HJ 60/61 perustietoa vailla.
Valvoja: Käyttäjä
HJ 60/61 perustietoa vailla.
Olisin tietoa vailla muutamista 60/61 HJ:n eroavaisuuksista.
Eli eikös nuo kummatkin mallit olleet myynnissä loppuun (60) saakka ennen 80 sarjaa?
Tästä pääsemme toiseen kysymykseen, että jos tuo HJ60 on ollut loppuun saakka tuotannossa HJ61 kanssa, niin löytyykö loppupään HJ60:stä lukkoja?
Sittenpä kolmas kysymys. Eli kuinka luotettavia on noitten hojojen öljynpainemittari näyttämä?
Soittelin eräästä myynnissä olevasta hojosta, ja myyjä sanoi noitten mittarien valehtelevan paljon, että tarkka paine saadaan vain ulkoisella mittarilla. Minun mielestäni noitten mittari näyttää nyt kuitenkin ainakin suuntaa antavasti, ja tästä voidaan päätellä suurinpiirtein laakereiden ja pumpun kunto ajossa ja tyhjäkäynnillä...
Mitä mieltä raati on ko. asiasta?
Koetin haulla etsiä noista eroavaisuuksista tietoa, mutta ilmeisesti hakusanan keksimisessä en ole kyllin hyvä, kun kerran hakutuloksiahan tulee hakusanoilla HJ 60 jne. todella paljon
Kysymykset nimim. HJ 61 ostoa suunnitteleva aloitteleva Cruiseristi
Eli eikös nuo kummatkin mallit olleet myynnissä loppuun (60) saakka ennen 80 sarjaa?
Tästä pääsemme toiseen kysymykseen, että jos tuo HJ60 on ollut loppuun saakka tuotannossa HJ61 kanssa, niin löytyykö loppupään HJ60:stä lukkoja?
Sittenpä kolmas kysymys. Eli kuinka luotettavia on noitten hojojen öljynpainemittari näyttämä?
Soittelin eräästä myynnissä olevasta hojosta, ja myyjä sanoi noitten mittarien valehtelevan paljon, että tarkka paine saadaan vain ulkoisella mittarilla. Minun mielestäni noitten mittari näyttää nyt kuitenkin ainakin suuntaa antavasti, ja tästä voidaan päätellä suurinpiirtein laakereiden ja pumpun kunto ajossa ja tyhjäkäynnillä...
Mitä mieltä raati on ko. asiasta?
Koetin haulla etsiä noista eroavaisuuksista tietoa, mutta ilmeisesti hakusanan keksimisessä en ole kyllin hyvä, kun kerran hakutuloksiahan tulee hakusanoilla HJ 60 jne. todella paljon
Kysymykset nimim. HJ 61 ostoa suunnitteleva aloitteleva Cruiseristi
Viimeksi muokannut Kontio, Pe Huhti 01, 2011 8:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Raudassa raha ei ole hukassa!
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
>Tästä pääsemme toiseen kysymykseen, että jos tuo HJ60 on
>ollut loppuun saakka tuotannossa HJ61 kanssa, niin löytyykö
>loppupään HJ60:stä lukkoja?
Juu kyllä 60:stä löytyy lukoilla.
>Sittenpä kolmas kysymys. Eli kuinka luotettavia on noitten hojojen
>öljynpainemittari näyttämä?
Kyllä se mittarin anturi voi väsyä vanhetessaan. Uusi anturi on aikas kallis
ja ainakin paineen voisi mitata kertaalleen niin tietää onko anturi samaa
mieltä.
Mekaaninen mittari olis tietysti varmin.
Matti
>ollut loppuun saakka tuotannossa HJ61 kanssa, niin löytyykö
>loppupään HJ60:stä lukkoja?
Juu kyllä 60:stä löytyy lukoilla.
>Sittenpä kolmas kysymys. Eli kuinka luotettavia on noitten hojojen
>öljynpainemittari näyttämä?
Kyllä se mittarin anturi voi väsyä vanhetessaan. Uusi anturi on aikas kallis
ja ainakin paineen voisi mitata kertaalleen niin tietää onko anturi samaa
mieltä.
