Koko pysy samana, mutta sopivasti alikokoinen meikäläiselle Tehoja tuli lisää, mut lastu /boxi olis mukava olla....-MaTTi- kirjoitti:No sillälailla, tulipahan kokeiltua sulla STTtä nykymaasturissakin. Tuliko sama koko Rotiivaa? Tehojakin taisi tulla himpun takaisin?Tuppu kirjoitti: Näin 150km kokemuksella, aika miellyttävä pyörä tämä Rotiva! Ulkonäkö tosin suorastaan mureni vs. STT
Sen verran on pienempi ettei hipsu lainkaan noihin korikiinnikkeisiin...
Kokemuksia *J-12* korisista Land Cruisereista?
Valvoja: Käyttäjä
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Mites kulutus? Itellä toi 285 Rotiiva nosti kulutusta 1,5 litraa....LTT kirjoitti:Hankook RT03 MT kummit koossa 265/70-R17 alla ja vajaan tuhannen kilometrin ajon jälkeen voi suositella. Ei häiritte rengasmelu maantiellä vaikka toki äänet on erillaiset kuin normaaleissa kesäkummeissa. Suurin ero on suuntavakavuudessa maantieajossa.
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
En ole vielä mitannut kulutuksia, mutta jos entiset oli käytännössä sliksit, niin luultavasti kulutus nousee. Pitkään harkittin, mutta nyt kun on hieman kokemuksia niin ei kaduta vaan päin vastoin. Saa nähdä millaset on liukkailla keleillä... nykyisillä vanhoilla nastoilla menee ehkä vielä vuosi, mutta jos pitäis ostaa talvirenkaat, niin miksei nyt vaikka noi samat nastoitettuna kun niissä on nastan reiätkin valmiina.
Matkamittarin vain navin mukaan? Auton oma mittarihan nayttaa nyt eri lukemaa kuin alkuperaiskoolla..Tuppu kirjoitti:
Mites kulutus? Itellä toi 285 Rotiiva nosti kulutusta 1,5 litraa....
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Tervehdys sankarit!
Kävin tänään ekakertaa ajamassa 2000 luvun landcruiserilla kun eräässä liikkeessä oli tuontiauto vm 2007 pätkä, ajettu 108tkm nahkapenkeillä ja navigaattorilla ym hienouksilla..
Auto on automaatti ja oli d4 asento eli onko noita montaa erilaista? ja miten on, kun moottori tuntui kevyessä kiihdytyksessä hitaalla vauhdilla esim risteyksestä lähtö ja liikennevaloletkassa nakuttavan ja muutenkin pyörivän kuin kolmella että onko se ominaisuus vai oire suutinviasta?
Sitten oli sellainen muljahtelu kallistuksissa ja kaltevalla tiellä että olisiko kallistuksenvakaajan kumit vai iskarit ollu menossa kun tuli olo että istuu jumppapallon päällä.
Ja taka akselissa ei ollu lukkoa, että onko niitä yleensä taka akselilla vai pelkästään joissain Suomiautoissa?
Muuten ihan ok peli mutta ei vielä tehnyt sellaista wau efektiä.. kun nämä edellämainitut jäi arveluttamaan, kun esim uudessa hiacessa tai hiluxissa ei moottori pidä manuaalilaatikon kanssa samaa ääntä ja sr hiluxissa on lukko taka akselilla..
Kävin tänään ekakertaa ajamassa 2000 luvun landcruiserilla kun eräässä liikkeessä oli tuontiauto vm 2007 pätkä, ajettu 108tkm nahkapenkeillä ja navigaattorilla ym hienouksilla..
Auto on automaatti ja oli d4 asento eli onko noita montaa erilaista? ja miten on, kun moottori tuntui kevyessä kiihdytyksessä hitaalla vauhdilla esim risteyksestä lähtö ja liikennevaloletkassa nakuttavan ja muutenkin pyörivän kuin kolmella että onko se ominaisuus vai oire suutinviasta?
