hdj malleista mutta satasista vähemmän. Kiinnostais saada hieman valaistusta asiaan näistä LC 100 malleista, niiden ominaisuuksista ja tyyppivioista sekä murheista. Itse olen koslani pyrkiny huoltamaan ja korjailemaan ja niin on pyrkimys toimia jatkossakin mahdollisuuksien mukaan.

Eli jos tänne voisitte valaista hiukan asioita, niin olisin kiitollinen.
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

HDJ***

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Terve!
Palasin juuri takaisin HDJ kantaan, eli hankin 80:sen vm-90 ajettu ½ miljoonaa km, ruosteeton ja siisti sisältä, hintaan 6400€!
Autoon on näillä km:lla vaihdettu, kk laakerit, kytkin, startti, laturi, vesipumppu ja paljon muuta pienempää osaa.
Jos itse aiot huollot tehdä, niin unohtaisin sen 100:sen, sillä HDJ 80 on viimeinen loistoauto jossa ei ole muuta dikitaalista kuin kello!!!
Tyypivikojahan näissä ei ole, vain ominaisuuksia.
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Rölli
Viestit: 125
Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 5:25 pm
Paikkakunta: Pöytyä

Viesti Kirjoittaja Rölli »

Onko 90 sarja liian heppoinen vetoautoksi?
castillo
Viestit: 11
Liittynyt: Su Touko 16, 2010 6:49 pm
Paikkakunta: tavastkyro

Viesti Kirjoittaja castillo »

Niin kyllä tietty 80 on varmaan viimesiä jossa ei töpsölin päätä ensimmäisenä tarvi kun vikaa ilmenee. Kuitenkin nuo ajokilsat tuntuu olevan mielettömiä järjestään ja kun ei kulkineita vielä mitenkään tunne niin se ajatteluttaa. Tosin tälläkin hetkellä ajoautoina on kaksi yli puolmiljuunaa kilsaa ajettua oikein hyvää kulkinetta, mutta eri merkkiä.

Nettiautossa on yksi ihan mielenkiintoinen 80 mutta ohjaus on oikealla. Ajomäärä (ilmoitettu) alle 200tkm vaikka kuvittelisin että sama auto oli jossain vaiheessa 250tkm ajomäärällä. Ehkä oon katsonu huolimattomasti. Kuinkahan paha ois tottua ajamaan vänkärinpuolelta ja kuinka näiden 80:en automaattiaskit pelaa enemmän ajetuissa.
Hilari
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 10:38 am
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja Hilari »

katteleppa mobile.de.stä oisko siellä vielä 80:siä tarjolla, tulee huvi ja hyöty samalla. löytyy siistejä pelejä kohtuu kilometreillä. kannattaa vaan sitten selvitellä ne verot jos henkilöautoksi meinaa, on aika suolaiset mun mielestä.
castillo
Viestit: 11
Liittynyt: Su Touko 16, 2010 6:49 pm
Paikkakunta: tavastkyro

Viesti Kirjoittaja castillo »

2000kg:n taakkaa koukussa tulee kiskottua, jotenkin en usko 90sarjalaisen voiman riittävyyteen. Myös kuusi sylinteriä on melkoisen oleellinen asia. Onkos muuten näissä 80:ssa välijäähyä.

Mobilessa täytyykin käyä.. En oo sieltä 80 kattonukaan.
hzj75
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 19, 2006 7:28 am
Paikkakunta: Tukholoma

Viesti Kirjoittaja hzj75 »

Nikkari
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 12:21 pm
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Nikkari »

"20tums kromfälgar med nya däck"... :lol:
hzj75
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 19, 2006 7:28 am
Paikkakunta: Tukholoma

Viesti Kirjoittaja hzj75 »

kiilax
Viestit: 65
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 1:58 pm
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja kiilax »

Ota Diesel,pitkässä juoksussa se tulee halvemmaksi mm.vikojen vähyydessä ja satasessa on VOIMAAAAAAAA!!!!! :D :D :D
castillo
Viestit: 11
Liittynyt: Su Touko 16, 2010 6:49 pm
Paikkakunta: tavastkyro

Viesti Kirjoittaja castillo »

Noita Blocketin satasia on tullut toki katseltuakin. Oon hieman huovaten ja soutaen tässä asiassa, koska aiemmin kiinnosti enimmäkseen 80 mallit ja niistäkin ne viimeiset ihan vaan oletuksella että lapsosten murheet olis jo ratkaistu niistä loppupään laitteista. Viime aikoina katse on kuitenkin suuntautunut pääasiassa 100 malliin ja ehdottomasti dieseliin, tämä jo siksi että bensan hajussa on epämiellyttävä rassailla :wink: mutta myös siksi että dieseleiden kanssa on tullut viime vuodet puuhasteltua ja se asia tuntuis natsaavan kaikella tavalla mulle paremmin.

