Sivu 1/2

Hodari laski öljyt

Lähetetty: La Helmi 05, 2011 6:34 pm
Kirjoittaja psk123
Eli Hodaristä tipahti moottoriöljyt vaihdelaatikon ja moottorin välistä kesken ajon. mikähän sieltä hajosi ja paljonkohan huolto kustantaa? auton tiedot: vm. 1992 automaatti HDJ80.

Lähetetty: La Helmi 05, 2011 11:15 pm
Kirjoittaja hj60
Ei kai tuo voi muu olla ku kampiakselin stefa. Osat kympin-kaks, työt riippuu ihan paikasta/tekijästä, sammutithan koneen välittömästi...

Lähetetty: Su Helmi 06, 2011 7:57 am
Kirjoittaja Hoosuu
Tuskin se kaikkee öljyä pyty pois sylkeen kampuran stefasta, eli tuskin vaurioo. Menikö huohotin tukkoon, että paine ampu tiivisteen ulos?

Lähetetty: Su Helmi 06, 2011 9:31 am
Kirjoittaja hj60
No ei kaikkea, mutta paineellahan se sitä laakerin välistä ruuttaa, ja jos huomattu kesken ajon niin aattelin että painevalo on syttyny.

Lähetetty: Su Helmi 06, 2011 1:11 pm
Kirjoittaja psk123
Heti sammutettiin kone, eli ei siellä varmaan muuta oo menny ku stefa pompannu pois paikoiltaan. syystä ei tietoa miksi.

Lähetetty: To Helmi 10, 2011 5:43 pm
Kirjoittaja pee
mikä painevalo ?

Lähetetty: To Helmi 10, 2011 9:47 pm
Kirjoittaja hj60
Jaa, eikös hodarissakaan oo...

Mie vaan aattelin, ku en ite ainakaan hoksais ajon aikana että kytkinkopan raosta nyt alko vuotaa...

Lähetetty: To Helmi 10, 2011 10:04 pm
Kirjoittaja pee
eip oo :(

mulla konevaurio lähti aikoinaan liikkeelle kun oltiin hoTTiksella jollain suunnistureisus rastia hakemassa perä edellä ramppien kanssa kiven päältä, auto jolkotteli tyhjäkäynnillä varmaan puolisen tuntia, ja ei siinä kisan tiimellyksessä, adrenaliinit kohisten ehtiny muistaa käyä kattelemassa öljynpainemittaria, joka ei muutenkaan juuri mitään näyttäny kuumilla ölpillä - öljypumpun sihti hörsi ilmaa ja vaurion alku oli valmis...

kesti aikansa, kunnes yhtenä pakkasaamuna tyhjäkäynnillä leipoi kiertokangen liuskat päällekkäin - kirsk ja jumiin

purettaessa sitten vika oli aika selkee, runkolaakeri koneen keskivaiheilla oli alkanu veistää mujua öljykanavaporaukseen joka vie öljyn, oiskohan ollu nelosen kiertokangen laakerille, kanava pikkuhiljaa tukkoon ja voitelu loppu, ja siihen päättyi tai siitäö alkoi se remppa

ja kyseessähän oli alle 15 tkm ajettu tehdasuus alakerta...

summasummarum: jos mulla lipeis ölpät hodarin koneesta ajossa, ei kahta vaihtoehtoa, koko kone auki ja osiks, ei oo kivaa eikä helppoo eikä halpaa, mutta tuon yllämainitun jälkeen en ite osais luottaa kaiken olevan "ihan ok"

ja tuolla se vanha topic aiheesta:

http://forums.offipalsta.com/showthread ... hti+jumiin

ei tullu tuonkaan jälkeen tehtyä, mutta ajatusta oli ISOLLE PUNAISELLE öljynpaine valolle...

Lähetetty: Pe Helmi 11, 2011 6:22 am
Kirjoittaja hj60
2H:ssakaan ei oo painevaloa, mutta se öljykello EDIC:ille on sama ku esim Corolloissa valolle, eli ei jää ees kuskin rektioiden varaan ku sammuu itestään.

Nimimerkillä työkaverilla sytty autossaan öljynpainevalo työmatkalla, totes "pitää lisätä öljyä heti ku pääsee varikolle." Eipä päässy...

Lähetetty: Ma Helmi 14, 2011 5:13 pm
Kirjoittaja psk123
Päivitystä vika tietoon, elikkäs ensipäätelmä oli päin per.. liian pikaisten päätelmien takia. Hajonnut osa olikin vaihdelaatikon öljypumpun stefa(huoltomiehen mukaan ihan resu). Syystä ei tietoa miksi?

Lähetetty: Ma Helmi 14, 2011 5:41 pm
Kirjoittaja pee
no sillälailla ! eikö öljyn värissä ollu mitään punaiseen viittaavaa ?

Lähetetty: Ma Helmi 14, 2011 7:28 pm
Kirjoittaja psk123
Mä oon värisokee. Pitäis antaa Öljyjen valua, ennen ku rupee johtopäätöksiä tekemään kumpaa puuttuu. Oma moka, anteeksi foorumin ystävät. Hyvää ystävän päivää. Niin eihän tuossa nyt ihmeellistä arviointi virhettä ole, väärä stefa vaan, mutta huomenna tulee sopiva.

Lähetetty: Ma Helmi 14, 2011 9:39 pm
Kirjoittaja pee
ei hei herneitä - ja hyvää yst.p. sinnekin :wink:

mä lähinnä tarkoitin sitä, jotta jos automaatin ölpät on kovin mustat, vois olla muutenkin hyvä aika vaihdella ne tuoreisiin...

toivottavasti homma kuitenkin ratkeaa stefalla, ja pelkällä pelästyksellä...

Lähetetty: Ma Helmi 14, 2011 10:08 pm
Kirjoittaja psk123
Joo eip mitään :oops: Toivottavasti tulee huomenna kuntoon, ni pääsee taas ajaan autolla.

Ps. Nythän nuo vaihtuu öljyt, vaikka ei siitä edellisestäkään vaihdosta kauaa ole/paljon kilometrejä. Ja tarkemmin ku aattelee, niin saatto siinä öljyn värissä vähän punasävyä olla.

Lähetetty: Ti Helmi 15, 2011 4:19 pm
Kirjoittaja psk123
Ei päästy pelkällä säikähdyksellä, tilattiin tänään 3kE lisää osia :cry: mm. turbiini.