Väärässä ovat he. Mutta ei ne insinöörit oo kuulevinaan ainakaan tääläpäin vaikka yrittää välillä neuvoa heitä työssään.pemaripoju kirjoitti:täällä parkanossa kans sanoivat että ei saa tehdä enää korinkorotusta kun ei saa mitan pyöränkaaresta napaan muuttua enempää kuin77mm mielestäni he ovat väärässä...?
soa hj leimaus
Valvoja: Käyttäjä
1987 LJ70
No varmaan saakin, jos ei stoppareita rajoita. Mutta miten käy kestävyyden kanssa, kun ei ne jouset niinpäin ole tarkoitettu vääntymään? Ja kun riipuke on eteenpäin, ei se jousi teoriassakaan voi kovin syvälle sisään mennä. Niinkuin sanottu, jouset on PALJON väärinpäin jos korotus on oikeasti laillinen.pemaripoju kirjoitti:siis tolla soallahan saa sitä sisäänjoustoa rutkasti lisää kun se akseli hukkuu sieltä jousen ja rungon välistä! ja saa akselin alle sen pakan ja kiinnittimien verran lisää tilaa! ja toimii laillisen korkuisena erittäin hyvin. oma on korotettu 77milliä ja tuntuuu tosi lintalta siltikin!
Mut eipä nää aina paperilla toimi niinkuin luonnossa, joustothan kokonaisuudessaan lisääntyy reilusti. Kylläpä te SOAlla enemmän ajelleet nämä joustamisjutut tietänette paremmin.
AKEn kanta on että SOAlla ei saa korottaa 77 mm:ää enempää, mutta Juha_ tuntuu löytäneen paikan jossa tätä ei tiedetä/ymmärretä/välitetä. Samapa tuo mulle.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Näin on. Höpöhöpöä.pemaripoju kirjoitti:täällä parkanossa kans sanoivat että ei saa tehdä enää korinkorotusta kun ei saa mitan pyöränkaaresta napaan muuttua enempää kuin77mm mielestäni he ovat väärässä...?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Ei kirjottanu sitä, en siellä paikassa missä sen läpi sain, niin viitiny siitä mainita ollenkaan, sanoin vaan että sitä on vähän korotettu ja näytin sitä lappua, missä näky se alkuperänen maasta-kattoon mitta. Muualla kun tuon mainitsi niin alko se tappelu, ei jaksanu sitä enään.. Otteesa lukee jotakuinkin näin "Auton korkeus muuttunut alkuperäisestä 1800mm, 1950mm:n" Ja sitte näkyy se navasta pyöränkaareen mitta myöskin.. Se oiski ollu hyvä ku ois lukenu se, että jouset on akselin piällä..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Se nyt on oikeestaan ihan sama mitä lukee otteessa, kuhan siellä lukee jotain siitä korkeudesta ja sen muuttumisesta. Eräskin varmaan 20cm korotettu LJ on katsastettu vuodesta toiseen otteessa merkintä "alustasarja"
Sitä kun ei se katsastusmies tiedä miltäpuolen ne latit on alunperin olleet, kun muistaa kaikki muutoshommat vaan tehdä huolella, ja jälki on siistimpää kuin tehtaan jäljiltä.
Sitä kun ei se katsastusmies tiedä miltäpuolen ne latit on alunperin olleet, kun muistaa kaikki muutoshommat vaan tehdä huolella, ja jälki on siistimpää kuin tehtaan jäljiltä.
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
No mutta nyt on taasen kysyttävä viisaimmilta.
Eli. Toi vakiorenkailla mitattu lastauskorkeuson tuon kuvan mukaan 750mm. Mutta mitenkäs mä nyt saan sitten selville, että mitäs se lastauskorkeus on, kun mulla on alla noi 33x12.5x15 mutikat.
Sitten toinen kysymys.
Mites pitkät nailonin palat te olette laittaneet tuonne korin väliin?
Kärsiikö sinne tehdä 60mm palat, että ei mene sen korotus rajan yli.
Kiitos vastanneille
T:J
Se jolla on kuollessaa eniten leluja, VOITTAA!!
#435
#435
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 8:48 pm
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Käytin kesällä oman hj60 (-86 400tkm) konttorilla. En ollut uskoa silmiä jarrutesterissä. Etupää 0% heittoa, takajarrut 0% ja käsijarru 3%Jollapaku kirjoitti:Tulipa tänään käytyä tarjoomas konttorilla tota mörkö hojoo, ja helppoa oli soan leimaus. 70 milliä saatiin mitattua korotusta, mutta kilvet jäi saamatta kun takajarruis oli 34% eroa.
pystyiskö joku lähettämään sähköpostiin paperit hj alkuperäisistä mitoista millä olette leimalla todistanut korkeudet, laiska27@hotmail.com tattista vaan