Kuva Kuva

Ääniä?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

pluto
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 9:44 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Ääniä?

Viesti Kirjoittaja pluto »

Liikkeelle lähtiessä kytkimen ottaessa kiinni vikisevä ääni,etenkin pakilla, lienee painelaakeri tai asetelma?
Kytkin myös ottaa kiinni töksähtelemällä etenkin kylmänä, remonttia tiedossa!
Vedättäessä kolmosella ja nelosella pari tonnia> kierroksia, vaihdekepin/laatikon juuresta kuuluva resonointi sirinä/räpinä, häviää kun veto tasaantuu, (kuuluu luultavasti pienillä vaihteillakin), lieneekö jäljet samalla sylttytehtaalla? :P
Kummonen homma vaihtaa jousien puslat, rupee häiritsee se kolaus kääntyessä ja leimakin pitäs hakee? :?
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Kytkin

Viesti Kirjoittaja werzu »

Mikähän on ajoneuvon malli??
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Juno
Viestit: 163
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 9:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juno »

Eeh...onkos sulla autossa vinssi / käyttövipu kapiinissa ? Itteä v...ti samanlainen ääni, joka osottautu osittain nelikon kepin ja osittain vinssin käyttövivun muoviosien aiheuttamaks. Poras kyllä hermoo pitkään ja löyty sattumalta ku huomasin nojaavani jalalla vinssin keppiin jalka kaasulla.

Eli kato ainakin noi ekaks, eli ajon aikana kokeile pitää kättä ko. staageilla jos vaikka räpätys hellittää......
# 266

Jj`a tuosta......
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Kytkin

Viesti Kirjoittaja werzu »

Ja jos kytkin muuttuu laukaisulaitteeksi niin kitkapintojen välissä oleva pelti kun toimii jousena alkaa olemaan finaalissa joten levy nappaa kiinni äkisti.Ja minun omassa bj:ssä kun oli edellinen laittanut tarvikelevyn niin tuli sellainen kerrasta kiinni vähän yli vuoden iässä.Ja sit ne tarvikelevyn jouset rupee heliseen tyhjäkäynnillä aika pian.Keppien pärinä taitaa olla ominaisuus ei vika.Ajaessa voi niiden keppien asentoja muttaa ja ääni vähenee huomattavasti.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
pluto
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 9:44 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Ääniä!

Viesti Kirjoittaja pluto »

Nii joo.. hj61:n
Kyllä kyllä!
Mites noi jousien puslat,onnistuuko koti konsteilla(lue:moska,kanki,pakillinen avaimia)
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

joo onnistuu vaihtaa puslat nättiin. Esim pikkuinen hallitunkki pakan ja rungon väliin ja sillä pönkää nii ei lapa lävähdä runkopalkkiin kiinni.
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Puslista kannattaa olla tarkkana, mitä laittaa.

Omia kokemuksia on ainoastaan Suplexin puslia, jotka 1,5v sitten laitoin. Jo nyt 10tkm myöhemmin kolisee hieman ja on puslat ihan repaleina reunoista.
Motonetin puslat (ei ollut ainakaa silloin Suplexin, mutta en ole varma kenen) olivat sisähalkaisijaltaan noin millin Suplexeja väljempiä, joten
en niitäkään viittinyt laittaa.

Mitä sitä seuraavalla kerralla sitten laittaisi? Talven/kevään aikana kun menee ainakin etujouset vaihtoon (käyttämättömät vakiojouset on tallissa, mutta ei vielä mitään puslia).

Kokemuksia P-U puslista? Itse tosin arvostan eniten mukavuutta.


Mielestäni vaihto oli suht helppoa seuraavasti:
-rengas pois ja akseli tunkin varaa jousen alta mieluummin lähempää irroitettavaa päätä
-hieman tunkkausta ylös (jännitystä pois) ja tapin kiinnityspultit auki (itselläni tosin jokainen pieni "varmistuspultti" meni poikki, mutta oli uudet tapit tulossa)
vaihtoehtoisesti riipuke irti, mutta ei molempia samaan aikaan
-isolla lekalla tappi pois (varo kierteitä, jos käytät uudestaan)
-tunkkia alaspäin
-vanhat puslat ruuvarilla ja lekalla pois
-silmukoiden puhdistus
-uudet puslat paikalleen, mielestäni kannattaa rasvata molemmin puolin aineella, joka ei kumia vahingoita (vaseliini esim)
-tunkilla jousta ylöspäin ja tappi takaisin

monesti ei meinannut millään osua silmukka oikealle kohdalle, jolloin tunkki eri kohtaan ja jousi taipui eri tavalla, jolloin saattaapi osua reiät kohdakkain
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
pluto
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 9:44 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Ääniä!

Viesti Kirjoittaja pluto »

No voi v.... että osaan olla yksinkertanen,ulosoton vipu se pärisee,sillä kun ei ole mitään käyttöä meillä niin ei ole tullu mieleenkään.
Ei kun jesaria päälle ja sirkat hiljenee! :D
KIITOS!
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Ootko koskaan sattunu näkemään kumilenkkejä vanhojen ruisereiden keppien välillä? Ne ei ole ollu siellä pelkästään tallessa.
TP
Vastaa Viestiin