hdj 80 kk-laakerit
Valvoja: Käyttäjä
taas kerran
taas on yksi hdj pelastettu varmalta tuholta.
avasin ostamani hdj:n öljypohjan vaikkei pirssilläni ole ajettu kuin 603tkm
ja kaikesta päätellen laakerit oli jo kertaalleen vaihdettu.
silti nämä laakerit olivat pahimpien näkemieni laakereiden näköisiä.
että kiitokset menee timop:lle ja tälle foorumille jolle eksyin
ensi yön nukun paremmin.
käyntiääni tuntui hieman tasaisemmalta laakerin vaihdon jälkeen.
kuvia olisi kun jollain opilla saisi tänne.
avasin ostamani hdj:n öljypohjan vaikkei pirssilläni ole ajettu kuin 603tkm
ja kaikesta päätellen laakerit oli jo kertaalleen vaihdettu.
silti nämä laakerit olivat pahimpien näkemieni laakereiden näköisiä.
että kiitokset menee timop:lle ja tälle foorumille jolle eksyin
ensi yön nukun paremmin.
käyntiääni tuntui hieman tasaisemmalta laakerin vaihdon jälkeen.
kuvia olisi kun jollain opilla saisi tänne.
J90-97
volvo C303
hdj80-90
+grizzly 660
volvo C303
hdj80-90
+grizzly 660
- andycruiser
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su Joulu 14, 2008 12:37 am
- Paikkakunta: colhorado
Jälleen täpärä pelastus..
Onneks ei lähetty vetämään vaunua askolaan viime viikonloppuna..
Suuret kiitokset palstalaisille ja Timop:lle.
Kuviakin otin muutaman, en tosin tänne osaa laittaa, mut tuonne sain =>http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2817
Suuret kiitokset palstalaisille ja Timop:lle.
Kuviakin otin muutaman, en tosin tänne osaa laittaa, mut tuonne sain =>http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2817
HJ 61-89<huoltoauto>
HDJ 80-90
HDJ 80-90
huhhuijaa
olipas sullakin päässy laakerit jo jatko ajalle...
mulla oli myös neljä ylä puolista lähes yhtä huonosssa hapessa kuin tuo sun pahin laakeri.
mulla oli myös neljä ylä puolista lähes yhtä huonosssa hapessa kuin tuo sun pahin laakeri.
J90-97
volvo C303
hdj80-90
+grizzly 660
volvo C303
hdj80-90
+grizzly 660
suosittelen
laakerit timop:ltä noin 70€ ja 9,5€ moottorisilikooniin.
sitten vaan reipasta remonttimieltä ja aikaa.
ihtellä meni koko päivä kun samalla korjasin vakaajan kumit jotka oli hävinnyt kokonaan ja öljypohjaasa oli kierteet väännetty sileex nii meni niissäki oma aikansa ja myös umpijäisen auton sulattamisessa että löysi koko öljypohjan.
sitten vaan reipasta remonttimieltä ja aikaa.
ihtellä meni koko päivä kun samalla korjasin vakaajan kumit jotka oli hävinnyt kokonaan ja öljypohjaasa oli kierteet väännetty sileex nii meni niissäki oma aikansa ja myös umpijäisen auton sulattamisessa että löysi koko öljypohjan.
J90-97
volvo C303
hdj80-90
+grizzly 660
volvo C303
hdj80-90
+grizzly 660
väittäisin, että on vähän huonoilla laakereilla lähtenyt tehtaalta nämä koneet maailmalle, mutta ehkä tuossa alimitoituksessakin on vähän perää, traktorin moottori, joka on kasattu henkilöauton sisuskaluilla siksi se vaatii aina joskus laakerin vaihtoa...komk kirjoitti:Onko nyt tutkittu miten uudet laakerit keatää ajua vai onko näissä pannuissa vaivana jotain muuta eli öljynkierto ongelmia tai jopa alimitoitusta kiertokangissa?
niin
kun laakerien kulumista katsoo niin ei minun mielestäni öljyn vähyys ole syynä kun lähtee pinta irti tuollalailla palasina/syöpyy.
kaikissa entisissä moottoreissa mitä olen aukonut laakerit kuluu tasaisesti.
siihen asti kun lähtevät liikkeelle ja menevät päällekkäin.
ilmeisesti nää uudemmat punametallilaakerit mitä sinne laitetaan tilalle pitäis kulua niinkuin laakereiden pitääkin.
-vai onko joku saanut punametallilaakerit kulumaan hdj:ssä vaihtokuntoon ja minkä näkösiä ne oli?
mun moottoriin oli vaan vaihettu joskus sellaiset alkuperäiset eko laakerit joista puuttuu jotain tinaa tai muuta tarpeellista ainetta kestääkseen.
kaikissa entisissä moottoreissa mitä olen aukonut laakerit kuluu tasaisesti.
siihen asti kun lähtevät liikkeelle ja menevät päällekkäin.
ilmeisesti nää uudemmat punametallilaakerit mitä sinne laitetaan tilalle pitäis kulua niinkuin laakereiden pitääkin.
-vai onko joku saanut punametallilaakerit kulumaan hdj:ssä vaihtokuntoon ja minkä näkösiä ne oli?
mun moottoriin oli vaan vaihettu joskus sellaiset alkuperäiset eko laakerit joista puuttuu jotain tinaa tai muuta tarpeellista ainetta kestääkseen.
