Kuva Kuva

hdj 80:sen kulutus

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

asmove
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 8:45 am
Paikkakunta: Mietoinen

hdj 80:sen kulutus

Viesti Kirjoittaja asmove »

normaalisti on mennyt diiseliä 12-13l/100km nyt kun tuli pakkaset niin 16l/100km missä vika. tämä on automaatti laatikolla : :!: :?: :idea:
Tommo__79
Viestit: 111
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 10:09 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Tommo__79 »

koitas arvata? vastustaa aika paljon kuitenki nuo perien öljyt esimerkiks, korostuu etenkin lyhyessä/kaupunkiajossa :)
-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-

Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.

WUOKSI OFFROAD
Avatar
Mika.T
Viestit: 139
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:43 pm
Paikkakunta: 016

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Normaalia tällasilla pakkasilla.

Mulla samanlainen automaatilla ja 35"lla syö myös 15-16l/100km
asmove
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 8:45 am
Paikkakunta: Mietoinen

HDJ 80:sen kulutus

Viesti Kirjoittaja asmove »

olisihan se pitänyt tietää kun vaihdoin alkutalvesta 33.12,5-15 allterrainit
kiilax
Viestit: 65
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 1:58 pm
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja kiilax »

Jees,n.16 litraa hotkii täälläkin kaupunkiajossa pakkasella.
Juju on siinä, että jäykkyyttä ei huomaa kun voimaa ON!!
Hdj 80 A -94.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Re: HDJ 80:sen kulutus

Viesti Kirjoittaja Antsa »

asmove kirjoitti:olisihan se pitänyt tietää kun vaihdoin alkutalvesta 33.12,5-15 allterrainit
Plus se mittari"virhe" eli matkamittari pyörii isommilla renkailla hitaammin.

Joka tapauksessa sitä naftaa nyt vaan palaa talvella ihan sikana.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
Mika.T
Viestit: 139
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:43 pm
Paikkakunta: 016

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jep...
Mullakin mittarin näyttäessä 80kmh todellinen nopeus on 90kmh.

Samoin matkamittari valehtelee aika tarkasti 20% alakanttiin.

Voimaahan noissa ei oikeasti kummosesti ole. :wink:
asmove
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 8:45 am
Paikkakunta: Mietoinen

hdj 80:sen kulutus

Viesti Kirjoittaja asmove »

sama juttu kun ajaa 80km/h todellinen nopeus on 86km/h GPS:llä mitattuna
8) :o

HDJ 80 VX -92
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Onko joku koittanut paljonko putoaa hodarin talvikulutus synteettisillä perä- ja vaihteistoöljyillä? Maksaiskohan ne itsensä takasin??
#428
Avatar
Mika.T
Viestit: 139
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:43 pm
Paikkakunta: 016

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Suurimman vaikutuksen taitaa saada ns. part time kit:llä
Eli muuttaa auto takavetoiseksi.

Mutta vastaavasti kadottaa nelivedon etenemisen normaali talviliikenteessä. Ja alkaa se napalukkojen pyörittely nelivetoa tarvittaessa.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Voihan part-timen laittaa ilimanki napalukkoja. Säästää rahaa, ja napikset on kuitenki auki, jos joskus tarttee yhtäkkiä nelivetoa. Turhaa painoaki niistä tulee....
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Mika.T
Viestit: 139
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:43 pm
Paikkakunta: 016

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Voi toki mutta taitaa mennä se suurin hyöty ohi kun etupään voimansiirto pyörii ilman napalukkoja kuitenkin kokoajan mukana
Hilari
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 10:38 am
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja Hilari »

Hessu kirjoitti:Onko joku koittanut paljonko putoaa hodarin talvikulutus synteettisillä perä- ja vaihteistoöljyillä? Maksaiskohan ne itsensä takasin??
tuohon kulutus hommaan en osaa sanoa, mutta ainakin viimetalvena kun pakkanen hiipi yli 30 asteen, meni tavallinen 80w90 peräöljy (saavutti jähmepisteen)niin jäykäksi, että auto seisoi hyvin ilman käsijarrua jyrkässäkin mäessä vaikka kunnon lenkki oli ajettu -> auto talliin ja roput pois ja annoin vähän toholla lämpöä, että sain vaseliiniksi menneet öljyt pois ja tilalle synteettistä peräöljyä, shell trans axle oil 75w90 ja auto oli kuin eri peli ,ei pannut hanttiin aamulla vaikka pakkanen kävi lähellä 40 astetta.
suurin hyöty tulee varmasti paremmasta voitelusta kunnon öljyillä, joissa jähmepiste on huomattavasti tavallisia vetopyörästö-öljyjä alhaisempi ja samalla kai se dieselin kulutuskin pienenee hieman, mutta syönti kohdallaan pakasilla :roll:
muistaakseni tuo kannu transaxle oilia oli hinnaltaan 2-2,5 kertainen tavalliseen peräöljykannuun verrattuna
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Talvilaadun dieselpolttoaine 10% heikompaa lampöarvoltaan verrattuna kesälaatuun ja arktien lienee vielä kehnompaa!!!!!!!!!!
Hojomies
Viestit: 92
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 9:26 pm

Viesti Kirjoittaja Hojomies »

Juu talvilaatua ryyppää enempi!
Ja eikös se niin ole että kaikki menee mitä tankkiin laittaa,pilkkuja myöten 8)
Vastaa Viestiin