Kuva Kuva

HJ-61turbo 12ht MLS terästiiviste

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

sikryj
Viestit: 21
Liittynyt: To Huhti 08, 2010 10:34 pm
Paikkakunta: Helsinki

HJ-61turbo 12ht MLS terästiiviste

Viesti Kirjoittaja sikryj »

Elikkäs aikomuksena tilata MLS- teräs kansipahveja muutama. Onko täällä kiinnostuneita asian tiimoilta.
Hinta on vielä vähän hakusessa. Mallipahvin lähetän ensiviikon Tiistaina jonka jälkeen homma tarkentuu.
Paksuus on joko 1,4mm tai 1,6mm.
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

oletko jo sen verran kysellyt että tekevätkö varmasti pieneriä? joskus muinoin yritin amebariikkaan olla yhteydessä ja saada juurikin 12h-t koneeseen parempia kansipahveja...tyypilliseen usalaiseen tapaan sanoivat että nou propleemi, kaikki onnistuu mutta sitten vaan herkesivät vastailemasta pöhköpostiin. jos onnistuu niin luulisi noille olvean menekkiä
sikryj
Viestit: 21
Liittynyt: To Huhti 08, 2010 10:34 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sikryj »

lepoantti kirjoitti:oletko jo sen verran kysellyt että tekevätkö varmasti pieneriä? joskus muinoin yritin amebariikkaan olla yhteydessä ja saada juurikin 12h-t koneeseen parempia kansipahveja...tyypilliseen usalaiseen tapaan sanoivat että nou propleemi, kaikki onnistuu mutta sitten vaan herkesivät vastailemasta pöhköpostiin. jos onnistuu niin luulisi noille olvean menekkiä
Kyllä tekevät yhdenkin kappaleen, mutta aion tilata ainakin 3kpl.
Tekevät 1-4kpl samalla hinnalla kpl ja 5 eteenpäin säästäisi 10 dollaria kpl joten ei tuo säästö tule kuin ehkä postikuluissa jos tilaa useamman.
sikryj
Viestit: 21
Liittynyt: To Huhti 08, 2010 10:34 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sikryj »

No niin! Tiivisteeni saapuivat ja työnjälki on ainakin hyvä. Paksuus oli valittavissa 1.4 tai 1.6mm hinta sama!
Tehdas sijaitsee thaimaassa.
Maksut hoitelin itse paypallilla
Nyt heillä on Hj-61turbon orkkispahvi mallina.
Tuolta voi kysellä tarjouksen: inquiries@gasketstogo.com
http://www.gasketstogo.com/
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Paljonko maksoi kappaleelta ja oliko rahti kallis?
#428
sikryj
Viestit: 21
Liittynyt: To Huhti 08, 2010 10:34 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sikryj »

Hessu kirjoitti:Paljonko maksoi kappaleelta ja oliko rahti kallis?
190$kpl. 2kpl rahti oli 65$ .
Itselläni tarkoitus asentaa tuo tiiviste ensiviikon alkupuolella jonka jälkeen kirjoitan tänne tuloksista.
Moottorihan on minulla veneessä ahdot 1.2-1.5bar välillä ja vakiopahvi ei tahdo kestää yhtä kesää.
Eli kansi plaanaten ja terästiivari paikalleen niin näen mikä on seuraava heikkolenkki tässä moottorissa.
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

jos sulla on entiset tiivisteet menneet 3-4 mukin väliltä ja koneella on ahdettuja tunteja takana niin kannttaa kattoa ettei ole lohko vääntynyt....kaverilla 12h-t rupesi polttamaan kansipahveja niin syyksi paljastui juurikin vääntynyt lohko!!
sikryj
Viestit: 21
Liittynyt: To Huhti 08, 2010 10:34 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sikryj »

