Heräteostos: RJ70
Valvoja: Käyttäjä
kokeile jul hitsata sitä pakosarjaa kun on tuommoinen hyvä aihio kokeilla!
meilläpäin edesmennyt seppä hitsaili kaikenlaisia valu juttuja mm.
kubotan peräkopan jossa oli paljon hydrauliventtiilejä. oli kuulemma vaan haasteellinen löytää sopiva puikko siihen!
olis vaan halvalla ehjä tilalle jos kiinalainen ei kestä!
meilläpäin edesmennyt seppä hitsaili kaikenlaisia valu juttuja mm.
kubotan peräkopan jossa oli paljon hydrauliventtiilejä. oli kuulemma vaan haasteellinen löytää sopiva puikko siihen!
olis vaan halvalla ehjä tilalle jos kiinalainen ei kestä!
Unohdin kerran omasta Rjiistä ohjausiskarin pois kokonaan, eihän sillä voinut ajaa 60 kovempaa ,se ravisti aivan älyttömästi. Iskari kiinni ja meno on taas tasaista.
t.jp
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Etupanhardin puslat. Laitat jonku kääntelemään ohjausta ja katot kääntyykö pyörät ensiks vai liikkuuko auto akselin päällä sivuttain.RistoH kirjoitti:Tämä Death Wobble ilmiö vaivaa vieläkin ja pahasti. Aina sopivassa montussa maantiellä 90-100km/h mittarinopeudessa rupeaa ravistamaan ohjausta rajusti. Mitkähän olisi ne kriittisimmät paikat mitkä pitäisi huolella tarkastaa ja vaihtaa tarvittaessa?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Tuon saman löysin vähän eri kautta.Pale kirjoitti:tekniikkakeskustelu ja siellä tekniikkalinkkejä, niin sieltä löytyy linkki mistä taas saa ladattua 22r manuaalin. Tai siis taisi olla silleen et ton koneen tiedot hiluxin manuaalissa.
Nyt on kansi oikaistu, venttiilit hiottu ja uusittu venttiilinvarren kumit sekä asennettu uus pakosarja. Pitäneekö tuota kantta jälkikiristellä? Tuo Toyotan 22R-manuaali ei ainakaan sitä käske tehdä, joten ei vissiin. Jotenkin vaan on jäänyt takaraivoon, että tuo jälkikiristys tehdään yleensä aina??
BJ75 1987
# 274
# 274
Moi, mitä sillä koneella on ajettu? Oliko ne venttiilit ja seetirenkaat kuinka kuluneet?Entäs jakoketjun venymä?
t.jp
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Väittäisin, että venttiilinvarret ja ohjurit ovat tehtaan toleransseissa, eli "uudenveroiset". Imupuolen seetit eivät olisi tarvinneet edes hiontaa, eikä kulumista huomannut. Pakopuolen seetit olivat vähän kuppaisemmat, mutta kohtuullisella hionnalla sain niistäkin tasaiset. Venttiilinvarrenkumit olivat kyllä vaihtokunnossa, ihan kovat koppurat ja väljentyneet.jpesala kirjoitti:Moi, mitä sillä koneella on ajettu? Oliko ne venttiilit ja seetirenkaat kuinka kuluneet?Entäs jakoketjun venymä?
t.jp
Jakopäätä en purkanut, nokka-akselin rattaan lukitsin nippusiteellä ketjuun kiinni. Mitä siitä sain ketjun kuntoa tutkittua vaikutti ihan ok:lla, esim. ei taipunut sivusuunnassa paljoakaan.
Jenkkisivustoilla näkyi kuvia palasiksi särkyneistä ja syville urille kuluneistä ketjun laahainpinnoista, joten kurkistelin lampun avulla noiden kuntoa; ehjiltä ja kulumattomiltahan nuo näyttivät, mitä tutkittua sain.
Kansi oli selvästi kiero, joka oli arvattavissakin, nimittäin viime kesänä tuolla on ajettu tuulettajan visko sökönä jonkun aikaa ja kuulemma oli lämmöt päässyt karkailemaan.
Ai niin, auton mittarissa on 302 tkm ja näytti siltä, että tuo kansi oli ekan kerran irrotettuna.
Pakoputkiprojekti tällä hetkellä käynnissä.
BJ75 1987
# 274
# 274
Nyt olis minun RJ:hin murrosjumppa tehty kuskin puolella ja vaihettua tuli vetarin stefa ja pronssiholkki olka-akselille ja kaikki kääntöpään tiivisteet. Holkki oli väljä kuin piru, noin milli ilmaa välissä... Osat tuli Tamgearsilta. Vänkärin puolen jumppa sitten talvella kunhan kerkeää paremmalla ajalla.
Ja soittelin Offroadtarvikkeelle ja kyselin heidän mielipidettään tuohon Death Wobble ilmiöön. Tuumasi, että joko olka-akselin liukulaakeri, ohjausiskunvaimennin tai etupanhardin puslat. Tilasin sitten samalla nuo pari viimeistä osaa ja jospa se vaiva helpottaisi.
Tankkihan se vielä vuotaa. Yksi käytetty mutta ehjä tankki olisi tiedossa mutta ei myyjä kerkeä roplaamaan sitä irti. Mutta odotellaan vielä hieman ja ajallaan vähällä pansalla siihen asti.
Ja soittelin Offroadtarvikkeelle ja kyselin heidän mielipidettään tuohon Death Wobble ilmiöön. Tuumasi, että joko olka-akselin liukulaakeri, ohjausiskunvaimennin tai etupanhardin puslat. Tilasin sitten samalla nuo pari viimeistä osaa ja jospa se vaiva helpottaisi.
Tankkihan se vielä vuotaa. Yksi käytetty mutta ehjä tankki olisi tiedossa mutta ei myyjä kerkeä roplaamaan sitä irti. Mutta odotellaan vielä hieman ja ajallaan vähällä pansalla siihen asti.