-VARASTETTU- Tapiola selätetty
Valvoja: Käyttäjä
-VARASTETTU- Tapiola selätetty
Käytiin perjantaina kaverin kanssa viipurissa varaosahankinnoilla. Jätettiin auto kadun varteen ja mentiin kauppaan korkeintaan kymmeneksi minuutiksi ja kas kummaa, kaupasta tullessa auto nietu.
Jos ja kun käytte karjalassa kurvailemassa, niin pidättehän silmät auki.
Eli iivanan matkaan lähti HDJ80 (HZJ) vm. 1990, valmistenumero JT111PJ8007000221, kilometrilukema n.380000. Väri oli silloin tumma grafiitin sininen, suomen rekisterinumerolla ei enää tässä vaiheessa ole väliä. Autossa ei ole mitään levikkeitä eikä astinlautoja. Alla 6 puolaiset 16" alumiinivanteet.
Vaikeasti hävitettäviä ulkoisia tuntomerkkejä:
-alkuperäinen mekaaninen vinssi, muovinen suojapaneeli puskurin keskellä ja rekisterikilpi reunassa. Paneelin toinen kiinnityshihna puutuu ja käyttövivun jatkokappaleen kiinnityskierre poikki
-kuljettajanpuoleisessa ajovalonlasissa umpeenliimattu kiven iskemä reikä
-kattopelti kauttaaltaan loimuilla
-antenninjalka repsikan lokasuojassa, keskellä kattoa ja katon takareunassa
-Kovilin vetokoukun nupin nelikulmainen kiinnityslaippa muotoiltu pultinreikiä myötäileväksi
-perävaunun pistorasia pultattu suoraan takapalkkiin, ei johtoa näkyvissä
-3" haponkestävä pakoputkisto yhdellä ISOLLA pöntöllä, joka näkyy selvästi auton alta
-alkuperäinen ohjausiskari muutettu purettavaksi
-ovipahveissa ei alkuperäiset ikuunannostimien kytkimet ja veivien reiät auki
-ilmastoinnin kytkin törröttää 2cm ulkona kojelaudasta (malli BMW)
-pieni mekaaninen ahtopainemittari kojelaudan päällä
-ilmastoinnin sisäkennon kotelo tehty lasikuidusta, näkyy jalkatilassa
-kuskin penkki verhoiltu vähän erinäköisellä kankaalla
-oikeassa takasivuikkunassa sammutintarra jossa lukee "tässä työkoneessa on sammutin"
Ja konehuoneessa, jos sinne pääsee jollain verukkeella kurkistamaan:
-vesikiertoinen välijäähdytin turbon päällä
-vaparikoneen imuputki välijäähyltä imusarjaan
-välijäähyn paisuntasäiliö rintapellissä
-Seikin kompura omatekoisilla kiinnikkeillä
-sinisiä paineilmaletkuja pikaliittimillä risteilee koneen päällä
-rosterinen hitsattu t-haara jarrutehostimen letkussa
-paineenmittausyhde pakosarjan päällä ja pakoputken alussa
Kyllähän tuon pystyy tunnistamaan, jos kohdalle osuu, vaikea noita kaikkia on hävittää. Olinpaikan jos saisi tietoonsa, miliisin arvion mukaan menee "johonkin karjalaan metsäkäyttöön". Mihinkään maaotteluihin ei kuitenkaan kannata paikanpäällä ryhtyä, hoidan omien kontaktien kanssa kotiin, jos olinpaikka selviää joskus.
Että tämmöstä.
Jos ja kun käytte karjalassa kurvailemassa, niin pidättehän silmät auki.
Eli iivanan matkaan lähti HDJ80 (HZJ) vm. 1990, valmistenumero JT111PJ8007000221, kilometrilukema n.380000. Väri oli silloin tumma grafiitin sininen, suomen rekisterinumerolla ei enää tässä vaiheessa ole väliä. Autossa ei ole mitään levikkeitä eikä astinlautoja. Alla 6 puolaiset 16" alumiinivanteet.