Sitten oli sellainen muljahtelu kallistuksissa ja kaltevalla tiellä että olisiko kallistuksenvakaajan kumit vai iskarit ollu menossa kun tuli olo että istuu jumppapallon päällä.
Ja taka akselissa ei ollu lukkoa, että onko niitä yleensä taka akselilla vai pelkästään joissain Suomiautoissa?
Muuten ihan ok peli mutta ei vielä tehnyt sellaista wau efektiä.. kun nämä edellämainitut jäi arveluttamaan, kun esim uudessa hiacessa tai hiluxissa ei moottori pidä manuaalilaatikon kanssa samaa ääntä ja sr hiluxissa on lukko taka akselilla..
#474
Good point!PETEBJ75 kirjoitti:Matkamittarin vain navin mukaan? Auton oma mittarihan nayttaa nyt eri lukemaa kuin alkuperaiskoolla..Tuppu kirjoitti:
Mites kulutus? Itellä toi 285 Rotiiva nosti kulutusta 1,5 litraa....
Orginelli koolla mittari näytti 100kmh, todellinen 95kmh, ero n. 5%
Kulutus 8,4 matkamittarin 100 kilometrille, eli todellisia kilsoja n. 95km, lisätään 8,4litraan 5% eli tekeekin 8,82litraa
285:n mittari näyttää 100kmh, todellinen 105kmh
Kulutus 10,3 matkamittarin 100 kilometrille, eli todellia kilsoja n. 105km, vähennetään 5% eli tekeekin 9,785litraa
Tulikohan oikeen
Rotiivan puollustukseksi täytyy sanoa että "mittauksessa" ei ajettu yhtä tasasesti satasta, eli saattas olla hivenen pienempikin toi ero?!
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
-05 eteenpäin on 5-vaihteisella tomaatilla eli toi on semmonen. Kyllähän se D-4D-mosa nakuttaa ku kiihdyttää, riippuu vähän kaasun asennosta kuinka kuuluvasti. Mut ei tietenkään mitään kolmella-käy-efektiä pitäis vaistota.eero kirjoitti: Auto on automaatti ja oli d4 asento eli onko noita montaa erilaista? ja miten on, kun moottori tuntui kevyessä kiihdytyksessä hitaalla vauhdilla esim risteyksestä lähtö ja liikennevaloletkassa nakuttavan ja muutenkin pyörivän kuin kolmella että onko se ominaisuus vai oire suutinviasta?
Sitten oli sellainen muljahtelu kallistuksissa ja kaltevalla tiellä että olisiko kallistuksenvakaajan kumit vai iskarit ollu menossa kun tuli olo että istuu jumppapallon päällä.
Ja taka akselissa ei ollu lukkoa, että onko niitä yleensä taka akselilla vai pelkästään joissain Suomiautoissa?
Mikä lie muljunnu noilla kilsoilla...? Vakaajan kumit nyt tietysti ekaks kannattais kattoo, tiedä vaikka olis ollu koko koiranluu jostain irti jos oikein muljahtelee.
Takalukko riippuu varustetasosta, paremmissa tasoissa joku ajoa holhoova systeemi (TRAC/VSC) jolloin mekaanista 100% sähkölukkoa ei noissa ole. Perusmallista löytyis (ja FJ Cruiserista vaikka onkin ABS with EBD, Brake Assist, TRAC, A-TRAC ja VSC).
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
No eihän näis oo 6-v. automaattia vieläkään.Tuppu kirjoitti:Eikös -07 tullu 127kw pata ja 6-vaihteinen aski vai muistanko väärin...?
Eikös 6-v. manuaali ollut jo 120-sarjan alusta asti...? (luulo, ei tieto)
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Tuo nakutus kuuluu kylmänä todella selvästi ja häipyy, kun kone lämpenee. Koneessa on joku kylmäkäynti ohjelma, näin olen ulkomaanpalstoilta lukenut. Asiaa puidaan säännöllisesti melkein jokaisella Cruiseripalstalla
6-v manuaali taisi tulla samalla, kun tuli 5-v automaatti.
Varustetasoja taitaa olla kolme, joista ensimmäisessä on takalukko, mutta suurin osa Suomen malleista on näitä "parempia" malleja luistonestoilla jne. herkuilla. Ulkoisesti perustason mallin erottaa siitä, ettei siinä ole levikkeitä.
Varusteitten puolesta tuo koeajomalli vaikutta siltä parhaalta "executivelta", oliko säädettävällä alustallakin?
Olen itse laittanut tankkaukset tuonne www.tankkaus.com:iin ja jälkikäteen kulutuksista näkee selvästi milloin on vaihdettu talvinakit coopereihin tai ajeltu 5-tietä kärri perässä / työmatka-ajoa ruuhkassa.
Jokos MaTTilla on kokemuksia Duratraceista? Uusien kumien hankinta olisi edessä ja mielessä olisi Duratracit tai Cooperin S/T Maxxit koossa 285/70/17.
STT:t on kulunut sen verran epätasaisesti (ja pari kevyttä viiltoa löytyy kyljistä), että meteli alkaa olla sietämätön motarinopeuksissa ja sivuttaispito märällä asvaltilla on hävinnyt.
6-v manuaali taisi tulla samalla, kun tuli 5-v automaatti.
Varustetasoja taitaa olla kolme, joista ensimmäisessä on takalukko, mutta suurin osa Suomen malleista on näitä "parempia" malleja luistonestoilla jne. herkuilla. Ulkoisesti perustason mallin erottaa siitä, ettei siinä ole levikkeitä.
Varusteitten puolesta tuo koeajomalli vaikutta siltä parhaalta "executivelta", oliko säädettävällä alustallakin?
Olen itse laittanut tankkaukset tuonne www.tankkaus.com:iin ja jälkikäteen kulutuksista näkee selvästi milloin on vaihdettu talvinakit coopereihin tai ajeltu 5-tietä kärri perässä / työmatka-ajoa ruuhkassa.
Jokos MaTTilla on kokemuksia Duratraceista? Uusien kumien hankinta olisi edessä ja mielessä olisi Duratracit tai Cooperin S/T Maxxit koossa 285/70/17.
STT:t on kulunut sen verran epätasaisesti (ja pari kevyttä viiltoa löytyy kyljistä), että meteli alkaa olla sietämätön motarinopeuksissa ja sivuttaispito märällä asvaltilla on hävinnyt.
kädetön apumies
Juu, kyllä oli.. Ihan kelpo auto en tiedä montako vaihdetta oli mutta vaihteli se aika useasti..Tuppu kirjoitti:Oliko auto Oivan pojalla myynnis?
Avensiksessa mulla on multidrive loota joka remmillä nin ei sillai ole verrokkia, mut hyvin tuo pelas.
Aika pirteä cruiseri oli.
Varmaan oli se parempi varustetaso, en hoksannut vielä pikakoeajolla katsoa oliko säädettävä alusta mutta muita hienouksia oli ihan omiks tarpeiks..
Kilsoista on vaikea sanoa kun en ole kokeillu muita vastaavia ja tuo oli ulkoa tuotu, hinta on siinä vielä harkinnassa kun uusi lava auto jää samoihin ilman alv:tä ja uusi on aina uusi..
Käyttötarkoitus olisi että kunhan hylsysatsi ja 20 litran pönttö menee kyytiin ja on maavaraa ja neliveto..
#474
Kyllähän ne tossa alla on, mutta en oo ajanu metriäkään. Näyttää kyllä hyvältä. Varapyörätelineen sain just modattua niin että sopii isompi gummi siihen. Tuu potkimaan renkaita joskus.JJ kirjoitti: Jokos MaTTilla on kokemuksia Duratraceista?
Varmaan vielä pari viikkoa ainakin tuossa pukeilla... Webastoo, kompuraa ja ilmajousia virittelemässä. Hidasta puuhaa kun ei voi täyspäiväsesti tehdä ja kaikki on enemmän ja vähemmän custom-made, sääkään ei meinaa aina suosia. Mut "hitaasti hyvä tulee".
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)