lepoantti kirjoitti:jos sulla on entiset tiivisteet menneet 3-4 mukin väliltä ja koneella on ahdettuja tunteja takana niin kannttaa kattoa ettei ole lohko vääntynyt....kaverilla 12h-t rupesi polttamaan kansipahveja niin syyksi paljastui juurikin vääntynyt lohko!!
Ei ole 3-4 väliltä. OLen mittaillut tuon lohkotasonkin. Mennyt sattumanvaraisesti. Venekäytössähän tuo joutuu paljon kovemmalle rasituksille pitempiaikaisesti.
Homma on edennyt lähes joka vuosi, että loppukesästä hiljalleen alkaa hävittämään nestettä. Tällä hetkellä 1 tunti ja kahvipannullinen (paisarillinen).
Tuossa on lohkokin vaihtunut matkanvarrella, mutta tämä pahvinpettäminen on jatkunut samanlaisena.
No tarkoitus olis lyödä tuo terästiivaari tulevalla viikolla kiinni ja nostella ahtopaineet 1.5-1.8 välille +hieman soppaa ja katsoa mitä pata tuumii.
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Täähän onkin mielenkiintoinen aihe kun minullakin on venemoottori ikuisuusprojekti tekeillä, se tulee1HD-T:stä. Siinähän on terästiiviste alkujaan. Rasitusastehan menee karkeesti venekäyttö 80% - autokäyttö 20%. Venekäytössä terästiiviste varmasti kestää paremmin, mutta lopullinen ratkaisu taitaa olla puristussuhteen lasku parilla yksiköllä, ainakin jos ahdot alkaa pyöriä kahden kilon tuntumassa. 12H-T:ssä puristussuhde on alkujaan muistaakseni vielä suurempi kuin 1HD-T:ssä. Siinä laskussa tulee vaan muutama muu "juttu" kylkiäisenä.
TP
Avatar
Mika.T
Viestit: 139
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:43 pm
Paikkakunta: 016

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Venekäytössä varmasti myös alkuperäinen pilleriturbo kannattaa vaihtaa huomattavasti paremmin virtaavampaan.

Kuten myös jatkuvassa kuormituksessa olevan koneen ahtoilman jäähdytyskin alkaa olla kestävyyden kannalta oleellista.
sikryj
Viestit: 21
Liittynyt: To Huhti 08, 2010 10:34 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sikryj »

Mika.T kirjoitti:Venekäytössä varmasti myös alkuperäinen pilleriturbo kannattaa vaihtaa huomattavasti paremmin virtaavampaan.

Kuten myös jatkuvassa kuormituksessa olevan koneen ahtoilman jäähdytyskin alkaa olla kestävyyden kannalta oleellista.
No! Nuo nyt ovat itsestään selvyyksiä. T; Holset
sikryj
Viestit: 21
Liittynyt: To Huhti 08, 2010 10:34 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sikryj »

timop kirjoitti:Täähän onkin mielenkiintoinen aihe kun minullakin on venemoottori ikuisuusprojekti tekeillä, se tulee1HD-T:stä. Siinähän on terästiiviste alkujaan. Rasitusastehan menee karkeesti venekäyttö 80% - autokäyttö 20%. Venekäytössä terästiiviste varmasti kestää paremmin, mutta lopullinen ratkaisu taitaa olla puristussuhteen lasku parilla yksiköllä, ainakin jos ahdot alkaa pyöriä kahden kilon tuntumassa. 12H-T:ssä puristussuhde on alkujaan muistaakseni vielä suurempi kuin 1HD-T:ssä. Siinä laskussa tulee vaan muutama muu "juttu" kylkiäisenä.
Jeps. Dieselissä tuo puristussuhde ei ole niin merkittävässä asemassa kuin bensiinin kanssa pelatessa, mutta otin nuo omat tiivarini pari kymppiä paksumpana versus vakio.

Itsekkin tuota 1hd-t ajattelin jossain vaiheessa, mutta nyt tuolla tallin perukoilla on nyt mersun kone tuloillaan "vara" moottoriksi..
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Kyllä puristussuhteella on on iso merkitys dieselissäkin noilla tehoilla ja ahdoilla, mutta tosiaan vähän eri syistä kuin bensakoneissa, ja erityisesti veneessä kun niitä tehoja käytetäänkin. Työpaineet kasvaa älyttömiksi, ei kestä pahvit eikä oikein mikään muukaan. Ei sillä kovin paljoa merkitystä ole jos ei ole väliä kestääkö vehkeet nipussa.

