Kuva Kuva

hdj:keskilukko

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

hdj:keskilukko

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

eli tarkoitus olis että laitetaan katkaisin/ jonkinmoinen nappi kojelautaan että saadaan keski lukko päälle nopeallakin puolen. onko kukaan tutkinut että onko mahollisesti näissä malleissa (joissa ei ole alun perin sitä nappia)valmiuksia ,eli olisi vaan jätetty se center lock nappi laittamatta,ja olis jossakin kojelaudan sisälmyksissä valmis pistoke.vai pitääkö vetästä ihan omat piuhat?tai no viisaammat kertokoot onko tämä yleensä mahdollista.

terv.nimim.asijata ei vielä sen kummemmin ole tutkittu
bj45lava
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja bj45lava »

Korjatkaa jos olen väärässä, mut todennäköisesti tossa lootassa ei ole sitä keskilukitusta hoidettu sähköllä, vaan manuaalisesti kepistä.

Itellä jäänyt tommonen kuva, eli tarkista, onko jakolootan päällä kytkentämootori vai pelkästään valussa monttu sen tilalla.

Normi eli suomimallin hodarissahan jakis lukittuu napista ja kepistä sähköisesti, eli keppi kytkee käytännössä vaan lyhyen puolen päälle ja siinä vivussa lootan rakenteessa on sitten jakiksessa kytkin, joka käskee moottorin vetää lootan lukkoon kuten tapahtuu kojelaudan nupistakin, toi siis vaan ohittaa sen kytkimen

Tai sit jos sulla on viskolukollinen uudemman mallin loota, niin sitten en tiedä enää mistään mitään...
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

no nyt suatiin aikaseks että käytettiin nosturin nokassa tuota ja tutkittiin niin kyllä sieltä semmonen moottorin surina kuuluu kun kepistä hitaalle vaihtaa ja sit siellä lähellä oletettua kytkentä moottoria on yksi soikion muotoinen pistoke mitähän siihen tulee? olisko mahollista että siihen tulis se nappi.
bj45lava
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja bj45lava »

Siellä on yks ylimääräinen pistoke vapaana, ja siihen ei tule mitään, mutta kaksi muuta tunnistinta sen moottorin nurkilla myös, ja niihin pitäis tulla johdot...
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Helpoimmalla pääset kun hommaat sen alkuperäsen keskilukon kytkimen ja kaivat kojelaudasta sen liittimen esiin ja tökkäät kiinni. Kojelaudan liittimestä löytyy kaikki tarvittava, voi siinä käyttää jotain muutakin kytkintä. Omassa sama rojekti esissä, kytkin on jo mutta en ole kerennyt laittaa.

Kaikissa keskilukko kytkeytyy sähköllä, myös niissä joissa ei ole erillistä kytkintä. Viskolukko, tai oikeammin luistonrajoitin ei muuta varsinaisen lukon rakennetta miksikään, se on vaan lisänä.
TP
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

timop kirjoitti:Helpoimmalla pääset kun hommaat sen alkuperäsen keskilukon kytkimen ja kaivat kojelaudasta sen liittimen esiin ja tökkäät kiinni. Kojelaudan liittimestä löytyy kaikki tarvittava.
no tätä just tarkoitin ,eli siellä on se pistoke koje laudassa jossakin,missähän kohdassa se mahdollisesti on tyhjiä paikkojahan on kolme ratin oikealla puolen ja yks vasemmalla eikä ainakaan heti hollilla ollut se pistoke. timop.hommasitko uutena toyotalta sen kytkimen vai mistä? mitä kustanti?

terv. timor
Avatar
Mika.T
Viestit: 139
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:43 pm
Paikkakunta: 016

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Se nappula on alunperin ratista ensimmäisenä oikealla.
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Käytettynä löyty kytkin, laitoin tänään paikalleen. Toimii suoraan niin, että nopealla puolella saa kytkimestä keskilukon päälle, ja tietenkin pakko-ohjaus hitaalla puolella säilyy ennallaan. Minusta sen pitää toimia niin, että hitaalla puolella lukon saa pois jos tarviaa esim. isoa kärriä vekslata asfaltilla hitaalla puolella. Vaatinee keskilukon ohjaus lootalta yhden johdon irrotuksen, mutta en ehtinyt kokeilla sitä vielä.

