Kuva Kuva

BJ tehostaja yhdellä remmillä

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

benjaminf
Viestit: 317
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 5:15 pm
Paikkakunta: Kemiönsaari

BJ tehostaja yhdellä remmillä

Viesti Kirjoittaja benjaminf »

Olen nähnyt kuvia missä BJ ohjaustehostajan pumppuasennus on toteutettu ns.yhdellä remmillä.
Onko tästä systeemistä millaisia kokemuksia ?
Toimiiko vai ei .
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kyllä mulla ainakin toimii. märkänä/lumisena voi väliin luistella...
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Mulla oli nelipiste Hihna... elikkäs kanmelta lähti hihna laturille, vesipunpulle ja tehostajalle.

En suosittele kyseistä kombinaatiota. Hihna täytyy kiristää ultimate kireälle jotta jonkin sortin tehostusta tapahtuisi. Ja kun se kiristetään niin kireälle niin sen kesto heikkenee. Meillä kesti upo uusi hihna Järvenpäästä n. Vaskikellon huitteille katkeamatta. Nurinkurin se kääntyi jo lahden huitteilla. Jatkoin matkaa kun pöljä luulin että mulla oli niitä perinteisiä hihnoja mukana pari. Eli siis laturi ja vesipunppu. Olis voinut tehostamattomana mennä perille jos vahinko käy.

Vahinko kävi ja hinaus jouduttiin tilaamaan parinsadan kilsan päästä. Tästä oppi sen verran että tehostus omalle hihnalle. Jo senkin vuoksi että 2- piste tai 3-piste hihnauksella kitkapinta hihnalla mikä on rullaa vasten on huomattavasti suurempi elikkäs tehostus toimii tehokkaammin.

Jos rullaston vaihtaa ns. Moniurasysteemiin niin sittenhän se toimii yhdelläkin hihnalla......

Sillen.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

varmasti saa kyllä paremman kun laittaa oman hihnan tehostimelle, mutta yhdelläkin toimii jos on jo vähän löysä pumppu :D
kai jos laittais pari ylimäärästä kiristintä niin sais kosketus pintaa lisää, mutta menee turhan vaikeeksi...
bj45lava
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja bj45lava »

Toi kiilahihna kestää aika huonosti selkäpuolelta kiristystä, eli siis jonkun aikaa aina kerallaan, mut hihnoja saa vaihtaa, eli suosiolla pitää olla ulospäin kiristävä rulla.
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
benjaminf
Viestit: 317
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 5:15 pm
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja benjaminf »

Ulospäin kiristävä rulla tuskin autaa tilannetta tässä yhden remmin systeemissä,mutta sisäänpäin kiristäjä kylläkin.
Sisäänpäin kiristäjä käytetään kylläkin esim ruohonleikkureissa ,mutta ne kiristävät tietysti jousivoimalla.
Kyllä se varmaan pitäis olla omalla remmillä,mutta kun täsä mun vanhassa bj -75 on sen mallinen kampiakselin remmisiiva missä ei ole valmiina kun 2 ruvinreikää,ja sit vielä toi jääh.flekti tulee niin lähelle et sille pitäis ja tehdä jotain muutosta
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Tojotalla on myytävänä sinne kanpiakselin päähän toi ilmastoinnin siimapyörä muistaakseni. "JF" tietää asiasta enemmän. Flektin rupelia pitää siirtää ulospäin vähän matkaa... ehkä...... Mullon yhdessä laatikossa sellaane alumiinivälipala joka vois siihen rupelin siirtoon käydä......

Sisäänpäin kiristys kiilahihnalle ei ole toimivaa. Kokeilla toki saa mutta jos haluaa välttyä hermojen menetykseltä niin ei edes vaivaudu sellaista järkkää rakentamaan.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

SuurSyömäri kirjoitti:
Sisäänpäin kiristys kiilahihnalle ei ole toimivaa. Kokeilla toki saa mutta jos haluaa välttyä hermojen menetykseltä niin ei edes vaivaudu sellaista järkkää rakentamaan.
On se toimiva mutta ei niissä hihnapituuksissa mitä autossa on järkevää käyttää.Taivutussäde selkäpuolelta pitää olla todella loiva.Sisäpuolelta hammastettu hihna kestää vähän tiukemman mutkan kuin se perinteinen umpimalli.

Ja suosittelen minäkin omaa hihnoitusta pumpulle,ensiksi luotettavuuden ja toiseksi kuormituksen takia.
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

SuurSyömäri kirjoitti: En suosittele kyseistä kombinaatiota. Hihna täytyy kiristää ultimate kireälle jotta jonkin sortin tehostusta tapahtuisi. .
Niin ja kuormittaa vesipumpun jne laakereita simona.
Halvat Bertan vesipumput taitaa olla jo kattelussa.

Tuulettimen hihnapyörä menee sinne kampuran keskiöön pikku sovituksella ja kuusiokolopulteilla.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Joo meikäläisellä on siellä jonku X vehkeen hihnapyörä ihan vaan sen dampperin pultin alla.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Vastaa Viestiin