12h-t otti ja porsi
Valvoja: Käyttäjä
12h-t otti ja porsi
Elikkäs meikäläisen 450t<</km ajettusta koneesta tais mennä kk laakeri.
Ajelin motarilla 3500rpm/h 5 min.(testailin nostaisko kone lämpöjä, oli vähän ongelmaa tossa edellis viikolla vesipumpun vaihdon jälkeen)
No ei noussu lämmöt, motarilta ramppiin ja sammu.
startti käy huonosti ja yskii voima savua, sammuilee vähän käsikaasua ja konehuoneen puolelle aika saatanallinen kolina. (en sitä hytistä erottanu, melkeen kuuro kun olen!)
Pelit seis ja hinaukseen!
Noh nyt ihmettelen jos sinne vaihtas tommosen 2h motin kun semmonen tossa metsä vehkeessä on kiinni. Mitäs semmonen homma vaatis?
Sitte olis aikaa kunnostaa oma pata, ei houkuta noi 500+ ajetut 1000e hintaset koneet, jotka kuulostaa hyviltä ja porsii seuraavassa ylppä vaihdossa.
Saako muuten alakautta kampiakselin ulos, näkis heti mikä siinä on.
Autossa vaihdeltu 7500km välein öljyt viimeset 4v nyt oli puolsynteettiset ekaa kertaa, voiko perkele niistä johtua!
Noin500km sitte vaihdettu.
Ajelin motarilla 3500rpm/h 5 min.(testailin nostaisko kone lämpöjä, oli vähän ongelmaa tossa edellis viikolla vesipumpun vaihdon jälkeen)
No ei noussu lämmöt, motarilta ramppiin ja sammu.
startti käy huonosti ja yskii voima savua, sammuilee vähän käsikaasua ja konehuoneen puolelle aika saatanallinen kolina. (en sitä hytistä erottanu, melkeen kuuro kun olen!)
Pelit seis ja hinaukseen!
Noh nyt ihmettelen jos sinne vaihtas tommosen 2h motin kun semmonen tossa metsä vehkeessä on kiinni. Mitäs semmonen homma vaatis?
Sitte olis aikaa kunnostaa oma pata, ei houkuta noi 500+ ajetut 1000e hintaset koneet, jotka kuulostaa hyviltä ja porsii seuraavassa ylppä vaihdossa.
Saako muuten alakautta kampiakselin ulos, näkis heti mikä siinä on.
Autossa vaihdeltu 7500km välein öljyt viimeset 4v nyt oli puolsynteettiset ekaa kertaa, voiko perkele niistä johtua!
Noin500km sitte vaihdettu.
Onnellinen maastobusseilija......
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Ei ne ole mitään vähäpäästösiä kumpikaan, savutusmittaus vaan, ja sehän on säädöistä kiinni. Suositeltava päivitys. Tutkit sitte myöhemmin mikä siihen tuli.
Suositeltavuutta tuo alaväännön kasvun lisäksi se että 2H-koneeseen saa osia tarvikkeena suomesta.
Suositeltavuutta tuo alaväännön kasvun lisäksi se että 2H-koneeseen saa osia tarvikkeena suomesta.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Ja multa sitten löytyy molempiin koneisiin täydelliset Goetzen tiivistesarjat.
Australiasta tilasin itselleni 12H-T remppapaketin. Ei ole halpa, mutta sisältää kyllä paljon osia. Joku kuulemma joskus tehnyt Mersun männänrenkaista 12H-T sopivat? Suomesta ylikokoa ei kannata ostaa, mutta vakiosarja oli vielä järkevissä hinnoissa muistaakseni.
Australiasta tilasin itselleni 12H-T remppapaketin. Ei ole halpa, mutta sisältää kyllä paljon osia. Joku kuulemma joskus tehnyt Mersun männänrenkaista 12H-T sopivat? Suomesta ylikokoa ei kannata ostaa, mutta vakiosarja oli vielä järkevissä hinnoissa muistaakseni.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
12h-t otti ja porsi
Nonii , eli. Käykö 12HT yläkerta 2H ala kertaan kysyy hän. Itellä sama ajatus ton kiukaan vaihdon kans, mut joku oli vastaavinaa et ei pelitä, ku esikammio/suorasuihku ero+ pumppa pitäs vaihtaa kans eli: Alusta alkaen, MITÄ tarvii vaihtaa ku päivittää 2H:n 12H:ks? ( Kertokaa kun 3 vuotiaalle.)
Kiitos ja anteeks
Kiitos ja anteeks
# 266
Jj`a tuosta......
Jj`a tuosta......
