bj40 sammutus avaimella
Valvoja: Käyttäjä
bj40 sammutus avaimella
nyt se sitte tapahtu, tuli hylky katsastuksessa tuosta bj sammutuksesta.
avain lähtee auton käydessä irti ja rattilukko voi mennä päälle, ymmärrettävää.
mutta kuinkas korjata tuo? tai kuin ka virittää että sammutuksen saa avaimesta tai avain ei lähde irti ?
napilla on sammutus ja tähän asti kelvannut niin. edicci pskana...
avain lähtee irti ilman sitä pikkunapin painallusta, mutta en älynny kysyä sitä riittäisikö sen toimiminen...
avain lähtee auton käydessä irti ja rattilukko voi mennä päälle, ymmärrettävää.
mutta kuinkas korjata tuo? tai kuin ka virittää että sammutuksen saa avaimesta tai avain ei lähde irti ?
napilla on sammutus ja tähän asti kelvannut niin. edicci pskana...
avain lähtee irti ilman sitä pikkunapin painallusta, mutta en älynny kysyä sitä riittäisikö sen toimiminen...
Hakee leiman toisesta konttorista? 15 vuotta tuli käyttöautoiltua jenkeillä sillon nuoruudessa: yhdessäkään ei pysynyt avain kiinni eikä koskaan valitusta kuulunut asiasta. Yks keino ollut teettää hieman ylikokoinen kopio avaimesta. Voi silloin pysyä paikoillaan. Tojon painonapit kyllä itsellä pelanneet ok.
NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY
#241
#241
Mulla lähtee uus avain virtalukosta irti, mutta vanha jota on hieman väännetty, pysyy siinä kiinni. Tosin on vaikeempi saada sisäänki kun takertelee vähän, mutt pysyy ainakin katsastuksen aikana
Muuten käytän sitä uutta avainta, eikä oo koskaan tippunu ajonaikana, eikä offatessa.
Voiko rattilukko sitten mennä päälle vaikka virtalukko on "ON" asennossa. Eikö se mene vain sillon lukkoon kun kääntää off asentoon sen "napin" kautta?
Muuten käytän sitä uutta avainta, eikä oo koskaan tippunu ajonaikana, eikä offatessa.
Voiko rattilukko sitten mennä päälle vaikka virtalukko on "ON" asennossa. Eikö se mene vain sillon lukkoon kun kääntää off asentoon sen "napin" kautta?
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Jos löytyy alkuperäinen avain,ja siitä on numerosarja luettavissa,niin toyotalta saa alkuperäisen avaimen kympillä. Itselläni ko vika korjautui näin. Ja alkuperäis avain on niklattua messinkiä,eikä rautaa kuten halpis avaimet,eli jos meinaa ajella Bj:llä vielä vuonna 2038 niin on vielä virtalukkokin ehjä.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
alkuperäinen oli niin kulunut ettei siitä saa selvää.
kävin valosalla hieman tutkimassa, ja se avaimen poisto nappi kyllä toimii oikein.
eli jos laittaa avaimen ja kääntää käyntiin toimii.
kääntää takaisin niin ei menee off asentoon ellei nappia paina.
itseasiassa rattilukko ei mene edes päälle jos avain on virtalukossa vaikka on off asennossa eli sekin toimii.
toki avain irtoaa joka asennossa mutta periaatteessa hylkäys oli virheellinen.
käynpä siis teettämässä kokeeksi uuden "isomman" virta-avaimen
edit: avain teetetty, teki vähän isomman joten nyt pysyy pohjassa.
kävin valosalla hieman tutkimassa, ja se avaimen poisto nappi kyllä toimii oikein.
eli jos laittaa avaimen ja kääntää käyntiin toimii.
kääntää takaisin niin ei menee off asentoon ellei nappia paina.
itseasiassa rattilukko ei mene edes päälle jos avain on virtalukossa vaikka on off asennossa eli sekin toimii.
toki avain irtoaa joka asennossa mutta periaatteessa hylkäys oli virheellinen.
käynpä siis teettämässä kokeeksi uuden "isomman" virta-avaimen
edit: avain teetetty, teki vähän isomman joten nyt pysyy pohjassa.
tuosta avaimesta, niin se kait laki vaatii ettei avain saa lähteä irti ?mikkoimp kirjoitti:niin minkä takia se hylky sitten tuli? on ihan oikea hylky kyllä jos avain irtoaa joka asennossa...pumo kirjoitti: toki avain irtoaa joka asennossa mutta periaatteessa hylkäys oli virheellinen.
rattilukkoa ei saa kyllä päälle ilman avainta yhtään sen helpommalla kuin olisi avain paikallaan.
sitten oli etuiskarien alapään kumit väljät vaihdoin iskarit, pakoputki osoitti sivulle oikealla puolella, käänsin suoraan alas.
jarruputki pääsi liikkumaan laitan putkenkannattimen.
ei siis mitään isompaa..
"ajatti tahallaan rasvamonttuun, tahallista peliä... "