Ääniä?
Valvoja: Käyttäjä
Ääniä?
Liikkeelle lähtiessä kytkimen ottaessa kiinni vikisevä ääni,etenkin pakilla, lienee painelaakeri tai asetelma?
Kytkin myös ottaa kiinni töksähtelemällä etenkin kylmänä, remonttia tiedossa!
Vedättäessä kolmosella ja nelosella pari tonnia> kierroksia, vaihdekepin/laatikon juuresta kuuluva resonointi sirinä/räpinä, häviää kun veto tasaantuu, (kuuluu luultavasti pienillä vaihteillakin), lieneekö jäljet samalla sylttytehtaalla?
Kummonen homma vaihtaa jousien puslat, rupee häiritsee se kolaus kääntyessä ja leimakin pitäs hakee?
Kytkin myös ottaa kiinni töksähtelemällä etenkin kylmänä, remonttia tiedossa!
Vedättäessä kolmosella ja nelosella pari tonnia> kierroksia, vaihdekepin/laatikon juuresta kuuluva resonointi sirinä/räpinä, häviää kun veto tasaantuu, (kuuluu luultavasti pienillä vaihteillakin), lieneekö jäljet samalla sylttytehtaalla?
Kummonen homma vaihtaa jousien puslat, rupee häiritsee se kolaus kääntyessä ja leimakin pitäs hakee?
- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
Kytkin
Mikähän on ajoneuvon malli??
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Eeh...onkos sulla autossa vinssi / käyttövipu kapiinissa ? Itteä v...ti samanlainen ääni, joka osottautu osittain nelikon kepin ja osittain vinssin käyttövivun muoviosien aiheuttamaks. Poras kyllä hermoo pitkään ja löyty sattumalta ku huomasin nojaavani jalalla vinssin keppiin jalka kaasulla.
Eli kato ainakin noi ekaks, eli ajon aikana kokeile pitää kättä ko. staageilla jos vaikka räpätys hellittää......
Eli kato ainakin noi ekaks, eli ajon aikana kokeile pitää kättä ko. staageilla jos vaikka räpätys hellittää......
# 266
Jj`a tuosta......
Jj`a tuosta......
- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
Kytkin
Ja jos kytkin muuttuu laukaisulaitteeksi niin kitkapintojen välissä oleva pelti kun toimii jousena alkaa olemaan finaalissa joten levy nappaa kiinni äkisti.Ja minun omassa bj:ssä kun oli edellinen laittanut tarvikelevyn niin tuli sellainen kerrasta kiinni vähän yli vuoden iässä.Ja sit ne tarvikelevyn jouset rupee heliseen tyhjäkäynnillä aika pian.Keppien pärinä taitaa olla ominaisuus ei vika.Ajaessa voi niiden keppien asentoja muttaa ja ääni vähenee huomattavasti.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Ääniä!
Nii joo.. hj61:n
Kyllä kyllä!
Mites noi jousien puslat,onnistuuko koti konsteilla(lue:moska,kanki,pakillinen avaimia)
Kyllä kyllä!
Mites noi jousien puslat,onnistuuko koti konsteilla(lue:moska,kanki,pakillinen avaimia)
Puslista kannattaa olla tarkkana, mitä laittaa.
Omia kokemuksia on ainoastaan Suplexin puslia, jotka 1,5v sitten laitoin. Jo nyt 10tkm myöhemmin kolisee hieman ja on puslat ihan repaleina reunoista.
Motonetin puslat (ei ollut ainakaa silloin Suplexin, mutta en ole varma kenen) olivat sisähalkaisijaltaan noin millin Suplexeja väljempiä, joten
en niitäkään viittinyt laittaa.
Mitä sitä seuraavalla kerralla sitten laittaisi? Talven/kevään aikana kun menee ainakin etujouset vaihtoon (käyttämättömät vakiojouset on tallissa, mutta ei vielä mitään puslia).
Kokemuksia P-U puslista? Itse tosin arvostan eniten mukavuutta.
Mielestäni vaihto oli suht helppoa seuraavasti:
-rengas pois ja akseli tunkin varaa jousen alta mieluummin lähempää irroitettavaa päätä
-hieman tunkkausta ylös (jännitystä pois) ja tapin kiinnityspultit auki (itselläni tosin jokainen pieni "varmistuspultti" meni poikki, mutta oli uudet tapit tulossa)
vaihtoehtoisesti riipuke irti, mutta ei molempia samaan aikaan
-isolla lekalla tappi pois (varo kierteitä, jos käytät uudestaan)
-tunkkia alaspäin
-vanhat puslat ruuvarilla ja lekalla pois
-silmukoiden puhdistus
-uudet puslat paikalleen, mielestäni kannattaa rasvata molemmin puolin aineella, joka ei kumia vahingoita (vaseliini esim)
-tunkilla jousta ylöspäin ja tappi takaisin
monesti ei meinannut millään osua silmukka oikealle kohdalle, jolloin tunkki eri kohtaan ja jousi taipui eri tavalla, jolloin saattaapi osua reiät kohdakkain
Omia kokemuksia on ainoastaan Suplexin puslia, jotka 1,5v sitten laitoin. Jo nyt 10tkm myöhemmin kolisee hieman ja on puslat ihan repaleina reunoista.
Motonetin puslat (ei ollut ainakaa silloin Suplexin, mutta en ole varma kenen) olivat sisähalkaisijaltaan noin millin Suplexeja väljempiä, joten
en niitäkään viittinyt laittaa.
Mitä sitä seuraavalla kerralla sitten laittaisi? Talven/kevään aikana kun menee ainakin etujouset vaihtoon (käyttämättömät vakiojouset on tallissa, mutta ei vielä mitään puslia).
Kokemuksia P-U puslista? Itse tosin arvostan eniten mukavuutta.
Mielestäni vaihto oli suht helppoa seuraavasti:
-rengas pois ja akseli tunkin varaa jousen alta mieluummin lähempää irroitettavaa päätä
-hieman tunkkausta ylös (jännitystä pois) ja tapin kiinnityspultit auki (itselläni tosin jokainen pieni "varmistuspultti" meni poikki, mutta oli uudet tapit tulossa)
vaihtoehtoisesti riipuke irti, mutta ei molempia samaan aikaan
-isolla lekalla tappi pois (varo kierteitä, jos käytät uudestaan)
-tunkkia alaspäin
-vanhat puslat ruuvarilla ja lekalla pois
-silmukoiden puhdistus
-uudet puslat paikalleen, mielestäni kannattaa rasvata molemmin puolin aineella, joka ei kumia vahingoita (vaseliini esim)
-tunkilla jousta ylöspäin ja tappi takaisin
monesti ei meinannut millään osua silmukka oikealle kohdalle, jolloin tunkki eri kohtaan ja jousi taipui eri tavalla, jolloin saattaapi osua reiät kohdakkain
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Ääniä!
No voi v.... että osaan olla yksinkertanen,ulosoton vipu se pärisee,sillä kun ei ole mitään käyttöä meillä niin ei ole tullu mieleenkään.
Ei kun jesaria päälle ja sirkat hiljenee!
KIITOS!
Ei kun jesaria päälle ja sirkat hiljenee!
KIITOS!