Kuva Kuva

HDJ80 vm. 1990 ja polttoaineen vuoto ruiskutuspumpusta

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
maraani
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:36 am
Paikkakunta: Somero
Viesti:

HDJ80 vm. 1990 ja polttoaineen vuoto ruiskutuspumpusta

Viesti Kirjoittaja maraani »

Ilmeni ajoneuvossa (HDJ-80 vm. 1990) semmoinen vika, että haisee polttoaine kuulemma jo pihallakin...kyse on mun exästä, jolla nyt vajaat 700 tkm ajettu. Vuotaa kuvan mukaisesta kohdasta sen verran, että alkaa häiritä. Onkoos sinä joku vaihdettava tiiviste jossain?

Kuva
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Re: HDJ80 vm. 1990 ja polttoaineen vuoto ruiskutuspumpusta

Viesti Kirjoittaja Jappi »

On siinä tiiviste akselilla,pumpun kannen joutuu irrottamaan vaihtoa varten joten siihenkin tiiviste.
Avatar
Mika.T
Viestit: 139
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:43 pm
Paikkakunta: 016

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuo kaasuvivun läpivienti kuluu yleensä niin väljäksi ettei pidä kuin hetken uudella tiivisteellä.

Onnistuu toki holkittaa tiukaksi.
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Akseli kuluu enempi, sen ja o-renkaan vaihtamalla yleensä asettuu. Saattaa olla noilla kilometreillä jo holkkia vailla. Niitä akseleita on vaan ollu useammanlaisia, vuosimallitiedon perusteella pitäs osua oikea, mutta on varmistettava ennen asennusta että akselin alapäässä olevassa vivussa on sama numero kuin vanhassakin. Saattaa muuten olla yllätys kun vastaa polkimeen ihan eritavalla, akseleita on ainakin kahta eri pituuttakin.
TP
Avatar
maraani
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:36 am
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maraani »

Ajoneuvon nykyinen omistaja on nyt remontin teettänyt. Menikin kuulemma vähän enemmän aikaa mitä huolto oli arvioinut. Eli paikallinen dieselhuolto sen oli rempannut. Neljä tuntia töitä ja neljänkympin osat, melko tarkkaan 300 euroa maksoi. Mutta kuntoon tuli ja pakko oli laittaa.

Oli huoltomies vielä maininnut, että akseleita oli ainakin neljää erilaista ollut tyrkyllä...
Hipluxracing
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2009 11:19 pm
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hipluxracing »

Sehän on tuo nykyjään suurin ongelma näiden pelien kans , jotta vaihtoehtoja tuntuu piisaavan ... Hajin avensikseen esimerkiksi jarrulevyä , niin 5 eri vaihtoehtoa löytyi samalle vuosimallille....

Lantruiseris ei ilmeesesti aivan niin suurta hajontaa...
Turpotetahan vaikka polokupyörä , jos siiton apua...
Avatar
Mika.T
Viestit: 139
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:43 pm
Paikkakunta: 016

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Se on hyä ku nämä on tehty niistä osista mitä on milloinkin autoa kasatessa käteen sattunut... :lol:
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Eurooppalaisissahan varaosakirjavuus on aina ollu vähintään viisi eri vaihtoehtoa per vuosimalli, ja nyt kun tuo Avensiskin on....
TP
Hipluxracing
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2009 11:19 pm
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hipluxracing »

Niin , itellä oli 1998 vuoden 2.0Td farkku , valm.maa englanti..
Vaimokkeella 1998 vuoden sedan 1.6 , valm.maa TURKKI!!
Sitä sitten voipi arvuutella että sopiiko osia toisiinsa....EI.

Jotta uudempien autojen kanssa ns.varaosa-auto - systeemi ei enää toimi...
'onneksi on 61 ja 80 ..
Turpotetahan vaikka polokupyörä , jos siiton apua...
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Työkaverille tuli ajoon uusi Hilux, made in Thailand, toiselle kaverille Hilux kolmen litran koneella, made in South-Africa. Monissa osissa ei ole edes valmistajan nimeä tai logoa enää niinkuin ennen oli, ei mitään merkintöjä. Miksiköhän???
TP
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

timop kirjoitti:Työkaverille tuli ajoon uusi Hilux, made in Thailand, toiselle kaverille Hilux kolmen litran koneella, made in South-Africa. Monissa osissa ei ole edes valmistajan nimeä tai logoa enää niinkuin ennen oli, ei mitään merkintöjä. Miksiköhän???
Kyynisenä ihmisenä voisi todeta että nykytojotan laatu on sitä luokkaa vanhoihin verrattuna ettei valmistaja halua nimeään julki... :twisted:

Ainakin tavallisissa henkilöautoissa laatu tippui kun valmistus siirrettiin eurooppaan.
Daniel
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 9:56 pm
Paikkakunta: Häme

Re: HDJ80 vm. 1990 ja polttoaineen vuoto ruiskutuspumpusta

Viesti Kirjoittaja Daniel »

Aiheeseen liittyen: Itsellä sama tiivisteiden vaihto työn alla. Remontin jälkeen ei kuitenkaan vastaa kaasuun. Tyhjäkäynti oli hieman korkea mutta asettui syöttöruuvia löysäämällä. Käytin uudestaan auki ja tarkistin mutta mielestäni kaikki on niin kuin pitääkin. Onko ideoita mistä moinen voisi johtua?
Daniel
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 9:56 pm
Paikkakunta: Häme

Re: HDJ80 vm. 1990 ja polttoaineen vuoto ruiskutuspumpusta

Viesti Kirjoittaja Daniel »

Vika löytyi. Käyttövipu hampaan verran pielessä.
2x4WD
Viestit: 31
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 8:31 pm
Paikkakunta: tampere

Re:

Viesti Kirjoittaja 2x4WD »

maraani kirjoitti:Ajoneuvon nykyinen omistaja on nyt remontin teettänyt. Menikin kuulemma vähän enemmän aikaa mitä huolto oli arvioinut. Eli paikallinen dieselhuolto sen oli rempannut. Neljä tuntia töitä ja neljänkympin osat, melko tarkkaan 300 euroa maksoi. Mutta kuntoon tuli ja pakko oli laittaa.

Oli huoltomies vielä maininnut, että akseleita oli ainakin neljää erilaista ollut tyrkyllä...
Olikohan kenties sen akselin vaihtanut? Ei nuo tiivisteet montaa euroa tehneet merkkiliikkeessä ja pelkkään tiivisteen vaihtoon tarvitaan jo taitoa jos yli tunnin saa turattua.

tulolla hiukan juttua asiasta

http://forums.offipalsta.com/showthread ... 945&page=2
HJ60 -86 Katosi elämästäni
BJ75 -85 PA 1+1+7 saataneen käyttöön
BJ75 -85 hlö miettii kohtaloaan
PZJ75 -90 tuli taloon
Vastaa Viestiin