Kuva Kuva

Vinssin asennus

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

temu
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 8:39 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja temu »

HEP!

Nythän mie vasta sopan keitin.

Mutta mieki kyllä sottailin, jotta eikös tuo vinssi toimine ihan hyvin jos mie vaan otan vaijerin rullalta rupean kelaamaan. Jos tarvii pyörittää toiseen suuntaan, niin pistän pakin päälle. Tällainen vinssin käyttö on vaan esineiden ja olioiden (lue :hirvien) vetoon. Tarkoitus ei ole vetää autoa metsästä, pyrin sen sieltä ajamaan... :)
HJ = Hyvä Juttu!
SLCK # 269
HJ 61 -87, 3+3
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Jeps, toimii hyvin pakillakin pyörittäen, jos väärinpäin pyörii. Ja autonki voi vinssata metsästä sillain, ku tuolla mekaanisella vinssillä on joka tapauksessa huono auttaa renkailla, ne pyörii liian lujaa.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

hj60 kirjoitti: Äkkitarkastukseen semmonen vinkki, että kaikki mitä olen omin silmin nähny on ollu joko molempiin suuntiin pyöriviä ja molempiin suuntiin lähtevillä kardaanilaipoilla, tai yhteen suuntaan pyörii ja kardaanilaippa vain eteenpäin. En tiiä onko sekasikiöitä olemassa.
Mä oon ainakin havainnu että nelivaihteisen ulosotossa on laipat molempiin suuntiin ja kytkentävipu takapuolella kun taas 5-vaihteisen PTO:ssa laippa vain eteenpäin ja kytkentävipu etupuolella. Ja puhun siis kakssuuntaisista PTO:ista..
1987 LJ70
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Jollapaku kirjoitti:
hj60 kirjoitti: Äkkitarkastukseen semmonen vinkki, että kaikki mitä olen omin silmin nähny on ollu joko molempiin suuntiin pyöriviä ja molempiin suuntiin lähtevillä kardaanilaipoilla, tai yhteen suuntaan pyörii ja kardaanilaippa vain eteenpäin. En tiiä onko sekasikiöitä olemassa.
Mä oon ainakin havainnu että nelivaihteisen ulosotossa on laipat molempiin suuntiin ja kytkentävipu takapuolella kun taas 5-vaihteisen PTO:ssa laippa vain eteenpäin ja kytkentävipu etupuolella. Ja puhun siis kakssuuntaisista PTO:ista..
Asia selevä, en oo niin montaa vielä kattellu.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tuosta Pikkujussin huomiosta tuli mieleen, että jotain"särmäämistä" siinä 4v jakolootan 5v laatikkoon laittamisessa oli, sorvariakin taidettiin tarvita. 2 suuntainen 2 päinen ulosotto meni kyllä taas heittämällä myöhemmin 5v jakolaatikkoon.

Timop
Vastaa Viestiin