kalkatus vinssin kartaanissa
Valvoja: Käyttäjä
kalkatus vinssin kartaanissa
tuossa vähän aikaa sitten asensin vinssin paikkalleen ja boori mistä kartaani liitetään vinsiin oli välysta (vähän)..pihamaalla ford 5tonnista vinssattaessa liitoksesta kuuluu jonkin sortin kalkatusta mitä olen kuullut joskus muissakin hojareissa
mutta miten kova kolina on liikaa vai voiko se olla ikinä liikaa
mutta miten kova kolina on liikaa vai voiko se olla ikinä liikaa
-
- Viesti:
Onko kukaan keksinyt mikä olisi hyvä rakentelu aihio uudeksi liuksi vinssin kardaaniin. On meinaan hervottoman väljä ja kai se vemputus on syönyt nyt sen tukilaakerin ja ristikotkin väljäksi. Itse kattelin että suzukin kardaanissa olis aika samankokonen liuku mutta kestäisikö se toyotan vinssin hirmuvoimia. Jostain kun saisi risan suzukin kardaanin jossa ehjä liuku niin voisi testata.
Noita liukuja saa irrallisena tarvikeliikkeistä.
Itse hommasin bj:n vinssinkardaaniin paikallisesta varaosaliikkeestä liuku/ristikkon kokonaisena. Muistaakseni löytyi harrys spicerin luettelosta eikä ollut pahan hintainen ja taatusti on vahvempi kuin alkuperäinen.
Itse hommasin bj:n vinssinkardaaniin paikallisesta varaosaliikkeestä liuku/ristikkon kokonaisena. Muistaakseni löytyi harrys spicerin luettelosta eikä ollut pahan hintainen ja taatusti on vahvempi kuin alkuperäinen.
-Janne-
SLCK #203
Bj40 -77, Fj40 -68, Hj-60 -85, CJ-5 -68
SLCK #203
Bj40 -77, Fj40 -68, Hj-60 -85, CJ-5 -68
Itsellä kuuluu kovaa räminää vinssiä käytettäessä joka johtuu kolhiintuneesta pohjapanssarista, ilmeisesti vastaa kardaania vasten. Tarkoitus on irrottaa ja oikoa panssari tai mahdollisesti saan ihan sileänkin BJ:n pohjapanssarin, jolla tietysti korvaan sen vanhan panssarin.
#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
Offroadtarvikkeelta saa ainakin:
http://tml4x4.com/index.php?main_page=p ... cts_id=226
http://tml4x4.com/index.php?main_page=p ... cts_id=226