Kuva Kuva

bj40 moottori ongelma

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

metsästäjä
Viestit: 25
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
Paikkakunta: Ylivieska

bj40 moottori ongelma

Viesti Kirjoittaja metsästäjä »

nyt kävi silleen et rupes moottori käymää kolmella ja luulin ekaks et leikkas suutin kiinni ku kuulu sellanen vaimea nakutus..mut sit se nakutus kyllä katos josain välisä..no kone senkun nilkutti kolmella ja rupesin koneen käydessä yksitellen testailee aukasta suuttimelle tulevia putkia ja yhen putken aukasu ei vaikuttanu koneen käyntii..no vaihdoin siihen suuttimen ku sattu oleen ylimääräisä ja ei vaikuttanu..no sitte vaihdoin vielä yksien suuttimien paikkoja ja aina se kolmos sylinteri nilkuttaa..mikä avuksi?? ja mikä ois veikkaus onks muilla ollu saman tyylisiä ongelmia. varmaan seuraavaksi ruveta puristus paineita mittailee ja jne..? ja auto bj 40 vm80 3.0 diesel.
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

No lähes varmaan jo alkaa löytyä puristuksista vikaa.Mikäli ei ole pumppu sitten hajonnut.Muuta vaihtoehtoa ei oikeastaan ole...

Jos tulee sillekin käymättömälle pytylle polttoaine normaalisti kuten muillekin niin kansi auki ja katsomaan mitä se yksi sylinteri söi.
metsästäjä
Viestit: 25
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja metsästäjä »

noniin nyt ois puristus paineet mitattu ja kaikissa muissa sylintereissä oli noin 19 kiloa painetta ja siinä nilkuttavassa noin 15 eli ei aivan horo mut paljon uupuu..no ajatuksissa on ollu täydellinen kone remppa niin nyt tuli sit tosi hyvä syy tehdä se. harmi vaan ku kesken metsästys kauden mut eipä se auta..tuosa mittarisa oli nyt noita yksikkö vaihtoehtoja barista kiloon ja jne..mut laitoin nuo kiloina..jos vaikka joku osaa päätellä jo jotain niistä.
metsästäjä
Viestit: 25
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja metsästäjä »

niin ja vielä tuosta kone rempasta..puoli vuotta sitten kyselin paikalliselta yrityksestä niin kahtovat koneelta että saa ylikoon mäntiä ja putket on niin vahvat että voi porata. onko muilla rempan tehneillä kokemuksia?? kiitos
sku
Viestit: 26
Liittynyt: La Syys 10, 2005 10:17 am

Viesti Kirjoittaja sku »

Kannattaa varmaan kumminkin kattoo onko venttiilikoneisto ottanu itteensa ennenkun aukasee koko konetta.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Savuttaako se valkosavua,joka häviää kun sitä suutinputkea löysää???

Ja ootko kattonu ettei siellä pumpun luona ole Pa vuotoa,putki murtunut,tai vuoto siellä takaiskun,ja pumpun välissä.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
metsästäjä
Viestit: 25
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja metsästäjä »

no nii nyt syy selvisi..otin kannen auki ja kolmosen männästä pala irti..siinäpä se syy oli...no sit purin kaikki ja huomena lähtä tilailee osia..ja kyselee koneistuksia..
metsästäjä
Viestit: 25
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja metsästäjä »

täs osia ootellesa selaillu ja hakenu tietoa kasaamisesta niin nuo momentit löysin mut onks kannella järjestystä kiristämisen suhteen?? jos joku osais neuvoa?
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

metsästäjä kirjoitti:täs osia ootellesa selaillu ja hakenu tietoa kasaamisesta niin nuo momentit löysin mut onks kannella järjestystä kiristämisen suhteen?? jos joku osais neuvoa?
Lähtee keskeltä ja menee ympyränä kohti kannen päitä.

http://kayttaja.1g.fi/TEC/BJKansi.jpg
Viimeksi muokannut Käyttäjä, Ke Marras 17, 2010 7:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
metsästäjä
Viestit: 25
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja metsästäjä »

kuvat on aina kivoja joten laitetaan nyt kuva tapahtuneesta..mistähän tuo johtuu..ei ainakaa purkaessa mitää erikoista huomannu et ois jotain ylimäärästä menny läpi vai onko tuo ajan kans tuomaa lahoamista :lol:

Kuva
Kuva
metsästäjä
Viestit: 25
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja metsästäjä »

okei kiitos tiejoista..
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Näyttäisipä äkkiseltään siltä, että on männänrenkaasta pala puhaltunut ylös männän päälle. Kuvat ovat vähän epäselviä, onko siinä männän pinnassa sellaisia metallipalan toistuvasta hyppimisestä jääneitä takoutumisjälkiä? Eli männänrenkaan ura on pettänyt ja itse rengas alkanut heilua hulluna yhä kasvavassa kolossaan kunnes on pätkä päätynyt palotilaan. Tästä kielisi erityisesti tuo kuvan yläreunassa näkyvä musta aukko männän ulkoreunalla.

Olen yhden 13B-koneen nähnyt vaurioituneen samalla tavalla (itse asiassa se seisoo vieläkin hallin nurkassa odottamassa elvytystä).

Lopullisestihan tuo selviää kun otat öljypohjan pois, irrotat kiertokangen ruuvit ja vetäiset männän ylös kolostaan. Huomioi sitten kaikkien osien alkuperäiset asennot ennen purkamista!
metsästäjä
Viestit: 25
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja metsästäjä »

joo on siinä männän päällä sellasia metalli palan takoutumisesta tulleita jälkiä..ja parempi tutkailu mäntään niin kyllä tuo sun teoria taitaa pitää paikkansa..nyt ois kaikki osat melkein saatuna..kannen saa tiistaina ja sit selviää loppu lasku osista..saa tieten toista tonnia varata rahaa.. mut nyt saa aloittaa kasailua jo pikkuhiljaa..
metsästäjä
Viestit: 25
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja metsästäjä »

perkule ku tuli vastaan vähä uus ongelma..pesin osia ja noi nokka akselin kupit mihin työntötangot tulee alapäässä niin yhessä oli aika syöpymiä tai jotain ja oli kuluneen näkönen ja rupesin sit nokka akselista tutkii niin sen nokka oli myös aika kulahtanu..mittasin nokkien korkeuden tönärillä ja se oli 1mm kulunu..no samallahan se kulmakin muuttuu aika paljon..eli ihmetytti kovasti ja yhdessä toisessa kupissa ja nokka akselin nokassa oli myös hyvin hyvin vähä nähtävissä kulumista / syöpymistä. No sattui tallin takana oleen toinen vanha moottori josta ajattelin irottaa nokka akselin ja myös ne kupit..niin helvata siinä oli täysin samat nokat ja kupit syöpyny ja kulunu..eli yks nokka/kuppi aika paha ja sit se toinen hyvin hyvin vähä..mikä ei haittais. niin ihmetyttää kyllä tosi paljon et miten voi olla kahessa koneessa täysin samat viat??? itse tangot on hyvät ja suorat. onko muilla ollu samanlaisia??tieten ainoa mahollisuus täyttö hitsaus ja hionta ja ehyet kupit tilalle..laitan pari huonoa kuvaakin kohta. toivottav asti tuosta ymmärtää kaiken...
metsästäjä
Viestit: 25
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:30 pm
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja metsästäjä »

tuossa hyvin epäselviä kuvia mut jos ne nyt yhtää auttas..tuossa nokka akselissa ei nyt kuvasa erotu juuri mitään mut tuossa kupissa näkyy tuo kuluneisuus..ja loput kupit sit aivan niinku uusia paitsi mitä ny siinä toisessa hyvin hyvin vähä kulumaa..
Kuva
Kuva
Kuva
Vastaa Viestiin