Kuva Kuva Kuva

otteelle tulostuvia vetopainoja voi taas muuttaa

General chat

Valvoja: Käyttäjä

pemaripoju
Member
Viestit: 1178
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

otteelle tulostuvia vetopainoja voi taas muuttaa

Viesti Kirjoittaja pemaripoju » Ke Elo 25, 2010 6:32 pm

aikani kyseltyä katsastus konttorilta sain hj60 otteelle vaihdetuksi 3500kg jarrullista kuormaa. ennemmin näkyi uudella otteella vain 2000kg
antoi kuulemma trafi luvan muuttaa vanhat tiedot takaisin näkyviin.
tai ei se nyt vielä ihan varmaa ole, mutta lupasivat postittaa uuden otteen.
sitten näkee mikä asia on mennyt seuraavaksi mökään!

IironSika
Viestit: 422
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 8:11 pm
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja IironSika » Ke Elo 25, 2010 8:23 pm

Mä en saanut J***piä leimatessa edes ruinaamalla otteeseen koukkupainoja. Sanoi inssi että kyllä sillä 3500 saa vetää, johon mä kysymään että ohjaanko sen polliisin A-katsastukseen kyselemään tuota, kun ei mun sanaa usko sakkoa kirjoittaessaan. Vihdoin tovin vänkäämisen jälkeen tulosti jonkun paperin tyyppikoodilla, josta ilmenee tuo paino ja kehotti pitämään mukana autossa. On se jumalauta vaikeeta!!!

Nallentalli
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 17, 2005 3:13 pm
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Nallentalli » To Elo 26, 2010 7:41 am

HJ 60/61 "Tarvike" koukuilla saa vetää vain 2200kg
Tyypitetyillä ja Tojon alkuperäis (Kovil) koukuilla saa vetää 3500kg
Paino merkattu koukussa olevaan lätkään.
Päällepäin eroa, vain puskurin sisään tuleva poikkituki.

Joskus aikoinaan muuttivat 3500kg vetopainon 2200kg kun katsasti
HJ:n pakettiautoksi, (80) lätkällinen... :shock: vaikka koukussa 3500kg
vetopaino merkintä.

Näitä verohuojennuksen koukeroita... sanoivat... :?

Tommo__79
Viestit: 111
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 10:09 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Tommo__79 » To Elo 26, 2010 11:01 am

samaa sanoivat muinoin kun kyselin silloisen patrollin vetopainoista.. koukussa oli 3500kg mut otteessa 2000kg ja auto oli 2+3 paku. sanoivat et jos olis henkilöauto ni sais tuon 3500 mut pakussa vaa 2000 johtuen tuosta "veroedusta" :)
-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-

Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.

WUOKSI OFFROAD

Avatar
-MaTTi-
Member
Viestit: 1446
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- » To Elo 26, 2010 6:46 pm

Aina niitä on saanut muuttaa/korjata tyyppitietojen mukaisiksi! Monella toimipaikalla ei vaan tunnu löytyvän palveluhalukkuutta/sopivaa miestä/ammattitaitoa/atk-taitoja/rohkeutta mennä korjaamaan vinksallaan olevia tietoja.

Tuolta toiselta sivulta selviää syy miksi paku-HJ:ssa ei saanut olla 3,5 tonnin koukkua, nykyään siis saa: http://www.slck.net/viewtopic.php?t=6935
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)

pemaripoju
Member
Viestit: 1178
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju » To Elo 26, 2010 7:51 pm

ainakin täällä paikallisella konttorilla väittivät ettei pystyny muuttaan painoja. että ei voi ylittää valmistajan sallimaa tai jotain.
itse soitin trafiin 40min ja puhuin Peltokankaan kanssa asiasta ja lopulta saivat sumplittua homman kolleekojensa kanssa että kyllä sinne pitäis saada tulostuun myös vanha paino.
ja sitten puhelu uudestaan konttorille ja käskin kysyä itse tuolta trafin hemmolta kuinka asia on.

ei ollut ekakerta kun tällä konttorilla ei löydy palvelu halukkuutta mihinkään muutokseen!

Avatar
-MaTTi-
Member
Viestit: 1446
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- » To Elo 26, 2010 10:28 pm

Joka HJ:ssa on valmistajan sallima 3500 kg ja se pitäisi etusivulla näkymän.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)

80veturi
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 1:55 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 80veturi » Ke Elo 17, 2011 7:56 am

Terve lämmitän uudelleen vanhaa topikkia.

Ostin viikko sitten 90:sen HDJ80 ja sen rekisteriotteessa lukee omamassa 2280 kg ja kokonaismassa 2960. Suurin sallittu perävaunumassa jarruin 3420 kg, eli juuri 1,5 kertaa omamassa. Miten saan korotettua perävaunumassan 3500 Kg - omaa massaako korottamalla - miten menetellään?

Auto on automaattilaatikolla varustettu. Kun vedetään 3500 kg perävaunua suositellaanko käyttää "3" vai "D" asentoa? Auton mukana ei ollut mitään ohjekirjaa.

Löytyykö Tampereen ympäristöstä noin 150 km säteellä osaajaa maksua vastaan part time kit asennukseen? Itsellä ei ole tällä hetkellä tallia käytössä, joten kadun vierusta ei inspiroi.

