onsekone kirjoitti:Vastuksen perkelettä!!! Eipä löydy ohjekirjasta apuja kun välillä alkaa vilkuttamaan öljynpinnan tason, Jakoremmin vaihtoajan, vedenerottajan, käsijarrun ja latauksen merkivaloa. Siis kaikki kerralla ja niin että välillä valot vilahtaa ja saattavat vilkkuakkin niinkuin olisi joku kosketushäiriö. Kansi ei ole toistaiseksi halennut mutta innolla odotan...
Tyhjäkäynnillä kylmänä edelleen hieman kakoo. Dieselkorjaamon mies sanoi että kokeile aikaistaa pumppua hieman ennen kun tuon heille. Oli vissiin kiireitä. Sanoi että kallistaa pumppua hieman koneeseen päin. Millikin on jo liikaa. Mitenhän tämä käytännössä onnistuu helpoiten?
Olisko maavikaa tai sitten laturiko oikuttelee (säädin).
Nytkö on suuttimet ropattu ja silti kakoo? Pumppua on hankala käännellä jos imusarja on kiinni, sisempi mutteri on siellä lohkon ja pumpun välissä (joku solumuovi tungettu vielä siihen väliin) eikä sinne oikein pääse/sovi vääntämään, tai no ainakin suutinputket pitää irroittaa. Ite tönäsin pari milliä koneeseen päin, laskeskelin hihnapyöristä että pari astetta pitäisi kutakuinkin oleman. Ennakkoa kun ei saa virallisesti mitattua mistään (ei tulppaa suutinputkien keskellä).
Rattaillahan se pumppu pyörii, joten ei se vika voi ajoituksessa olla. Tosin pumpun sisällähän on sähköinen ennakonsäätö kuormituksen yms. mukaisesti. Kato että se merkki on kuitenki viivalla:
Tässä tän hetkinen tilanne:
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
En nyt tiiä että onko tästä kommentista hyötyä mutta...
Onko noissa koneissa pakokaasun takaisinkierrätys?
Joskus oli sprintterissä vika että se kävi vajailla pytyillä,no siihen teetti isäntä kaikki mahdolliset remontit syöttöpumppua,ja suuttimia,ja kantta myöten eikä vika hävinnyt.
No auto meni vaihtoon,ja joku aika siitä,joku kaveri kertoi että niissä koneissa imusarja karstoittuu tukkeeseen juuri siltä pytyltä johon se takaisin kierrätys tulee.
Antsa kirjoitti:En nyt tiiä että onko tästä kommentista hyötyä mutta...
Onko noissa koneissa pakokaasun takaisinkierrätys?
Joskus oli sprintterissä vika että se kävi vajailla pytyillä,no siihen teetti isäntä kaikki mahdolliset remontit syöttöpumppua,ja suuttimia,ja kantta myöten eikä vika hävinnyt.
No auto meni vaihtoon,ja joku aika siitä,joku kaveri kertoi että niissä koneissa imusarja karstoittuu tukkeeseen juuri siltä pytyltä johon se takaisin kierrätys tulee.
Onhan se, ja se voi kyllä aiheuttaa savutusta ja huonoa käyntiä jos koko ajan auki. Tulppaa se EGR:n ja imusarjan välinen putken laippa, kone ei todellakaan tarvitse eikä tykkää siitä EGR:stä. Pakokaasunormien vuoksi se kuitenkin pitää siinä olla, ja tietysti toimia, mutta toimintaa ei käytännössä voi valvoa.
Tollasta et voi siihen paikallaan ollessa väkästellä (pinnapultit), mutta ujutat jonkin liuskan tohon reiän päälle.
Viimeksi muokannut -MaTTi-, Ma Tammi 18, 2010 12:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Laturin johdot oli vähä löyhässä. Eipä ole vilkkunu enää. Se kakominen on tosiaan vain käynnistäessä joten ei menoa haittaa. Pitää välillä ajella ja alkaa vianetsintä sitte ku on taas mielenkiintoa.
Pumpun merkki oli kohillaan. Käytin autoa dieselpajalla ja sanoivat ettei korjaudu heillä. Huohottaa runsaasti "tupsuttamalla" eli yhdestä pytystä. Saattaa olla männänrengas jumissa tms. Tietääkö joku Oulun seudulla hyvää korjaajaa joka tekee muutakin kuin tuntia?
Uudella kannella ajettu nyt 7000km eli kesti ainakin pidempään kuin matilla..
Viimeksi muokannut onsekone, Ke Tammi 20, 2010 7:17 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kysäsees nimimerkki toyota4x4:ltä offipalstan puolelta tykkäiskö hän myydä männän sulle. Käsittääkseni olis vähän nyrjähtänyt alakerta/koko kone? jäänyt jouten.
Tuota minäkin vähän ihmettelin. Koneet heillä on maks 30000 mailia ajettu mutta vaihdossa vaativat 600000 ajetun jossa on kansi, lohko ja kaikki männät halki...
Tilasin Japan importsilta paketin jossa on kone, vaihdelaatikko ja nelivedon jakolaatikko. Nämä siis kaikkine apulaitteineen. Paketti saapuu ensikuun puolenvälin tienoilla. Jos on tarvetta osille niin ko. ajankohdan jälkeen alan myymään vanhaa rojua pois.
Onko suosituksia toimenpiteiksi kunhan kone on nokalla?
Varmaan kannattaa vaihtaa jakoremmi ja kiristin. Vaihelaatikon ja jakolaatikon öljyt varmaan vois vaihtaa vähän notkeampiin. Ei tiedä mitä ne Japanissa käyttää.
Moottoriin jos vaihtas jotku halvat öljyt ja jäähytysnesteeseen pesuaineen ja parinsadan ajon jälkeen kunnon öljyt+suodatin ja jäähytysnesteet sisään. Kuulostaa suunnitelmalta...
onsekone kirjoitti:Tilasin Japan importsilta paketin jossa on kone, vaihdelaatikko ja nelivedon jakolaatikko. Nämä siis kaikkine apulaitteineen. Paketti saapuu ensikuun puolenvälin tienoilla. Jos on tarvetta osille niin ko. ajankohdan jälkeen alan myymään vanhaa rojua pois.
No no... nythän kääntyi iso ratas. Tiijä vaikka on cuulerilla varustettu kone jos kerran Japanista tulee, niissä mun käsittääkseni melkein aina on.
Oliks sulla automaattilodju?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)