Vinkki: Jos sulla on se vanha rikkinäinen vielä jäljellä niin kannattaa ensin soittaa Kauhajoelle Ketolan sähkökonekorjaamoon, tulee paljon halvemmaksi siellä kuin Toyota tiskiltä. Korjasivat mulle diodisillan ja laittoivat uudet hiilet, hinta muistaakseni n60€
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Täytyy vissiin toistaiseksi muokata otsikkoa, että akuuttia tarvetta ei ole enää. Eli kun laturi lopetti lataamisen, kävin ostamassa uudet hiilet ja laitoin ne paikalle. Aluksi ei tullut muutosta, mutta kun autolla oli pakko ajaa, niin muutaman kymmenen kilometrin jälkeen lataus palasi. Nyt vain joutuu ajamaan jonkin verran pidempän ennen kuin lataus nousee ~28V tienoille.
Antsa kirjoitti:Menee korjaamiseksi mutta toimiiko latauksen merkkivalo???
Jos se on palanu niin laturi ei "herää" heti tai koskaan...
Kyllä merkkivalo toimii.
Laitetaas nyt sitten koko juttu tähän. Eli ajaessa huomasin latauksen mittarin jääneen puoleen väliin n. 24V. Aikaisemmin aina 28V kun hehkutus on loppunut. Kun auto meni tyhjäkäynnille, niin latauksen ja lukkojen merkkivalot paloivat himmeästi ja lataus tippui alle 24V. Kun antoi kierroksia merkkivalot sammuivat.
Vaihdoin uudet hiilet ja auto käyntiin. Lataus oli edelleen n. 24V ja tyhjäkäynnillä paloivat merkkivalot. Aattelin että on uuden laturin aika. No laturia ei heti löytynyt ja autolla oli päästävä. Akut lataukseen yöksi ja aamulla matka jatkui. Ajettuani muutaman kymmenen km alkoi lataus nousta. Ajattelin että kai ne hiilet ovat asettuneet ja laturi tuli kuntoon. Nyt kuitenkin lataus ei nouse heti sinne 28V vaan jää n. 26V. Noin vartin ajon jälkeen lataus on taas siellä 28V.