Mekaaninen mittari olis tietysti varmin.
Matti
No niin, näytti tuo pitävän paikkansa. Kävin tänään koeajamassa erästä HJ 60:stä (jonka kylläkin luulin olevan 61) josta löytyi sähköinen keskitasauspyörästön lukko, ja sitten molempien akseleiden käsilukot. Vuosimalli oli tällä -88.A-P kirjoitti:1983 tuli kitkalukko taakse, 1987 eteenpäin kutakuinkin Suomen tuontiohjelmaan ovat kuuluneet mekaaniset lukot molemmissa päissä.
Tässä luulossa olen elänyt, eikä ole pahalta tuntunut tähän saakka.
Tuo ei sitten jäänyt ns.käsiin, vaan sitten vuoden -90 HJ61 tein kaupat.
Mutta tästä autosta puuttuu vinssi, niin käykös tuollaisen vinssin laittaa nokalle noin vain, vai pitääkö se käydä muutoskatsastamassa konttorilla?
Sitten niitä muitakin visioita on pyörimässä päässä, eli sellainen, kun tämä ostamani 61 on huoltoauto, eli takapenkit puuttuu. Niin saisiko tuollaiseen autoon tehdä väliseinän etupenkkien taakse. Saisi ajomelua laskemaan, ja samalla talvellahan tuommoinen olisi
lämpöisempi
Raudassa raha ei ole hukassa!
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
Olisko kuitenkin ollu nelivedon nappi kun HJ:ssa ei oo keskitasauspyörästöä.Kontio kirjoitti:No niin, näytti tuo pitävän paikkansa. Kävin tänään koeajamassa erästä HJ 60:stä (jonka kylläkin luulin olevan 61) josta löytyi sähköinen keskitasauspyörästön lukko, ja sitten molempien akseleiden käsilukot. Vuosimalli oli tällä -88.
Matti
Hyvinkin saattaa ollapyyvama kirjoitti:Olisko kuitenkin ollu nelivedon nappi kun HJ:ssa ei oo keskitasauspyörästöä.Kontio kirjoitti:No niin, näytti tuo pitävän paikkansa. Kävin tänään koeajamassa erästä HJ 60:stä (jonka kylläkin luulin olevan 61) josta löytyi sähköinen keskitasauspyörästön lukko, ja sitten molempien akseleiden käsilukot. Vuosimalli oli tällä -88.
Matti
Eli siis tuo nappi vain kytkee etupään mukaan vetoon?
Mites tuo sitten on 80 sarjassa, onko toiminta sama?
Tälläisten asioiden takia tällä topicilla on tälläinen otsikkokin...
Raudassa raha ei ole hukassa!
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
80:ssä on keskitasauspyörästö ja jatkuva neliveto. Niissä on lukkoKontio kirjoitti:Hyvinkin saattaa ollapyyvama kirjoitti:Olisko kuitenkin ollu nelivedon nappi kun HJ:ssa ei oo keskitasauspyörästöä.Kontio kirjoitti:No niin, näytti tuo pitävän paikkansa. Kävin tänään koeajamassa erästä HJ 60:stä (jonka kylläkin luulin olevan 61) josta löytyi sähköinen keskitasauspyörästön lukko, ja sitten molempien akseleiden käsilukot. Vuosimalli oli tällä -88.
Matti
Eli siis tuo nappi vain kytkee etupään mukaan vetoon?
Mites tuo sitten on 80 sarjassa, onko toiminta sama?
Tälläisten asioiden takia tällä topicilla on tälläinen otsikkokin...
keskitasauspyörästölle ja useimmiten perille. Kaikki sähköllä.
Matti
Tässä muutama päivä ihmetelty autoa, ja hyvältähän se tuntuu , mutta muutamia kysymyksiä herännyt.
Eli tätäkin asiaa on käsitelty ilmeisesti monet kerrat tälläkin palstalla. Millä reteotereot kytketään tähän autoon, tuon 24V järjestelmän takia?
Ja sitten tuosta samasta syystä kysyn, että mitenkäs sitten peräkärryjen sähköt on järjestetty?