Liitin löytyy kojelaudan keskeltä tuuletusritilöiden alta. Hyvällä tuurilla sen saattaa saada ongittua kytkimien aukkojen kautta esiin, kannattaa kokeilla sitä ensin. Johtosarja jossa on kaikille neljälle kytkimelle (takalasin lämmitin, keskilukko, automaatin ohjaus, ja radioantennin kytkimet) tulevat johdot tulee hanskalokerolta päin kytkinaukkojen yläpuolella muovituen takana piilossa ja siitä lähtee alaspäin kytkimien haarat. Oikealla ensin kaksi sileällä suojaputkella varustettua ja äärimmäisenä vasemmalla on teippaamalla suojattu takalasinlämmittimen ja toinen samasta kohtaa haarautuva sentin paksulla "rokkatorvella" suojattu keskilukon johtonippu. Se erkanee suoraan vasemmanpuoleisen keskituuletusritilän alta. Minulla liitin roikkui lämppärin nappulapaneelin takana piilossa, enkä uskaltanut väkisin repiä sitä kun en varmasti tiennyt onko se oikea johto. Liittimessä on oikosulkupalikka jossa on yksi keltainen hopeisilla renkailla varustettu johtolenkki, se pitää tietysti irrottaa ennen kytkimen kiinnittämistä tai sitä voi käyttää liitinrunkona jos käyttää jotain muuta kytkintä.

Tuota hitaanpuolen pakko-ohjauksen poistamista pitää tutkia myöhemmin, nyt joutuu olemaan jonkun päivän huoltotauolla.
TP
Avatar
Mika.T
Viestit: 139
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:43 pm
Paikkakunta: 016

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mikä tuo "automaatin ohjaus" namiska on?
bj45lava
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja bj45lava »

Niin toi hitaan puolen pakko-ohjaus onnistuu periaatteessa tekemällä ohitusleikkaus sen ohjauskatkaisijaan,

Eiks sen hitaan puolen kytkimen johdon irrottamalla homma toimi vain kojelaudan katkaisijasta, täytyy perehtyä kaavioihin, kun on noi tehteen kirjat hyllyssä.

Voihan taas olla, et jos sen kytkimen johdon irottaa, niin ei toimi mikään ollenkaan.
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

kyllä timop :ltä tulee aina hyviä ja oikeaoppisia neuvoja pitää jonain päivänä tarkemmin ehtiä se liitin sieltä sisälmyksistä. nuilla koortinaateilla luulis sen löytyvän .ja pitää hommata se alkuperäinen kytkin tuohon reikään,onhan se sit niinkun se olis ollut aina siinä
psk123
Viestit: 79
Liittynyt: Su Elo 09, 2009 9:34 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja psk123 »

kiilax
Viestit: 65
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 1:58 pm
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja kiilax »

Automaatin ohjauksella timop tarkoittanee automaateissa olevaa kytkintä,jolla saadaan vaihtojen välit pitemmäksi ts.loota ei heitä isompaa(eikä turbiinilukkoa) päälle kun vasta kovemmilla kierroksilla josta on apua vaikka autotraileria vedettässa,samalla tauluun syttyy vihreä PWR valo tarkoittaneeko tuo sitten POWERIA.
Lisäksihän noissa automaateissa on vaihteen valitsimessa nappi jota painamalla suurin pykälä putoaa pois,helppo vaikka ohituksessa( jos ei viitsi tallaa pohjaan runtata,silloinhan vaihto tapahtuu myös) niiniikään raskaamman kuorman kanssa,kas kun nämä Cruiserit ovat sen verran ruudikkaita että tulee joskus ohiteltua täyteen lastatun kärrynkin kanssa :oops: :oops:

Anteeksi poliisisedät. :oops: :oops: :oops: :lol:
Avatar
Mika.T
Viestit: 139
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:43 pm
Paikkakunta: 016

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mahtaa ko. nappula olla vasta uudemmissa peleissä.

mulla ei ainakaan moisia nappuloita ole. Tosin saisi olla. Turbiinilukko menee turhan aikaisten kiihdyttäessä päälle
kiilax
Viestit: 65
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 1:58 pm
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja kiilax »

No mulla on -94 HDJ VX,ja kas kummaa olen tyytyväinen ko.värkkiin.
Vastaa Viestiin