Sivu 1/1

Hodarin suuttimet

Lähetetty: Pe Loka 22, 2010 3:07 pm
Kirjoittaja kiilax
Morjensta taas,tämänkertainen kysymys kuuluu että missä hodarijengi on käyttänyt koneen suuttimet tarkistuksessa/säädössä ja minkä hintainen moinen operaatio on ollut?

Lähetetty: La Loka 23, 2010 1:36 pm
Kirjoittaja Tommo__79
omaan ex-hodariin suunnittelin joskus kärkien vaihtoa.. hintaa olis tullu kaikkineen n.1000E, vaihtosuuttimet uusilla kärjillä tais olla jotai 750E :) en tiedä et paljon maksais tarkistus ja säätö, nuohan on kaksvaiheiset :)

Lähetetty: Su Loka 24, 2010 6:39 am
Kirjoittaja kiilax
Kertokaaka nyt asiaan vihkiytymättömälle,mitä tarkalleen tarkoittaa kaksivaihesuutin?
eikö noissa ole avautumispainetta säätelevää jousta ynnä prikkoja joilla ko.painetta säädetään?
Vai tuleeko avautumishetken määritys jostain korkeammalta taholta(taivaasta) ja miksi tarvitaan kaksi avautumishetkeä?
Tämä osio on jäänyt allekirjoittaneelta täysin pimiöön. :shock: :shock: :shock:
Paljon on tahkoa kierretty mutta nyt menee hilseen yli :roll: :roll: :roll
Kun oman hodarin kone käy kuumana,on kuin yksi pytty ei olisi täysillä pelissä mukana ts.3" pakarin päästä kuuluu suoraan sanottuna paukutus ja kone ontuu hiukkasen,ajettu 277000 ja moinen ihmetyttää,onko vika suuttimissa.
Vuosimalli on -94

Lähetetty: Su Loka 24, 2010 9:24 pm
Kirjoittaja timop
Suuttimen neula liikkuu ensin kuten normaalissa suuttimessakin jousta vasten ja n.0,1mm liikkeen jälkeen se törmää toiseen jouseen jonka jousivoima summautuu ensimmäisen jousen voimaan. Ensimmäisen jousen esijännitystä säädetään säätölevyllä normaalisti, toinen on kiinteä, eräänlainen patruuna. Tuota liikkeen välystä säädetään toisella säätölevyllä.
Yksinkertaistettuna pienellä neulan liikkeellä pienempi paine ja suuremmalla liikkeellä suurempi paine.

Lähetetty: Su Loka 24, 2010 9:37 pm
Kirjoittaja Mika.T
Niin ja tällä kaksvaihe ruiskutuksella saadaan mm. pehmeämpi käyntiääni.