Tuosta porsimisesta tuli mieleen, muistaakseni joskus olisin kuullut että syntettiset öljyt on ns. peseviä öljyjä ja jos suorilta vaihtaa mineraalin synteettiseen niin voipi joku kuona tukkia öljyreikiä jonnin verran.
voisko olla näin:
pesevät oljyt koneeseen + sopiva karstan poltto vedätys = voitelu kanava/hole tukkoon...
Mutta tuokin on mutua, joten viisaammat vahvistanee / kumoaa?
-Toni
voisko olla näin:
pesevät oljyt koneeseen + sopiva karstan poltto vedätys = voitelu kanava/hole tukkoon...
Mutta tuokin on mutua, joten viisaammat vahvistanee / kumoaa?
-Toni
noin se vois teoriassa mennä, no nyt tutkitaan ja sitte hutkitaan!
Osilpiltä sarja varattu, haetaan kun saadaan joku ritsa alle.
2H kone tilalle turbolla ja coolerilla höystettynä
Laitan 12ht:n laturin niin kaikki sähköhommat pitäs mennä helposti.
Toi 2h han ei tarvii muuta kun nappi hehkun ja startti virtaa toimiakseen???
Tuleepahan metsään hyvä vehje, mites ton vesikanavat sais hyvin puutsattua? paineella vettä, ilman termaria??
Osilpiltä sarja varattu, haetaan kun saadaan joku ritsa alle.
2H kone tilalle turbolla ja coolerilla höystettynä
Laitan 12ht:n laturin niin kaikki sähköhommat pitäs mennä helposti.
Toi 2h han ei tarvii muuta kun nappi hehkun ja startti virtaa toimiakseen???
Tuleepahan metsään hyvä vehje, mites ton vesikanavat sais hyvin puutsattua? paineella vettä, ilman termaria??
Onnellinen maastobusseilija......
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
Oon kuullu just saman että ei kannata laittaa mineraaliöljyjen jälkeen synteettisiä. Mulle sanottiin paikallisessa merkkiliikkeessä että mineraaliöljyillä max. 5 tkm, sen jälkeen öljystä menee ominaisuudet ja se alkaa pikeentymään. Sillon ku tuon oman ruiserin ostin ja vaihdoin venttiilikopantiivisteen ja näin sisuksen niin oon ajellu ihan suosiolla mineraaliöljyillä, oli se sen näkönen että...
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Noniin moottoria purettu ja vika löytynyt!
3pytyn kiertokangen laakeri sanoi morot 5mm välyksellä!
Venakopan alta löytyi melkeen liian puhdas kansi, ei mitään palojämiä tai moskaa.....................
Kaikki pytyt kuin uusia, joten niille ei luultavasti tarvitse tehdä mitään, niinkuin ei männillekkään.
KAmpiakseli pitäs saada irti, ja viedä kellotettavaksi kaikki runko laakerit vaihtoon.
Turbo huoltoon ja Kansi plaanattavaksi
Semmonen ropleema olis miten saada kampuran hihnapyörä irti?????
Konetta ei uskalla pyörittää startilla, kansi jo pois.
Vai tarvitseeko hihnapyörää ottaa pois? vissiin tarvitsee?
Olen kuullut että kampura kuitenkin tasapainotetaan hihnapyörän kiinni ollessa..
3pytyn kiertokangen laakeri sanoi morot 5mm välyksellä!
Venakopan alta löytyi melkeen liian puhdas kansi, ei mitään palojämiä tai moskaa.....................
Kaikki pytyt kuin uusia, joten niille ei luultavasti tarvitse tehdä mitään, niinkuin ei männillekkään.
KAmpiakseli pitäs saada irti, ja viedä kellotettavaksi kaikki runko laakerit vaihtoon.
Turbo huoltoon ja Kansi plaanattavaksi
Semmonen ropleema olis miten saada kampuran hihnapyörä irti?????
Konetta ei uskalla pyörittää startilla, kansi jo pois.
Vai tarvitseeko hihnapyörää ottaa pois? vissiin tarvitsee?
Olen kuullut että kampura kuitenkin tasapainotetaan hihnapyörän kiinni ollessa..
Onnellinen maastobusseilija......
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
Noniin remppa edistynyt!
Kaikissa liuskoissa pientä kulumaa havaittavissa.
KAmpuran kaula menny pahaks, saanähdä meneekö hionnalla.
Niille jotka ei seuraa simolinia.
Tossa kuvia purkamisesta:
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=41000
Kaikissa liuskoissa pientä kulumaa havaittavissa.
KAmpuran kaula menny pahaks, saanähdä meneekö hionnalla.
Niille jotka ei seuraa simolinia.
Tossa kuvia purkamisesta:
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=41000
Onnellinen maastobusseilija......
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti