BJ tehostaja yhdellä remmillä
Valvoja: Käyttäjä
BJ tehostaja yhdellä remmillä
Olen nähnyt kuvia missä BJ ohjaustehostajan pumppuasennus on toteutettu ns.yhdellä remmillä.
Onko tästä systeemistä millaisia kokemuksia ?
Toimiiko vai ei .
Onko tästä systeemistä millaisia kokemuksia ?
Toimiiko vai ei .
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Mulla oli nelipiste Hihna... elikkäs kanmelta lähti hihna laturille, vesipunpulle ja tehostajalle.
En suosittele kyseistä kombinaatiota. Hihna täytyy kiristää ultimate kireälle jotta jonkin sortin tehostusta tapahtuisi. Ja kun se kiristetään niin kireälle niin sen kesto heikkenee. Meillä kesti upo uusi hihna Järvenpäästä n. Vaskikellon huitteille katkeamatta. Nurinkurin se kääntyi jo lahden huitteilla. Jatkoin matkaa kun pöljä luulin että mulla oli niitä perinteisiä hihnoja mukana pari. Eli siis laturi ja vesipunppu. Olis voinut tehostamattomana mennä perille jos vahinko käy.
Vahinko kävi ja hinaus jouduttiin tilaamaan parinsadan kilsan päästä. Tästä oppi sen verran että tehostus omalle hihnalle. Jo senkin vuoksi että 2- piste tai 3-piste hihnauksella kitkapinta hihnalla mikä on rullaa vasten on huomattavasti suurempi elikkäs tehostus toimii tehokkaammin.
Jos rullaston vaihtaa ns. Moniurasysteemiin niin sittenhän se toimii yhdelläkin hihnalla......
Sillen.
En suosittele kyseistä kombinaatiota. Hihna täytyy kiristää ultimate kireälle jotta jonkin sortin tehostusta tapahtuisi. Ja kun se kiristetään niin kireälle niin sen kesto heikkenee. Meillä kesti upo uusi hihna Järvenpäästä n. Vaskikellon huitteille katkeamatta. Nurinkurin se kääntyi jo lahden huitteilla. Jatkoin matkaa kun pöljä luulin että mulla oli niitä perinteisiä hihnoja mukana pari. Eli siis laturi ja vesipunppu. Olis voinut tehostamattomana mennä perille jos vahinko käy.
Vahinko kävi ja hinaus jouduttiin tilaamaan parinsadan kilsan päästä. Tästä oppi sen verran että tehostus omalle hihnalle. Jo senkin vuoksi että 2- piste tai 3-piste hihnauksella kitkapinta hihnalla mikä on rullaa vasten on huomattavasti suurempi elikkäs tehostus toimii tehokkaammin.
Jos rullaston vaihtaa ns. Moniurasysteemiin niin sittenhän se toimii yhdelläkin hihnalla......
Sillen.
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Ulospäin kiristävä rulla tuskin autaa tilannetta tässä yhden remmin systeemissä,mutta sisäänpäin kiristäjä kylläkin.
Sisäänpäin kiristäjä käytetään kylläkin esim ruohonleikkureissa ,mutta ne kiristävät tietysti jousivoimalla.
Kyllä se varmaan pitäis olla omalla remmillä,mutta kun täsä mun vanhassa bj -75 on sen mallinen kampiakselin remmisiiva missä ei ole valmiina kun 2 ruvinreikää,ja sit vielä toi jääh.flekti tulee niin lähelle et sille pitäis ja tehdä jotain muutosta
Sisäänpäin kiristäjä käytetään kylläkin esim ruohonleikkureissa ,mutta ne kiristävät tietysti jousivoimalla.
Kyllä se varmaan pitäis olla omalla remmillä,mutta kun täsä mun vanhassa bj -75 on sen mallinen kampiakselin remmisiiva missä ei ole valmiina kun 2 ruvinreikää,ja sit vielä toi jääh.flekti tulee niin lähelle et sille pitäis ja tehdä jotain muutosta
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Tojotalla on myytävänä sinne kanpiakselin päähän toi ilmastoinnin siimapyörä muistaakseni. "JF" tietää asiasta enemmän. Flektin rupelia pitää siirtää ulospäin vähän matkaa... ehkä...... Mullon yhdessä laatikossa sellaane alumiinivälipala joka vois siihen rupelin siirtoon käydä......
Sisäänpäin kiristys kiilahihnalle ei ole toimivaa. Kokeilla toki saa mutta jos haluaa välttyä hermojen menetykseltä niin ei edes vaivaudu sellaista järkkää rakentamaan.
Sisäänpäin kiristys kiilahihnalle ei ole toimivaa. Kokeilla toki saa mutta jos haluaa välttyä hermojen menetykseltä niin ei edes vaivaudu sellaista järkkää rakentamaan.
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
On se toimiva mutta ei niissä hihnapituuksissa mitä autossa on järkevää käyttää.Taivutussäde selkäpuolelta pitää olla todella loiva.Sisäpuolelta hammastettu hihna kestää vähän tiukemman mutkan kuin se perinteinen umpimalli.SuurSyömäri kirjoitti:
Sisäänpäin kiristys kiilahihnalle ei ole toimivaa. Kokeilla toki saa mutta jos haluaa välttyä hermojen menetykseltä niin ei edes vaivaudu sellaista järkkää rakentamaan.
Ja suosittelen minäkin omaa hihnoitusta pumpulle,ensiksi luotettavuuden ja toiseksi kuormituksen takia.
Niin ja kuormittaa vesipumpun jne laakereita simona.SuurSyömäri kirjoitti: En suosittele kyseistä kombinaatiota. Hihna täytyy kiristää ultimate kireälle jotta jonkin sortin tehostusta tapahtuisi. .
Halvat Bertan vesipumput taitaa olla jo kattelussa.
Tuulettimen hihnapyörä menee sinne kampuran keskiöön pikku sovituksella ja kuusiokolopulteilla.
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.