J90-97
volvo C303
hdj80-90
+grizzly 660
volvo C303
hdj80-90
+grizzly 660
Eihän noista punametallisista varmasti voi sanoa muuta kun että ne on vahvempia kun alutina- seokset. Kestääkö nekään sitten ikuisesti tuossa koneessa?
Punametallisissa tulee melko nopeasti näkyviin punametalli, joka on varsinainen laakerimateriaali, ohuen laakerin mukautumiseen tarkoitetun lyijykerroksen alta, mutta se ei ole merkki varsinaisesta kulumisesta.
Noiden alkuperäisten laakerien noin heikko kestävyys on kyllä arvoitus. Varmaa on, että voitelun puutteesta ei ole kyse. Ainoa öljyyn liittyvä selitys voisi olla jonkinlainen kavitointi tai kiehahtaminen paineen alla, joka irrottaa laakerimetallia aikaa myöten. Tai sitten öljyn pintapaine vaan yksinkertaisesti kasvaa käytetylle laakerimateriaalille liian suureksi. Kumpaankin voisi edesauttaa laakerin alimitoitus?
Tai voiko syynä olla moottorirakenteessa mahdollisesti tapahtuvat hallitsemattomat ylimääräiset värähtelyt? Paha mennä sanomaan.
Ei tämä kuitenkaan ole pelkästään HDJ:n ongelma, on vastaavaa muissakin merkeissä ollut.
Punametallisissa tulee melko nopeasti näkyviin punametalli, joka on varsinainen laakerimateriaali, ohuen laakerin mukautumiseen tarkoitetun lyijykerroksen alta, mutta se ei ole merkki varsinaisesta kulumisesta.
Noiden alkuperäisten laakerien noin heikko kestävyys on kyllä arvoitus. Varmaa on, että voitelun puutteesta ei ole kyse. Ainoa öljyyn liittyvä selitys voisi olla jonkinlainen kavitointi tai kiehahtaminen paineen alla, joka irrottaa laakerimetallia aikaa myöten. Tai sitten öljyn pintapaine vaan yksinkertaisesti kasvaa käytetylle laakerimateriaalille liian suureksi. Kumpaankin voisi edesauttaa laakerin alimitoitus?
Tai voiko syynä olla moottorirakenteessa mahdollisesti tapahtuvat hallitsemattomat ylimääräiset värähtelyt? Paha mennä sanomaan.
Ei tämä kuitenkaan ole pelkästään HDJ:n ongelma, on vastaavaa muissakin merkeissä ollut.
TP
Käytin kans perjantaina öljynvaihdon yhteydessä öljypohjan uudesta tulokkaasta pois.
Kaikki kiertokankien laakerit olivat täysin virheettömässä kunnossa.
Tosin laakerit on vaihdettu joskus mutta en tiedä koska.
Mittarilukema hdj:ssä 451tkm
Kaikki liuskat olivat kuvan mukaisessa kunnossa.
Kuva on kolmosen yläpuolisesta liuskasta.
Laakerin pinnassa näyttää näkyvän tuollaisia epämääräisen suuntaisia "naarmuja" Ne ovat sormella pyyhkäisyn jlk jääneitä öljyrantuja.
Kaikki kiertokankien laakerit olivat täysin virheettömässä kunnossa.
Tosin laakerit on vaihdettu joskus mutta en tiedä koska.
Mittarilukema hdj:ssä 451tkm
Kaikki liuskat olivat kuvan mukaisessa kunnossa.
Kuva on kolmosen yläpuolisesta liuskasta.
Laakerin pinnassa näyttää näkyvän tuollaisia epämääräisen suuntaisia "naarmuja" Ne ovat sormella pyyhkäisyn jlk jääneitä öljyrantuja.
Jossain kirjallisuudessa olen nähnyt kyseisen ilmiön selitykseksi laakerimetallin väsymisestä johtuvan haurastumisen.Ilmeisesti ainakin hetkelliset paineet laakerimateriaaliin nähden käyvät liian kovaksi.timop kirjoitti:Eihän noista punametallisista varmasti voi sanoa muuta kun että ne on vahvempia kun alutina- seokset. Kestääkö nekään sitten ikuisesti tuossa koneessa?
Punametallisissa tulee melko nopeasti näkyviin punametalli, joka on varsinainen laakerimateriaali, ohuen laakerin mukautumiseen tarkoitetun lyijykerroksen alta, mutta se ei ole merkki varsinaisesta kulumisesta.
Noiden alkuperäisten laakerien noin heikko kestävyys on kyllä arvoitus. Varmaa on, että voitelun puutteesta ei ole kyse. Ainoa öljyyn liittyvä selitys voisi olla jonkinlainen kavitointi tai kiehahtaminen paineen alla, joka irrottaa laakerimetallia aikaa myöten. Tai sitten öljyn pintapaine vaan yksinkertaisesti kasvaa käytetylle laakerimateriaalille liian suureksi. Kumpaankin voisi edesauttaa laakerin alimitoitus?
Tai voiko syynä olla moottorirakenteessa mahdollisesti tapahtuvat hallitsemattomat ylimääräiset värähtelyt? Paha mennä sanomaan.
Ei tämä kuitenkaan ole pelkästään HDJ:n ongelma, on vastaavaa muissakin merkeissä ollut.