Vaikeasti hävitettäviä ulkoisia tuntomerkkejä:
-alkuperäinen mekaaninen vinssi, muovinen suojapaneeli puskurin keskellä ja rekisterikilpi reunassa. Paneelin toinen kiinnityshihna puutuu ja käyttövivun jatkokappaleen kiinnityskierre poikki
-kuljettajanpuoleisessa ajovalonlasissa umpeenliimattu kiven iskemä reikä
-kattopelti kauttaaltaan loimuilla
-antenninjalka repsikan lokasuojassa, keskellä kattoa ja katon takareunassa
-Kovilin vetokoukun nupin nelikulmainen kiinnityslaippa muotoiltu pultinreikiä myötäileväksi
-perävaunun pistorasia pultattu suoraan takapalkkiin, ei johtoa näkyvissä
-3" haponkestävä pakoputkisto yhdellä ISOLLA pöntöllä, joka näkyy selvästi auton alta
-alkuperäinen ohjausiskari muutettu purettavaksi
-ovipahveissa ei alkuperäiset ikuunannostimien kytkimet ja veivien reiät auki
-ilmastoinnin kytkin törröttää 2cm ulkona kojelaudasta (malli BMW)
-pieni mekaaninen ahtopainemittari kojelaudan päällä
-ilmastoinnin sisäkennon kotelo tehty lasikuidusta, näkyy jalkatilassa
-kuskin penkki verhoiltu vähän erinäköisellä kankaalla
-oikeassa takasivuikkunassa sammutintarra jossa lukee "tässä työkoneessa on sammutin"
Ja konehuoneessa, jos sinne pääsee jollain verukkeella kurkistamaan:
-vesikiertoinen välijäähdytin turbon päällä
-vaparikoneen imuputki välijäähyltä imusarjaan
-välijäähyn paisuntasäiliö rintapellissä
-Seikin kompura omatekoisilla kiinnikkeillä
-sinisiä paineilmaletkuja pikaliittimillä risteilee koneen päällä
-rosterinen hitsattu t-haara jarrutehostimen letkussa
-paineenmittausyhde pakosarjan päällä ja pakoputken alussa
Kyllähän tuon pystyy tunnistamaan, jos kohdalle osuu, vaikea noita kaikkia on hävittää. Olinpaikan jos saisi tietoonsa, miliisin arvion mukaan menee "johonkin karjalaan metsäkäyttöön". Mihinkään maaotteluihin ei kuitenkaan kannata paikanpäällä ryhtyä, hoidan omien kontaktien kanssa kotiin, jos olinpaikka selviää joskus.
Että tämmöstä.
Viimeksi muokannut timop, Ma Loka 05, 2009 9:56 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
TP
Kytkin on ollut mielessä itselläkin, virallisista hälyttimistä ei ole siellä mitään apua. On sekin käynyt mielessä että rakentaa sähköisen systeemin, jolla kytkin aktivoituna luvattoman avainpesän ronkkijan kättä ensin "vähän" lämmittää ja sitten kylmenee... saattaa olla vaan juridisesti vähän arvelluttavaa sielläkin. Tulee niin harvoin nykyään käytyä siellä ettei ole saanut edes kytkintä aikaiseksi, suosittelen sitä jokaiselle siellä liikujalle, se on ainoa jollain tavalla hidastava keino.
Turha enää pyristellä kun p****a on housussa. Nuo paikalliset yhteydet on varmaan ainoa toivo, tai jos joku suomalainen sattuu näkemään.
Muuten, alkuperäinen vinssi 9520,- + kardaani 645,- +aukollinen puskuri 750,- + suojakansi 498,-. Ulosotto ja käyttövivusto päälle uudemmissa. Hinnat tänään vapaasti varaosatiskillä. Huomenna vähäsen väännetään vahinkotarkastajan kanssa, arvelen.
Turha enää pyristellä kun p****a on housussa. Nuo paikalliset yhteydet on varmaan ainoa toivo, tai jos joku suomalainen sattuu näkemään.
Muuten, alkuperäinen vinssi 9520,- + kardaani 645,- +aukollinen puskuri 750,- + suojakansi 498,-. Ulosotto ja käyttövivusto päälle uudemmissa. Hinnat tänään vapaasti varaosatiskillä. Huomenna vähäsen väännetään vahinkotarkastajan kanssa, arvelen.
TP
Valitttavasti auton arvo ei korotu samassa suhteessa kun varusteita lisaillaan...timop kirjoitti: Muuten, alkuperäinen vinssi 9520,- + kardaani 645,- +aukollinen puskuri 750,- + suojakansi 498,-. Ulosotto ja käyttövivusto päälle uudemmissa. Hinnat tänään vapaasti varaosatiskillä. Huomenna vähäsen väännetään vahinkotarkastajan kanssa, arvelen.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Eihän se juuri mitään vaikuta, sehän on selvä. 17 löytyneen auton hintahaitari (pyynti) näkyy -90 tai -91 mallisilla olevan n. 8000 - 17000. Halvimmissa mittarilukema on yli 5- tai useimmin 600000km, kaikista vain kahdessa lukema alkaa kolmosella ja ne on sitten noita korkeimpia pyyntejä. Yhtään alle 400t ajettua -90 mallista en löytänyt. Yhdessäkään ei muuten ollut minkäälaista vinssiä. Ihan varmasti vahinkotarkastaja heittää pöytään jonkun korkeintaan 7500,- tarjouksen. Huomenna se selviää.
