Kompura-autosta safari/offi laite (etupää kierteille)
Valvoja: Käyttäjä
Juu, australian pelkääjänpuoliOPA kirjoitti:kyllä taitaa tuossa kuvassa olla pelkääjänpuolella, kun tuulilasinpyyhkiän moottorikin on tuossa...
Tuossa safarisnorkkelin sivuilta kuva.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Jotain saatu taas nyhrättyä.
Eteen lukkomurikka, hienosti sopii:
Takana olikin sitten vähän enemmän puuhaa kun tuli jouset laitettua liian kaposelle niin ei kytkentämekanismi mahtunut kun otti jouseen kiinni, alkuperänen idea oli laittaa lockright tai joku vastaava niin ei tullut paljon niitä jousia ihmeteltyä. Yks ehtoo rälläkkää ja plasmaleikkuria niin oli taas jouset ja kiinnikkeet lattialla ja ei muuta ku siirtämään pari senttiä leveemmälle. Nyt mahtuu takanakin:
Pikkasen vahvistusta jousenkorvaan ettei heti retkahda:
Ameriikan ihmemaasta tuli tuommonen kiinalainen ralliratti, meinas tulla ahdasta operoida kytkintä kun otti polvi orkkisrattiin kiinni.
Mites noita lukon vaijereita on viritelty? etummainen ainakin on niin lyhkänen ettei meinaa oikeen järkevästi mihinkään ylettyä.
Aika sekotus tuli akseleista, kuuskymppisen akselit, neljävitosen välitykset, kuusykkösen murikat ja taakse tulee varmaan seittemänkymppisen jarrut
Eteen lukkomurikka, hienosti sopii:
Takana olikin sitten vähän enemmän puuhaa kun tuli jouset laitettua liian kaposelle niin ei kytkentämekanismi mahtunut kun otti jouseen kiinni, alkuperänen idea oli laittaa lockright tai joku vastaava niin ei tullut paljon niitä jousia ihmeteltyä. Yks ehtoo rälläkkää ja plasmaleikkuria niin oli taas jouset ja kiinnikkeet lattialla ja ei muuta ku siirtämään pari senttiä leveemmälle. Nyt mahtuu takanakin:
Pikkasen vahvistusta jousenkorvaan ettei heti retkahda:
Ameriikan ihmemaasta tuli tuommonen kiinalainen ralliratti, meinas tulla ahdasta operoida kytkintä kun otti polvi orkkisrattiin kiinni.
Mites noita lukon vaijereita on viritelty? etummainen ainakin on niin lyhkänen ettei meinaa oikeen järkevästi mihinkään ylettyä.
Aika sekotus tuli akseleista, kuuskymppisen akselit, neljävitosen välitykset, kuusykkösen murikat ja taakse tulee varmaan seittemänkymppisen jarrut
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Saas nähdä toimiiko, kun ne on tommoset "tein itse ja säästin" mallit
Vähän on taas yritetty raudanpalasia räkiä toisiinsa kiinni.
Traction bar viritelmä.
Iskaritkin löysi paikkansa.
Lava tuollasten tolppien nokkaan.
Lavan runko suunnilleen mallillaan, irrotettava versio, neljällä pultilla kiinni.
Takavinssi pitäis tuohon väliin saada sopimaan.
Lavan pohjaan haaveilin vähän turkkialumiinia, mutta vähäsen ne haaveet haihtu kun kävin paikallisessa rautakaupassa kysymässä hintaa, 3mm paksu, 1250X2500 levy, 200€. Saattaa olla että siihen kelpaa tuollanen vaneri ellei sitä alumiiniä jostain löydy vähän sopivammin.
Vähän on taas yritetty raudanpalasia räkiä toisiinsa kiinni.
Traction bar viritelmä.
Iskaritkin löysi paikkansa.
Lava tuollasten tolppien nokkaan.