Teillä on muuten hyvin asiallinen foorumi, josta näyttää löytyvän pelkkää asiaa.
"pikku rempalla siitä tulee ihan hyvä"

bj45lava
Member
Viestit: 571
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja bj45lava » Ke Elo 17, 2011 10:12 am

Eiks noiden 80 ake tiedoissa lue valmistajan sallimana suurin 3500 kg jokaisessa kuitenkin, miks sitä tarvis sinne paperiin erikseen saada näkyviin??

Mul on toisen otteessa 3350 ja ake tiedoissa 3500
toisessa taas 3360 ja ake tiedoissa edelleen valmistajan suurin sallima 3500.

Eli siis kaikilla 80:llä saa vetää sen 3500 luki otteessa mitä sitten tahansa.
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80 Käyttöauto
-90 HDJ80
-95 HDJ80
-96 HDJ80 RHD
-97 HDJ80 1HD-FT 24v Kohta valmis...
-86 BJ40
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-81 BJ45 LV
-69 FJ45 LP

80veturi
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 1:55 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 80veturi » Ke Elo 17, 2011 3:24 pm

Olis se mukavampi olla otteessa, kun hinaan täyskuormaa (iso vene) Ruotsista tänne kotimaahan ja paikalliset poliisit pysäyttää tien päällä.

Kysyin A-katsastuksesta Jyväskylässä ja sain vastaukseksi, että se on paino joka on rekisteriotteessa.
"pikku rempalla siitä tulee ihan hyvä"

Avatar
-MaTTi-
Member
Viestit: 1446
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- » Ke Elo 17, 2011 4:15 pm

80veturi kirjoitti:Miten saan korotettua perävaunumassan 3500 Kg - omaa massaako korottamalla - miten menetellään?
Tepastelet otteen kanssa katsastuskonttorille ja pyydät korjaamaan perävaunumassat tyyppitietojen mukaiseksi. Maksanee n. 40-50 €.

Sama onko autossa koukkua vai ei.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)

Daniel
Viestit: 68
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 9:56 pm
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja Daniel » Ke Elo 17, 2011 9:25 pm

Mulla lukee kanssa manuaali hodarin otteessa 3340kg. Pari kertaa on kysynyt eri konttoreilta, että voiko sen nostaa sinne 3,5t vastaus on aina ollu jotain epämääräistä, ei pysty muuttaan tai autoa ei ole ristiinkytkentä?- katsastettu aikanaan. Mitä nämä auton tyyppitiedot sitten ovat? Juuri sain toyotalta jonkin hodarin tekniset tiedot lapun korinkorotusta varten, niin siihen on merkitty vetopainot 3360 manuaalille ja 3320 automaatille.

Avatar
-MaTTi-
Member
Viestit: 1446
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- » Ke Elo 17, 2011 9:45 pm

Daniel kirjoitti:Pari kertaa on kysynyt eri konttoreilta, että voiko sen nostaa sinne 3,5t vastaus on aina ollu jotain epämääräistä, ei pysty muuttaan tai autoa ei ole ristiinkytkentä?- katsastettu aikanaan. Mitä nämä auton tyyppitiedot sitten ovat?
80-90-luvun taitteessa on ollut erilaiset perävaunumassasäännöt, siksi tyyppitietoihin merkitty muutakin kuin valmistajan sallimat.
Tyyppitiedot ovat siis LTJ-tyyppikoodi (lukee rekisteriotteella), jota pääsee katsastaja penkomaan koneeltaan. Siellä on hyvinkin selvästi mainittu Valmistajan sallima perävaunumassa jarruin 3500 kg, jarruitta 750 kg, mitkä siis kuuluu nykypäivänä lukea rekisteriotteen O.1 ja O.2 -kentissä etusivulla oikeella.

Ristiinkytkentäaika on ollut ja mennyt, sillä ei enää ole vaikutusta, mitä nyt vanhat ylisuuret painot on edelleen lailliset.

Eli 100% varmasti pystyy ja saa muuttaa 3500 kg:aan! Jos ei ala onnistumaan niin puhelua Trafiin.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)

80veturi
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 1:55 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 80veturi » Ma Elo 22, 2011 7:05 pm

Kyllä tieto on valtaa. Kiitokset Matti sinulle. Tein ohjeittesi mukaan ja sain tänään otteeseen, vieläpä oikealle paikalle, 3500 kg jarrulliselle kärrylle.
"pikku rempalla siitä tulee ihan hyvä"

Avatar
vartiainen
Member
Viestit: 782
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen » Ti Helmi 21, 2012 8:43 am

Itsellä -92 LJ70 ja N1-luokan huoltoauto, otteessa ei ole vetopainoja merkattuna mutta kun niitä eilen Porissa kyselin, sain insinööriltä tyyppihyväksyntälapun vuodelta 1986, jossa ilmoitettiin painoiksi 750/2000. Kysyi vaan että riittääkö tarpeeseen ja vastasin myöntävästi.
Auton papereissa lukee ajoneuvon tyypiksi N1 pakettiauto ja lisätiedoissa sitten maininta autoverovapaasta huoltoautosta. Autossa ei ole edes sitä viilapenkkiä vaan todella pienet työkalulaatikot takajalkatilassa. Takapenkkejä ei ole.

Vastaa Viestiin