TP
Todennakoisesti...timop kirjoitti:Ihan varmasti vahinkotarkastaja heittää pöytään jonkun korkeintaan 7500,- tarjouksen. Huomenna se selviää.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
No nii, tarkastaja ei sanonut mitään hintaa vaan vei suoraan lautakunnan arvioitavaksi, parempi ehkä niin. 1-2 viikkoo ottaa.
Kyllä passi oli autossa kun ei sitä oikein farkkujen taskussa kehtaa kantaa, ja suurempi riski se on passin kannalta. Aidon EU-passin hinta on venäjällä 10000 taalaa. Konsulaatissa käytiin seuraavana päivänä, kaverin auto oli svetossa ja siihen saatiin vara-avaimet suomesta.
Kyllä passi oli autossa kun ei sitä oikein farkkujen taskussa kehtaa kantaa, ja suurempi riski se on passin kannalta. Aidon EU-passin hinta on venäjällä 10000 taalaa. Konsulaatissa käytiin seuraavana päivänä, kaverin auto oli svetossa ja siihen saatiin vara-avaimet suomesta.
TP
Näin on Jones, mutta takaan ettei iivana vie minulta enää toista autoa. Tänään tarkastusukko soitteli niitä näitä ja koputteli kepillä jäätä. Ne on jo tajunnu että tästä tulee vähän keskimäärästä kalliimpi jos ei anna heti periksi hyväksy jotain heittoja. Tiukka vääntö tulee varmasti, mutta onneksi on näyttöä noista autoon tehdyistä asioista.
TP
Toivottavasti auto vielä löytyy, vaikka epätodennäköistähän se rajan takana on....
Onko vakuutusyhtiöiltä muuten mahdollista saada vielä arvonkorotuspäätöksiä?
Joskus kultaisella 90-luvulla korotin oman auton arvoa 10tmk -> 40tmk kun liitin selvitykseen kuvia rakenteluvaiheesta sekä ostokuitteja. Varkaustapauksessa olisin saanut 40tmk, vaikka vastaavien, tietystikin huonompikuntoisten hinnat olivat silloin n. 10tmk.
Onko vakuutusyhtiöiltä muuten mahdollista saada vielä arvonkorotuspäätöksiä?
Joskus kultaisella 90-luvulla korotin oman auton arvoa 10tmk -> 40tmk kun liitin selvitykseen kuvia rakenteluvaiheesta sekä ostokuitteja. Varkaustapauksessa olisin saanut 40tmk, vaikka vastaavien, tietystikin huonompikuntoisten hinnat olivat silloin n. 10tmk.
#428
On kuulemma mahdollista esim. museoautoissa ja varmaan muissakin erikoisemmissa etukäteen sopia korvaushinta, ainakin jossain yhtiöissä. Mutta aina kuuluu korvata juuri sen vakuutetun ajoneuvon käyvän arvon mukaan, mukaanlukien erikoisvarusteet, kertoi vakuutuksen tehnyt asiamies. Voi tottakai hyväksyä minkä tahansa tarjouksen jos haluaa. Asioiden toteennäyttäminen on tietysti yleensä se ongelma. Laitoin maanantaina kirjallisen selvityksen SVT:lle ja päivittäiset soitot loppui siihen. Koittivat kai saada jonkunlaisen tarjouksen läpi ennen lautakunnan käsittelyä. Jokatapauksessa on 30vrk odotusaika ennen korvauksen maksamista, mikäs kiire tässä on?
Siellä rajan takana paikalliset "voimat" sevittää asiaa ja on ne tehneet ihmeitä ennenkin, mutta venäjä on suuri maa, ja löytyminen on ihan sattumankauppaa jos ei viejää saa selville. Ja onko se enää nipussa on toinen juttu. Miliisin resurssit taas on mitä on ja sen varaan ei voi tosiaan laskea yhtään mitään.
Siellä rajan takana paikalliset "voimat" sevittää asiaa ja on ne tehneet ihmeitä ennenkin, mutta venäjä on suuri maa, ja löytyminen on ihan sattumankauppaa jos ei viejää saa selville. Ja onko se enää nipussa on toinen juttu. Miliisin resurssit taas on mitä on ja sen varaan ei voi tosiaan laskea yhtään mitään.
TP