Kuva Kuva

Land Cruiser KJ / KZJ

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Toyoman42
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Maalis 17, 2006 8:40 am
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Toyoman42 »

Mitä eroa on 1kz-t ja 1kz-te moottoreilla ? onko toisessa elektroonisesti ohjattu ruiskutuspumppu ? vai onko toinen moottori common-rail ?
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Toyoman42 kirjoitti:Mitä eroa on 1kz-t ja 1kz-te moottoreilla ? onko toisessa elektroonisesti ohjattu ruiskutuspumppu ?
Just noin, E = elektronic. Common rail = D-4D = 1KD-FTV.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
benjaminf
Viestit: 317
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 5:15 pm
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja benjaminf »

Tuosta kokonaispainosta vaan sen verran että minulla J 95 eli pitkä ja kokonaispaino näyttää olevan 2750kg .
Saksan rek.otteessa oli sama 2750
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
Avatar
Toyoman42
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Maalis 17, 2006 8:40 am
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Toyoman42 »

Onkos 90 ja 95 jarrullisen kärryn vetämiseen painossa eroa? kun 90 saa vetää 2800kg niin onki 95 sama määrä vai enemmän ? luulis että saa vetää enemmän kun on painavempi ? :shock:
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Samat on 90:n ja 95:n kärrymassat, samoin 120-mallin.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
benjaminf
Viestit: 317
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 5:15 pm
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja benjaminf »

Sama 2800kg. (ainakin minulla).
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
RistoH
Viestit: 39
Liittynyt: La Huhti 04, 2009 8:48 am

Viesti Kirjoittaja RistoH »

Automaatti vaihteinen KJ95 vm. -97 ja 280tkm ajettu olisi kiikarissa.
Kuinka kestäviä automaattilaatikot ovat olleet? Tai onko niissä ylipäänsä ollut häikkää.
Kansi tuohon on vaihettu pari vuotta sitten ja jakolaatikkoon tehty remppa. Jarruremontin ilmeisesti vaatisi lähitulevaisuudessa, paljonko siihen pitää osata varata rahaa?
Tietenkin auto on sen ikäinen jo, että ihan mihin vain remppaan pitää osata varautua mutta sellaistapa se on.
Ja auto on rekisteröity henkilömalliksi niin jos sen pakuksi muutan, niin onnistuuko enää jossakin myöhemmässä vaiheessa takaisin henkilömalliksi muuttaminen?
Nyt tässä olen kahen vaiheilla jotta vaihanko Corollan maasturiin.
Piru kun vaikeata olo taas kun niin paha autokuume jyllää. Mutta vaihtamallahan se helpottuisi.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

RistoH kirjoitti: Kuinka kestäviä automaattilaatikot ovat olleet? Tai onko niissä ylipäänsä ollut häikkää.
Ei kai niissä, ei oo kylläkään omakohtaisia kokemuksia. Maailmalla on saatu öljyjä ja vesiä sekasin (syylärissä siis lauhdutin samassa paketissa), jolloin loota tietty ottaa kipeetä. Sitä tietty syytä vähän seurailla.
RistoH kirjoitti: Jarruremontin ilmeisesti vaatisi lähitulevaisuudessa, paljonko siihen pitää osata varata rahaa?
Eipä ne kalliita, Englannista ainakin saa huokeella varaosia, esim. http://www.milneroffroad.com/categories ... =11192&p=2
Männät kannattaa herkistellä/rasvata jarruvaseliinilla aina kun osia on irti.
RistoH kirjoitti: Ja auto on rekisteröity henkilömalliksi niin jos sen pakuksi muutan, niin onnistuuko enää jossakin myöhemmässä vaiheessa takaisin henkilömalliksi muuttaminen?
Onnistuu ihan yhtä helposti.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
benjaminf
Viestit: 317
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 5:15 pm
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja benjaminf »

Juu ne öljyt ja vedet on saatu sekaisin ,ainakin Norjassa on tapauksia.
Itse ostin Saksasta n2v sitten -00 automaatin 150tkm aj , nyt 190.
Tyytyväinen olen tähän mennessä.
Itse vaihdoin varmuuden vuoksi uuden jäähdyttäjän .
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
Avatar
japa
Viestit: 17
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 9:16 am
Paikkakunta: hämeessä

Re: Land Cruiser KJ / KZJ

Viesti Kirjoittaja japa »

KZJ:n takakardaanin stefa on hommattu ja pitäs vaihtaa, kun joku tippa öljyä putoaa jakolaatikosta lattialle.
Onko joku vaihtanut kyseisen stefan, siis siihen jakolaatikon takaosaan?