Onko näiden LC 100 dieselien sielun elämään joku omakohtaisesti perehtynyt, vai onko niin että ne jotka niillä ajelee, eivät niitä itse korjaile saati huolla. Näin saattaapi hyvinkin olla, sen verran vähä niitä näkee edes tuolla tienpäällä. 80 alkaa jo olla harrastelijoiden parissa kovin suosittu ja siis moni sen tekniikan tuntee unissaankin :lol: Tosin sen tieto on täällä foorumilla vaikeasti löydettävissä pikaisella tutustumisella, ei oikein aika meinaa riittää tutkimiseen. Haulla taas ei löydy satasista oikein mitään.

Jotenkin satasella on kuitenkin hyvä maine kun asiasta mitään tietämättömätkin pitää sitä pomminvarmana laitteena, mutta onko tää urbaania legendaa. Loppupään 80 ja alkupään 100 liikkuu melkein samoissa hinnoissa ainakin kotimaassa. Bloceti ja Mobile saattaa kertoa muuta, täytyy mobilea hieman tutkia, vaikka mieluusti ostais kuitenkin suomiautoa, jostain syystä :roll:
castillo
Viestit: 11
Liittynyt: Su Touko 16, 2010 6:49 pm
Paikkakunta: tavastkyro

Viesti Kirjoittaja castillo »

vaikuttas mobilekin melko tyhjältä hyvistä kasikympeistä ja jos hyvän oloinen on nii hintakin on sitten melkoinen, siihen ihanan suomen asettama vero :arrow: katse taitaa kohdistua niihin satasiin :roll: Toisaalta ei oo kiirettä kunhan ennen talvea olisi asia ratkaistu.

Tuollainen olis ehkä ihan ok, mutta ajetaan väärältä puolelta, olisikohan käännettävissä ja kuinka paha homma. Onko nuo automaatit mersun automaattien verosia. Ne kun tuntuu pelittävän auton elinkaaren.

http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/3190270
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

castillo kirjoitti:Tuollainen olis ehkä ihan ok, mutta ajetaan väärältä puolelta, olisikohan käännettävissä ja kuinka paha homma. Onko nuo automaatit mersun automaattien verosia. Ne kun tuntuu pelittävän auton elinkaaren.

http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/3190270
On sen käännön joku sentään tehnyt, mutta tekstistä ei selviä paljoakaan, että miten homma tehtiin: http://www.slck.net/viewtopic.php?t=4999&
#428
kiilax
Viestit: 65
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 1:58 pm
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja kiilax »

Kävin tuossa päivänä muutamana koeajamassa automaatti 100:sen joka oli 360 tkm ajettu ja jos nyt viitsii verrata itsellä olevaan manuaalihodariin jossa 616 tuhatta lasissa,niin onhan sitä eroa.
Ensimmmäisena tuo äänieristys tuntuu olevan paranrunut huimasti,hallintalaitteet ovat vielä kauempana "työkalumaisuudesta" kuin hodarissa.
Lähtee kiitettävästi paikaltaan kun polkaisee ja sama ohitustilanteessa,mutta silloin kyllä kuutonen mylvii aika raskaasti kunnes löytää seuravan pykälän.
Henkilöautomaisuutta on tullut huomattavasti lisää ja jotenkin "tojotamaisuus" on karsiutunut pois,alla tuntuu olevan tosi tolkusti tehty maastoauto jolla naisväkikin voi ajella,no kulmien sijainti ja peruutus aiheuttaa parkkitutkasta huolimatta tottumattomalle ongelmia.
Ja se voima ja vääntö,siihen ei citymaastureille ole mitään jakoa kun pannaa traileriin lähes 3500 kg ja lähdetään pitkään vastaseen painamaan,niin piru vie kone vääntää kuin peto,turbo antaa oman vienon vihellyksensä,ja kuorma kulkee,siitä ei ole epäilystäkään.
Summasummarum ikävä jäi satasta, vaikka hodarikin on kunnon äijäpeli niin jos piru olisivat vähän halvempia niin emäntä saisi ketjulla panna meikeläisen johonkin kiinni sen verta se tuo satku himottaa.
95:sta ja 4D4 koneisia saiai kyllä halvemalla mutta kun se pitää olla KUUTONEN.siitä ei tingitä :lol: :lol: :lol: :lol:
Luigi81
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

castillo kirjoitti:Kuinkahan paha ois tottua ajamaan vänkärinpuolelta
Ihan yhtä paha on tottua kuin ensimmäistä kertaa siltä vasemmalta puoleltakin :D

Ainut haittapuoli on se ,että ohitukset täytyy ennakoida hyvin.
railai at surffi.net
Vastaa Viestiin