Esim. 1HD-T:ssä on vakiona autokäytössä 18,6 mutta samasta peruskoneesta tehdyissä kaupallisissa venemoottoreissa onkin yllättäen 15,5 -16,5 puristussuhteet. Sitä ei vaan pysty pudottamaan noin paljon kansipahvilla, tulee muita ongelmia, sen joutuu ottamaan männän palotilasta pois. Minulla piti ottaa n. 3cm3 että suhteen sai kuudentoista pintaan. Tähtäimessä on 250-300hv ja ahtoja se vaatii varmaan 2-2,5 kiloo, ainakin. Nykyisellä n.300hv bensakasilla pulkka kulkee 57 solmua todellista nopeutta ja dieselillähän tietysti pitäs saada se 60 solmua rikki. Saas nähä miten äijän käy.
TP
sikryj
Viestit: 21
Liittynyt: To Huhti 08, 2010 10:34 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sikryj »

timop kirjoitti:Kyllä puristussuhteella on on iso merkitys dieselissäkin noilla tehoilla ja ahdoilla, mutta tosiaan vähän eri syistä kuin bensakoneissa, ja erityisesti veneessä kun niitä tehoja käytetäänkin. Työpaineet kasvaa älyttömiksi, ei kestä pahvit eikä oikein mikään muukaan. Ei sillä kovin paljoa merkitystä ole jos ei ole väliä kestääkö vehkeet nipussa.

Esim. 1HD-T:ssä on vakiona autokäytössä 18,6 mutta samasta peruskoneesta tehdyissä kaupallisissa venemoottoreissa onkin yllättäen 15,5 -16,5 puristussuhteet. Sitä ei vaan pysty pudottamaan noin paljon kansipahvilla, tulee muita ongelmia, sen joutuu ottamaan männän palotilasta pois. Minulla piti ottaa n. 3cm3 että suhteen sai kuudentoista pintaan. Tähtäimessä on 250-300hv ja ahtoja se vaatii varmaan 2-2,5 kiloo, ainakin. Nykyisellä n.300hv bensakasilla pulkka kulkee 57 solmua todellista nopeutta ja dieselillähän tietysti pitäs saada se 60 solmua rikki. Saas nähä miten äijän käy.
Olen jutellut noiden mersun virittäjien kanssa ottavat jopa 600hv vakiopuristussuhteella (n.21/1). Pakopaineet tuntuvat olevan tärkeämmässä roolissa. Mutta, jos itsellänikin olisi moottori pöydällä niin tiputtaisin myöskin puristussuhdetta. Olet varmaankin törmännyt nanni/toyota moottoriin http://www.nannidiesel.com/images/stori ... TDI-en.pdf .. Miten olet ajatellut tuota vetolaitteen kestävyyttä, kun näissä cruisereiden moottoreissa nuo väännöt nousevat melko massiivisiksi.
Luulisin, että saavutat tuon n.300hv 2kilon paineilla jos saat paketin hengittämään hyvin.
Löytyykö sinulta muuten 12ht koneeseen, noita vahvistetulla männänrengasuralla olevia mäntiä tai saako mistään??
Kysytään nyt vielä yksi kysymys oletko vertaillut 1hdt ja 12ht mäntiä keskenään? männäntapin koko(32mm12ht/33mm1hd-t) sekä dekkikorkeus ja palotilan sijainti ajatuksena tietenkin tehdä isolohko 12ht moottori :twisted:
sikryj
Viestit: 21
Liittynyt: To Huhti 08, 2010 10:34 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sikryj »

No niin.. Ajettu pari tuntia ja tuntuu toimivan n.60km. Nyt käytössä 1.5 kiloa ahtoja ja soppa ruuvit veivattu "loppuun" :wink: . Tuo minun pumppu on käynyt dieselpajalla ja ukko meinasi jos kaiken polttaa pitäisi olla 230hv-260hv välillä tehot. Ja ainakin nyt tuntuisi potkurit jäävän pieniksi..

Antelen tälläviikolla palautetta tehtaalle, joten jos joku on jo koittanut tilata eikä vastausta ole kuulunu se johtuu siitä että odottavat palautettani tiivarista... Painelen huomenna jonkun 100km lenkin niin saa vähän lisä varmuutta.
Vastaa Viestiin