Kuva Kuva

Hodari laski öljyt

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

psk123
Viestit: 79
Liittynyt: Su Elo 09, 2009 9:34 pm
Paikkakunta: Oulu

Hodari laski öljyt

Viesti Kirjoittaja psk123 »

Eli Hodaristä tipahti moottoriöljyt vaihdelaatikon ja moottorin välistä kesken ajon. mikähän sieltä hajosi ja paljonkohan huolto kustantaa? auton tiedot: vm. 1992 automaatti HDJ80.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Ei kai tuo voi muu olla ku kampiakselin stefa. Osat kympin-kaks, työt riippuu ihan paikasta/tekijästä, sammutithan koneen välittömästi...
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Tuskin se kaikkee öljyä pyty pois sylkeen kampuran stefasta, eli tuskin vaurioo. Menikö huohotin tukkoon, että paine ampu tiivisteen ulos?
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

No ei kaikkea, mutta paineellahan se sitä laakerin välistä ruuttaa, ja jos huomattu kesken ajon niin aattelin että painevalo on syttyny.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
psk123
Viestit: 79
Liittynyt: Su Elo 09, 2009 9:34 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja psk123 »

Heti sammutettiin kone, eli ei siellä varmaan muuta oo menny ku stefa pompannu pois paikoiltaan. syystä ei tietoa miksi.
pee
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 9:14 pm
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pee »

mikä painevalo ?
BJ40 1980
slck ry #235
pähäma ry
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Jaa, eikös hodarissakaan oo...

Mie vaan aattelin, ku en ite ainakaan hoksais ajon aikana että kytkinkopan raosta nyt alko vuotaa...
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
pee
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 9:14 pm
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pee »

eip oo :(

mulla konevaurio lähti aikoinaan liikkeelle kun oltiin hoTTiksella jollain suunnistureisus rastia hakemassa perä edellä ramppien kanssa kiven päältä, auto jolkotteli tyhjäkäynnillä varmaan puolisen tuntia, ja ei siinä kisan tiimellyksessä, adrenaliinit kohisten ehtiny muistaa käyä kattelemassa öljynpainemittaria, joka ei muutenkaan juuri mitään näyttäny kuumilla ölpillä - öljypumpun sihti hörsi ilmaa ja vaurion alku oli valmis...

kesti aikansa, kunnes yhtenä pakkasaamuna tyhjäkäynnillä leipoi kiertokangen liuskat päällekkäin - kirsk ja jumiin

purettaessa sitten vika oli aika selkee, runkolaakeri koneen keskivaiheilla oli alkanu veistää mujua öljykanavaporaukseen joka vie öljyn, oiskohan ollu nelosen kiertokangen laakerille, kanava pikkuhiljaa tukkoon ja voitelu loppu, ja siihen päättyi tai siitäö alkoi se remppa

ja kyseessähän oli alle 15 tkm ajettu tehdasuus alakerta...

summasummarum: jos mulla lipeis ölpät hodarin koneesta ajossa, ei kahta vaihtoehtoa, koko kone auki ja osiks, ei oo kivaa eikä helppoo eikä halpaa, mutta tuon yllämainitun jälkeen en ite osais luottaa kaiken olevan "ihan ok"

ja tuolla se vanha topic aiheesta:

http://forums.offipalsta.com/showthread ... hti+jumiin

ei tullu tuonkaan jälkeen tehtyä, mutta ajatusta oli ISOLLE PUNAISELLE öljynpaine valolle...
BJ40 1980
slck ry #235
pähäma ry
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

2H:ssakaan ei oo painevaloa, mutta se öljykello EDIC:ille on sama ku esim Corolloissa valolle, eli ei jää ees kuskin rektioiden varaan ku sammuu itestään.

Nimimerkillä työkaverilla sytty autossaan öljynpainevalo työmatkalla, totes "pitää lisätä öljyä heti ku pääsee varikolle." Eipä päässy...
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
psk123
Viestit: 79
Liittynyt: Su Elo 09, 2009 9:34 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja psk123 »

Päivitystä vika tietoon, elikkäs ensipäätelmä oli päin per.. liian pikaisten päätelmien takia. Hajonnut osa olikin vaihdelaatikon öljypumpun stefa(huoltomiehen mukaan ihan resu). Syystä ei tietoa miksi?
pee
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 9:14 pm
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pee »

no sillälailla ! eikö öljyn värissä ollu mitään punaiseen viittaavaa ?
BJ40 1980
slck ry #235
pähäma ry
psk123
Viestit: 79
Liittynyt: Su Elo 09, 2009 9:34 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja psk123 »

Mä oon värisokee. Pitäis antaa Öljyjen valua, ennen ku rupee johtopäätöksiä tekemään kumpaa puuttuu. Oma moka, anteeksi foorumin ystävät. Hyvää ystävän päivää. Niin eihän tuossa nyt ihmeellistä arviointi virhettä ole, väärä stefa vaan, mutta huomenna tulee sopiva.
pee
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 9:14 pm
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pee »

ei hei herneitä - ja hyvää yst.p. sinnekin :wink:

mä lähinnä tarkoitin sitä, jotta jos automaatin ölpät on kovin mustat, vois olla muutenkin hyvä aika vaihdella ne tuoreisiin...

toivottavasti homma kuitenkin ratkeaa stefalla, ja pelkällä pelästyksellä...
BJ40 1980
slck ry #235
pähäma ry
psk123
Viestit: 79
Liittynyt: Su Elo 09, 2009 9:34 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja psk123 »

Joo eip mitään :oops: Toivottavasti tulee huomenna kuntoon, ni pääsee taas ajaan autolla.

Ps. Nythän nuo vaihtuu öljyt, vaikka ei siitä edellisestäkään vaihdosta kauaa ole/paljon kilometrejä. Ja tarkemmin ku aattelee, niin saatto siinä öljyn värissä vähän punasävyä olla.
psk123
Viestit: 79
Liittynyt: Su Elo 09, 2009 9:34 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja psk123 »

Ei päästy pelkällä säikähdyksellä, tilattiin tänään 3kE lisää osia :cry: mm. turbiini.
Vastaa Viestiin