Lavan runko suunnilleen mallillaan, irrotettava versio, neljällä pultilla kiinni.
Takavinssi pitäis tuohon väliin saada sopimaan.
Lavan pohjaan haaveilin vähän turkkialumiinia, mutta vähäsen ne haaveet haihtu kun kävin paikallisessa rautakaupassa kysymässä hintaa, 3mm paksu, 1250X2500 levy, 200€. Saattaa olla että siihen kelpaa tuollanen vaneri ellei sitä alumiiniä jostain löydy vähän sopivammin.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Toi on 140x140 senttiä tuo lava ja sitten varmaan tohon persiiseen jonkunlainen pelli, pari kyselyy on vetämässä levystä mutta eipä ole mitään kuulunut.
Ja tais tulla pieni tauko rakentamisessa kun syttyi tuo miggikone palamaan, pari senttiä kerkes vetää saumaa niin rupes lieskaa tunkemaan koneen sisältä. 2,5 vuotta vanha wallius, kaippa noin vanhalla koneella on tunnit täynnä Täytyy huomenna käydä kyselemässä että mitäs nyt tehdään, onneks ei ole matkaa siihen walliuksen pajalle kun vissiin 10 kilsaa.
Ja tais tulla pieni tauko rakentamisessa kun syttyi tuo miggikone palamaan, pari senttiä kerkes vetää saumaa niin rupes lieskaa tunkemaan koneen sisältä. 2,5 vuotta vanha wallius, kaippa noin vanhalla koneella on tunnit täynnä Täytyy huomenna käydä kyselemässä että mitäs nyt tehdään, onneks ei ole matkaa siihen walliuksen pajalle kun vissiin 10 kilsaa.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
No katotaan nyt jos siitä vanhasta vielä jotain sais, faija kävi siellä walliuksella mut eihän siellä ollu kun konttorityttöjä paikalla, jos huomenna selviäis jotain...Antsa kirjoitti:Palauta se sinne ja hae Kemppi tilalle.
nimim.juuri toisen esabin ostanu.
Piti sitten jatkaa puukäsitöillä kun ei hitsaamaankaan oikein päässyt.
Vanerista akkukotelon tynkää.
Takavinssiksi tuli tollanen preheat finlandin 9500lbs. Päällepäin näyttää ihan asialliselta, saas nähdä mikä se sitten oikeesti on.
Faija oli näprännyt etulukon käyttövivun vanhasta vinssin vivusta, taitaa hoojiissa olla tuo lyhkäsempi vaijeri takana mutta laitettiin tässä se nyt eteen kun ei ne toisinpäin oikeen ylety. tuosta on ainakin apparin hyvä vedellä.
Takaseinääkin pikkasen yritetty murjoa suoraks, lähtötilanne oli tämän näkönen.
Vähän meinas olla tiukassa tuon oikeneminen kun koko koppa vääntyy kun yritti takaseinän kulmasta painaa.
Seppä työssään
Pikkuhiljaa rupee sopimaan, parit vekit vielä suoraks niin eiköhän se mettä vehkeeseen kelpaa.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Siellä taitaa olla jotain vahvikkeita mihin turvavyö tulee kiinni, ei meinannut kulma tulla millään oikeeseen paikkaan, aina anto jostain muualta periks.
Kompura vehjeskin edistyy.
Lavanrunko maalia vailla:
Tuollasta päälle, on hyvää tavaraa, halpaa, hyvä ruostesuoja. voi levittää pensselillä/telalla. Tätä saa parin spraypotun hinnalla purkillisen, suosittelen.
Kuivatellaan välissä.
Kompura vehjeskin edistyy.
Lavanrunko maalia vailla:
Tuollasta päälle, on hyvää tavaraa, halpaa, hyvä ruostesuoja. voi levittää pensselillä/telalla. Tätä saa parin spraypotun hinnalla purkillisen, suosittelen.
Kuivatellaan välissä.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"