Sivu 1/1

Missä on HJ:n vaihdelaatikon öljyn täyttöproppu?

Lähetetty: Su Touko 23, 2010 2:06 pm
Kirjoittaja Iisiraireri
Kaikki muut voimansiirron öljyt olis vaihettu, mutta mistä löytyy vaihdelaatikon täyttöproppu? Tyhjennys on tiedossa, mutta ei tohdi aukaista ennen kuin saa täyttöpropun auki. On nimittäin ollut nuo muutkin proput aivan pirun tiukassa. Myyjä kehui vaihtaneensa kaikki, epäilen että ei oo vaihettu muutamaan vuoteen.

Lähetetty: Su Touko 23, 2010 3:38 pm
Kirjoittaja kiilax
Eikös tuo ollut 24mm kannalla oleva pultti takaa katsottuna vaihdelaatikon vasemmalla puolella.
Pitäis näkyä kyllä selvästi ja muita pultteja ei sillä sivulla tainnu olla.

Lähetetty: Su Touko 23, 2010 4:02 pm
Kirjoittaja maaristeilijä
joo ja sitten se on hassusti vähän yläviistoon ettei vaan vahingossa tulis ajateltua oikeata käyttötarkoitusta

Lähetetty: Su Touko 23, 2010 5:41 pm
Kirjoittaja Iisiraireri
Maaristeilijän "kierteinen syöttö" menee läpi :) Pitääkö se suojapanssari purkaa edestä pois tuon nähdäkseen? Kävin taas tuolla ruosteen alla ryömimässä, eikä sieltä kyllä löytynyt yhtään em tuntomerkkeihin viittaavaa mutikkaa. Ja nyt oli kunnon lamppukin matkassa.

Lähetetty: Su Touko 23, 2010 5:50 pm
Kirjoittaja Cental73
entä jos ottaa sen vaihdekepin pois ja liruttaa sen juuresta. Mutta siellä sen täyttpropun pitäis olla. Saattaa olla sellainen matalakantainen niin ei näy helppoon.

Lähetetty: Ma Touko 24, 2010 3:26 am
Kirjoittaja kiilax
Repäise se suojapanssari kartanolle,niin jo rupeaa näkymään ja muista pitää lakki päässä,ettei tule automaattista hiusrasva käsittelyä :lol: :lol:

Lähetetty: Ma Touko 24, 2010 6:33 am
Kirjoittaja Hessu
Ja jos sinne on tehty "hullunkierto", niin vaihdelaatikon täyttöpropun tilalla on putki joka lähtee jakolaatikolle. Putki pitää ottaa vaihdelaatikon päästä pois täytön ajaksi.

Lähetetty: Ma Touko 24, 2010 6:22 pm
Kirjoittaja Heikki L
Mää täytin kanssa vaihdekepin rejästä, on se vaan niin vittumaista kaataa siitä täyttöreisjästä jos ei ole kunnon kannua.
Mutta se täyttöreikä on kyllä siine laatikon vasemmalla puolella noin keskivaiheilla ja keskikorkeudessa.
Se kannattaa ottaa auki kuitenkin että ei mee liikaa/liianvähän öljyy sinne.

Lähetetty: Ma Touko 24, 2010 7:07 pm
Kirjoittaja Iisiraireri
Emännän siskon poika on sen verran kätevä käsistään, että teki mulle tähän touhuun hyvän työkalun. Sellaisen paineilmalla paineistettavan peräöljyn täyttölaitteen, jolla saa ölppää laitettua hankalaankin rakoseen.
Loppuis tuo sade, niin voisi jatkaa "kadonneen täyttöpropun metsästystä" ;)

Lähetetty: Ti Touko 25, 2010 6:51 pm
Kirjoittaja Iisiraireri
No niin. Oli tuossa sadekuurojen välissä semmonen väli, että löytyihän se proppu. Ja laitetaanpa tähän tuoreesta muistista hylsykoot savottaan, jos joku tästä säikeestä joskus apuja hakee. Pohjapanssari on otettava edestä pois. Levy on kiinni neljällä ruuvilla; avainkoko 13 mm. Täyttöproppu 17 mm ja tyhjennys 24 mm.

PS tuosta öljyntäyttölaitteesta plussat tekijälle. On tuo vaiheaskin täyttöreikä sen verran ahtaassa välissä, että tuommoisen askarointi todella kannattaa.

Lähetetty: Ti Touko 25, 2010 9:21 pm
Kirjoittaja tepa78
Iisiraireri kirjoitti: Pohjapanssari on otettava edestä pois. Levy on kiinni neljällä ruuvilla; avainkoko 13 mm.
Sinne on joku vaihtanut pultit, ei toijotassa ole kun 12 tai 14 mm, ei muuta ku toyo tiskiltä hakemaan oikeenlaiset pultit :D 8)

Ei kuvaa sattuis olemaan täyttölaitteesta, ittekin semmosta vähän suunnitellu, vois vaikka vähän apinoida jos on hyväks todettu.

Lähetetty: Ti Touko 25, 2010 11:33 pm
Kirjoittaja HJ-61
eikös tollasen täyttölaitteen tee vaikka vanhasta sammuttimesta

Lähetetty: Ke Touko 26, 2010 4:57 am
Kirjoittaja hj60
Sammuttimesta tehty itellä, ja hyvin toimii. Maalattu siniseksi vahinkojen välttämiseksi.

Lähetetty: Ke Touko 26, 2010 11:10 am
Kirjoittaja Iisiraireri
tepa78 kirjoitti:Ei kuvaa sattuis olemaan täyttölaitteesta, ittekin semmosta vähän suunnitellu, vois vaikka vähän apinoida jos on hyväks todettu.
Ei ole kuvaa, mutta toteutus on simppeli. Aihio on kuorma-auton entinen jarrujen painesäiliö. Kolme jalkaa, että pysyy pystyasennossa. Alapäästä letku, jonka päässä palloventtiili ja nokkana 20 cm samaa letkua. Säiliön yläpäässä täyttöaukko ja paineistusventtiili. Paineistuksessa auton renkaan ilmaventtiili. Ilmaventtiili on kiinni putkimiehen helmiliittimen osin.

Öljy säiliöön ja 1,5 bar renkaantäyttölaitteella ja hommiin.