Ja kysymys, onko stefa sen laipan takana, mikä on pultattu jakolaatikon takaosaan?

Hommassa ei liene mitään yllättävää kai eli onnistuu kotikonstein?
Toyot: TA 60 -> LJ-70 -> corolla xsi -> hilux -> avensis TD -> hilux 4x4 -> kzj-95 -> yaris d4d
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4321
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Re: Land Cruiser KJ / KZJ

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

japa kirjoitti:KZJ:n takakardaanin stefa on hommattu ja pitäs vaihtaa, kun joku tippa öljyä putoaa jakolaatikosta lattialle.
Onko joku vaihtanut kyseisen stefan, siis siihen jakolaatikon takaosaan?

Ja kysymys, onko stefa sen laipan takana, mikä on pultattu jakolaatikon takaosaan?

Hommassa ei liene mitään yllättävää kai eli onnistuu kotikonstein?
Näin ainakin BJ42:sen jakiksessa, laippa pois ja stefa vaihtoon.
Kiristää sen laipan samalle kireydelle kun aikasemminkin, siitä lukituksesta sen huomaa, tai sitten tehtaan arvoihin.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
japa
Viestit: 17
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 9:16 am
Paikkakunta: hämeessä

Re: Land Cruiser KJ / KZJ

Viesti Kirjoittaja japa »

Käyttäjä kirjoitti:
japa kirjoitti:KZJ:n takakardaanin stefa on hommattu ja pitäs vaihtaa, kun joku tippa öljyä putoaa jakolaatikosta lattialle.
Onko joku vaihtanut kyseisen stefan, siis siihen jakolaatikon takaosaan?

Ja kysymys, onko stefa sen laipan takana, mikä on pultattu jakolaatikon takaosaan?

Hommassa ei liene mitään yllättävää kai eli onnistuu kotikonstein?
Näin ainakin BJ42:sen jakiksessa, laippa pois ja stefa vaihtoon.
Kiristää sen laipan samalle kireydelle kun aikasemminkin, siitä lukituksesta sen huomaa, tai sitten tehtaan arvoihin.
Hyvä, eikun vaihtoon sitten vaan.
Onko muuten liikkeellä mitään materiaalia, missä olisi kiristysmomentteja muihinkin kyseisen auton pultteihin. Ei tarvisi aina luottaa niin paljon rannemomenttiin.
Toyot: TA 60 -> LJ-70 -> corolla xsi -> hilux -> avensis TD -> hilux 4x4 -> kzj-95 -> yaris d4d
Avatar
japa
Viestit: 17
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 9:16 am
Paikkakunta: hämeessä

Re: Land Cruiser KJ / KZJ

Viesti Kirjoittaja japa »

Katsastusmies vaati, että raidetangon päät ovat vaihtokunnossa. No, pieni välys niissä oli ja nyt vaihdoin uudet.
Aurauskulmaksi laitoin noin 2 mm haritusta, kun en mistään löytänyt virallista tietoa. Perinteisestihän etupäässä, jos siellä on veto, niin lievä haritus on ollut ohjeena.
Meneeköhän se samalla mallilla näissä jatkuvan nelivedon kzj:ssä?
Ihan suht sileesti auto ainakin menee.
Toyot: TA 60 -> LJ-70 -> corolla xsi -> hilux -> avensis TD -> hilux 4x4 -> kzj-95 -> yaris d4d
Avatar
japa
Viestit: 17
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 9:16 am
Paikkakunta: hämeessä

Re: Land Cruiser KJ / KZJ

Viesti Kirjoittaja japa »

Aattelin laittaa letkulämmittimen KZJ-95:een. Mihinkä väliin(letkuun) se kannattaa laittaa?
Ja tarkoitus on laittaa se perusvastusmalli, ei pumpullista letkulämmitintä.

Webastohan tossa jo on, mutta ei sitäkään aina viitti käyttää.
Toyot: TA 60 -> LJ-70 -> corolla xsi -> hilux -> avensis TD -> hilux 4x4 -> kzj-95 -> yaris d4d
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: Land Cruiser KJ / KZJ

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Hankalaa, tarviit oman asennussarjan. Defan tai Calixin sivuilta löytyy ohje.
Mut että Webasto ja lohkolämmitintä haikailet, erikoista ja turhaa jos multa kysytään.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Vastaa Viestiin