Sivu 1/1

ilmaongelma

Lähetetty: Ti Joulu 28, 2010 9:12 pm
Kirjoittaja vikke81
eli ongelma on seuraavanlainen, auto on hj-60 vm-81, meinasin vaihtaa polttoainesuotimen,ja kappas kädessä oli vääränlainen suodin. no ei muuta kun vanha suodatin takaisin ja ilmaamaan, mikä mielestäni onnistui,kunnes seuraavana aamuna auto ei halunnutkaan lähteä käyntiin ennenkuin tuhottoman pitkän startin jälkeen. lämpimänä lähtee kyllä hyvin,mutta nyt ei edes lupaa enää,ja olen koittanut ilmausta jo monet kerrat,ilman tulosta. Mikäköhän vikana???

Lähetetty: Ti Joulu 28, 2010 10:23 pm
Kirjoittaja A-P
Jos se vuotaa jostain, ja aamun ensistartti ilmaa yön aikaisen vuodon seuraukset. Päivän startteihin ei ole sitten kerennyt vielä valua kuiviin.
Olet oletettavasti sen suotimen vaihtanut jo oikeaan? Vanha uudelleen (kuivana ja liikaa) kiristetty tiiviste ei välttämättä ole enää tiivis.
Entäs se ilmauspumppu, onko originaali käsille kuseva sohlo? Senkin voi vaihtaa suosiolla boschilaiseen moterniin ja tiiviiseen.

Lähetetty: Ti Joulu 28, 2010 11:16 pm
Kirjoittaja Hipluxracing
Olethan vaihtanut sen suodattimen?
Jos et , niin vaihda nyt kuitenkin se ensin...

Lähetetty: Ke Joulu 29, 2010 6:42 am
Kirjoittaja Antsa
Plus se vaihtoehto että innokas ilmaaminen on irroittanut jo läpiruostuneen vedenerottimen kasassa,ja tiiviinä pitävän ruostekerroksen eli se vuotaa...Jos ei löpöä ulos niin ilmaa sisään.

Senkin voi kokeilla ohittaa.

Lähetetty: La Tammi 01, 2011 10:21 am
Kirjoittaja vikke81
no nii, vaihdettu käsipumppu uuteen boschiin,suodatin vaihdettu jalkoineen kierrettävään versioon,tiivisteet uusittu,ilmattu ohjekirjan mukaan useampaankin kertaan, auto vaan ei herää. pyörittää kyllä hyvin mutta siihen se sitten jääkin. ei edes hörähdä. Mit vit????

Lähetetty: La Tammi 01, 2011 11:36 am
Kirjoittaja janski79
Oletko tarkistanu tuon Antsan mainitseman vedenerottimen löytyy keskivaiheilta runkopalkin sisäpuolelta... Joskus itse taistellut saman ongelman kanssa ja kun ohitti vedenerottimen niin toimi ilman muiden osien vaihtoa

Lähetetty: La Tammi 01, 2011 4:49 pm
Kirjoittaja Antsa
Ja hehkutaako se? Eli tuohan ei käynnisty jos se ei hehkuta.

Tuleeko suuttimille asti dieseliä startatessa???

Eli sen jälkeen kun se on ilmattu pumpulle asti,niin pitää aukaista yksi suihkuputki löysälle sieltä suuttimen päästä,ja sen jälkeen startata,ja kun laite on lähtenyt käyntiin niin sitten se putki taas kiinni.

Ja VAROITUS!!! Tässä kohtaa sieltä lentää polttoainetta erittäin korkealla paineella joten varovaisuutta peliin ja mielellään suojalasit päähän,tai jopa silmille.

Tarkista vielä että hehkuille tulee jännite,ja vaikka vielä ne hehkutkin,ei ole meinaan yksi kerta kun yhden paikan korjauksen yhteydessä menee jotain muuta palasiksi...

Lähetetty: La Tammi 01, 2011 7:25 pm
Kirjoittaja A-P
Mulla ei ainakaan kasiykkösessä ole koko vedenerotinta.
Kaikkien hehkujen ei tartte olla sökönä. Olikohan minulla pari himmeenä, eikä vehje oikeen tykänny käynnistyä.
Hehkuja uusiessa ei auta kuin ottaa vanha malliksi, kun niitä eri jännitteisiä hehkuja tuntuu olevan vähän miten sattuu.
Vimosena vaihtoehtona: annan viis'sataa noutaessani sen käyntikunnottoman romus. :wink: :lol:

Lähetetty: La Tammi 01, 2011 8:26 pm
Kirjoittaja JONES
SE OM MORO

Ekaks mää tutkisin näin
rupeet sahaan sitä autoo käymään
ja kattot samalla taakse pakoputkea kohti
tuleeko pakoputkesta savua
jos ei tule niin ei saa löpöö
ja jos tulee niin on sammutin puolella vika

JONES Mansesta

Lähetetty: Su Tammi 02, 2011 12:42 am
Kirjoittaja hzj75
Mun piti tilata tää sedimentti filtteri.4sarjaan(tähän asti CAV filtteri).SOR draivilla makso koko purnukka 70 taalaa, käytetty.Muistaakseni uus jottai 200e.Paljon oli semmosta erikoista tarjolla mm. j45sarjan lavaluukun salpaa ym.Tämän kertainen draivi 20% ale loppuu 2. tammikuuta 2011.

Lähetetty: Ke Tammi 05, 2011 1:47 pm
Kirjoittaja vikke81
jep jep, ongelma selvis.vaihdoin syksyllä autoon uudet hehkut,ja nyt paljastui että ne oli sitten väärät! 23 volttiset paikalle ja johan kehrää. kiitos kuitenkin kaikille osanottajille.

Lähetetty: To Tammi 06, 2011 9:01 pm
Kirjoittaja Antsa
Moni volttiset oli ne jotka oli ennen kevään vaihtoa,ja entä edelliset???