Auton alla on kylläkin (katkotut) johdot koukun kohdalla, mutta tuleekos sinnekin tuo 24V?
Tankki prkle. alkoi vuotamaan toisen pannan alta, ja samalla täyttöputken klemmari liitoksesta tuli muutama tippa.
Mutta minkä takia sinne tankkiin tulee ainakin 6-erilaista pienempää letkua
No tankki on nyt irti, pitää koettaa paikata se.
Eli tätäkin asiaa on käsitelty ilmeisesti monet kerrat tälläkin palstalla. Millä reteotereot kytketään tähän autoon, tuon 24V järjestelmän takia?
Ja sitten tuosta samasta syystä kysyn, että mitenkäs sitten peräkärryjen sähköt on järjestetty?
Auton alla on kylläkin (katkotut) johdot koukun kohdalla, mutta tuleekos sinnekin tuo 24V?
Tankki prkle. alkoi vuotamaan toisen pannan alta, ja samalla täyttöputken klemmari liitoksesta tuli muutama tippa.
Mutta minkä takia sinne tankkiin tulee ainakin 6-erilaista pienempää letkua
No tankki on nyt irti, pitää koettaa paikata se.
Raudassa raha ei ole hukassa!
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
Stereoita ei saa mennä missään nimessä kytkemään akulta kun ne tykkää kyykähtää, vaan pitää käyttää jännitteenalenninta 24V->12V. Tuollaisen saa jo n. kahdella kympillä vaikka Motonetista taikka http://www.rxtx-tuote.fi -> jännitteenalentimet -> Zetagi R5. Jos autossa on ollut mankka jo aiemmin, niin tuollainen on todennäköisesti jemmassa jossain esim. kojetaulun alla/takana.
Vetokoukulle on ilmeisesti ainakin osassa HJ:ta ollut takakontin sivuposkien alla orkkis jännitteenalennin tai sitten sinne on voinut joku rakentaa ite semmosen tai sitten edestä on vedetty jännitteenalentimelta virrat. Jos tuollaisia ei löydy, niin saattaapi olla 24V niissä johdoissa, jos on vaan haarotettu takavaloilta.
Ne tankin pikkuletkut menee sellaseen muovieen litteään purkkiin, joka on siellä kontin oikeen puolen pahvin takana. En nyt muista sen virkaa, mutta oleellinen se on. Veikkaan et se sun tankkin vuotaa kuitenkin yläreunasta ja valuu sitten alas sieltä. Yläreunaan ainakin kertyy skeidaa väistämättä ja tankki ruostuu sieltä puhki.
Vetokoukulle on ilmeisesti ainakin osassa HJ:ta ollut takakontin sivuposkien alla orkkis jännitteenalennin tai sitten sinne on voinut joku rakentaa ite semmosen tai sitten edestä on vedetty jännitteenalentimelta virrat. Jos tuollaisia ei löydy, niin saattaapi olla 24V niissä johdoissa, jos on vaan haarotettu takavaloilta.
Ne tankin pikkuletkut menee sellaseen muovieen litteään purkkiin, joka on siellä kontin oikeen puolen pahvin takana. En nyt muista sen virkaa, mutta oleellinen se on. Veikkaan et se sun tankkin vuotaa kuitenkin yläreunasta ja valuu sitten alas sieltä. Yläreunaan ainakin kertyy skeidaa väistämättä ja tankki ruostuu sieltä puhki.
#428
Useimmin kuskin puoleisen takakontin pahvin takaa, siinä pyöräkotelon paikkeilla löytyy semmonen punainen n 15 x 30 cm laatikko.Hessu kirjoitti: Vetokoukulle on ilmeisesti ainakin osassa HJ:ta ollut takakontin sivuposkien alla orkkis jännitteenalennin
Se on Pyry-tuotteen tekemä, suomessa, eikä siis orkkis..
5 -kanavainen. Ja kukin kanava on omalla piirikortilla.
Niitä pystyy korjaamaan ja niihin käsittääkseni saa varosia.
http://www.pyry.fi/
Näytti sivut olevan työn alla, mutta yhteystiedot näkyivät olevan
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -