Kokemuksia *J-12* korisista Land Cruisereista?
Valvoja: Käyttäjä
Huollosta kysyin suutin asiaa ja vastaus oli että kun rekkarin syöttää koneelle niin tulee joku hälytys jos tarvii tiivisteet vaihtaa. Jos ei hälytä niin jossakin vaiheessa on tiivisteet vaihdettu tai ei tarvi vaihtaa ollenkaan. Luulis vaan että sinne jäis joku merkintä jos ne joskus on vaihdettu.
Kehotti vaan tarkastamaan sen sihdin kun itse öljyt vaihtaa. Tiedä sitten noista. Olis vaan kiva tietää tarkalleen mitä vuosimallia tai alustanumeroita nuo kampanjat on koskenu että onko itsellä joku riskiryhmän auto vai ei
Kehotti vaan tarkastamaan sen sihdin kun itse öljyt vaihtaa. Tiedä sitten noista. Olis vaan kiva tietää tarkalleen mitä vuosimallia tai alustanumeroita nuo kampanjat on koskenu että onko itsellä joku riskiryhmän auto vai ei
No se tuli puoli vahingos ostettua, ei ollu kyllä tarkotus-MaTTi- kirjoitti:Tuppu kirjoitti:Tilaus lähtee ens viikolla leveling kitistä läski bobille... Tarviiko joku muu
Onx sulla taas 120-koppanen? Ehkä jotai vois ottaa jos rahtikulut jäis järkeviks.
Nyt vois kyllä tilata sen rahdin ite, oli turhan tyyris viimeksi...
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Sama vika mullakin, kaikki äänet kaikkos kun vaihto eikä ole paha rasti...Cruiseristi kirjoitti:Noitten vakaajan puslien vaihto auttoi ainakin mulla.Helpot vaihtaa , kun ovat avointa mallia.Luokkaa 25-30 e tais maksaa toitsulla kappale.
Mites nämä 2-dinin soittimet onko niihin saatavissa peruutustutkia? Kun ei ole kerenny vielä kuuklettaan.
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Niihin saa kiinni ihan mitä tahansa. Poreammeista lähtienTuppu kirjoitti: Mites nämä 2-dinin soittimet onko niihin saatavissa peruutustutkia? Kun ei ole kerenny vielä kuuklettaan.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Morjensta! pitäis varmaan itsekkin kommentoida.-MaTTi- kirjoitti:No nyt pikkuhiljaa selviää, eli tollasessa on 2 kpl jotain pikkusubeja jossain takaposkissa, eli noi kesken loppuvat johtojen päät pitäis ruuvata vahvistimen kauitinlähtöihin ja RCA-piuhat sieltä uudelta mankalta tälle lisätylle vahvistimelle.
Eli tämä ostamasi piuhasetti on mallia "bypass cable" eli todellakin jättää ton orkkisvahvarin välistä.
Lexus GX470:ssä näyttää olevan sama vahvistin kuin LC120:ssä: http://www.toyodiy.com/parts/xref?s=861 ... U=on&mE=on
Joten Lexukseen tarkoitetut piuhasetit pitäisi käymän myös LC120:een, eli ratkaisu alkuperäisen vahvarin/subbareiden säilyttämiseen voisi olla tämmönen rasia, eikä muita adapterijohtoja tarvita:
http://www.installer.com/item/display_i ... it=TYTO-01
http://www.installer.com/pdf/tyto-01.pdf
Löytyy myös ebaystä: http://www.ebay.co.uk/itm/METRA-TYTO-01 ... 27b9b9ed66
Tai sit ostaa jonku normaalin 2-tievahvarin subeille erikseen, jos tykkää käyttää tollasta ohitusjohtosarjaa mikä Pasi1:llä. Paremmin kai se orkkis-vahvistin jaksaa humppuuttaa kaiuttimia kuin pelkästään mankalta ajettuna.
Siellä takana on yksi Pioneerin valmistama koteloitu subbari, jossa on 2 puhekelaa. Tästä syystä sinne menee molemmat kanavat eli on tavallaan kytketty stereona. Auton omassa vahvistimessa luultavasti omat taajuus suodattimet subbari lähdöille.
Pitäisi varmaan itsekkin alkaa ropaaminen niin tulisi asia tutummaksi. Jutun sekoittaa juuri se, että originaali mankasta tulee pelkkä signaali erilliselle vahvarille ja vielä tavallisia sähköjohtoja pitkin. Mahdollisesti jälkiasennus mankan linjalähdöt pystyisi liittämään auton alkuperäiseen vahvistimeen.
Mikähän oli Jannella lopullinen tuomio tästä modista? Kannattiko tehä? Itellä alka olla takaiskarit loppu ja pikku korotuskin täytys tehä nii saa kesävalssit alle.Janne Hartikainen kirjoitti:Nyt on omaan autoon asennettu 3" korotussarja, osat 760€+asennus 300€= 1060€, eteen tuli korokepalat ja taakse pidemmät jouset ja iskarit. ja auto tosiaan korottuikin sen 7,5cm joka oli luvattu, aluksi olin vähän skeptinen että onkohan kunnollinen. ajettavuudessa ei havaitse juuri muutosta, ehkä jopa parani kun vanhat 320 000km rullatut takaiskunvaimentimet vaihtuivat uusiin. huomattavasti luottavaisemmin mielin uskaltaa mennä paikoista joista ei aikaisemmin viitsinyt, tarjoavat ainakin hyvin henkistä tukea. autoon pääseminen vaikeutui mukavasti, meikäläisellä sellainen sairas hymy kun joku lyhytjalkainen kaveri yrittää päästä kyytiin.
http://www.4x4parts.fi/
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
- Janne Hartikainen
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 12:12 pm
soitin juttuja
Jatkan tähän tätä 120:sen ration vaihtohommaa. Tuli ostettua tuo käyttäjä Vekun myymä dvd jne. soitin. Asennettu on ja hieno tuli, mutta vaatii tosi paljon muutoksia sähköpuolelle. Tämä monessakin paikassa myytävä ISO adapteri johto on lähes hyödytön, ensinnäkin se on liian lyhyt eivätkä liittimet sovi näihin ulkomailta tilattuihin soittimiin. Hyvänä puolena on johdon toisen pään sopiminen alkuperäiseen vahvistimelle tulevaan johtoon (edellä kuvattuna), josta selviää virran syöttö ja kaiutin johdot värikoodien perusteella. Radiolle piti mitata auton omista johdoista ACC asento ja ILL virta taustavaloille. Alkuperäisessä antennissa oli kaksi liitintä varmaan FM ja AM taajuuksille, isompi sopii ja pienemmän teippasin piiloon, lisäksi kytketään antennivahvistimen virtajohto radiolle. Poistin autosta alkuperäisen soittimen lisäksi myös alkuperäisen vahvistimen, mikä ei sovellu tälle soittimelle. Seuraavaksi totesin ettei subfoowerin lisäksi etuovien keskiäänet ja diskantit toimi. Selvisi, että niille menee omat johtonsa vahvistimelta, jonka heitin pois. Ratkaisu ongelmaan oli 3-tie jakosuotimien asentaminen kumpaankin oveen, jonka lisäksi piti ohittaa diskanttikaiuttimissa olevat kondensaattorit. Bassosta vastaa 8 tuuman aktiivisubbari, joka nyt alkuperäisen vahvistimen tilalla penkin alla. Tämä subi potkii tarvittaessa niin rankasti etten aio kytkeä alkuperäistä subbaria käyttöön.
Autossa on vakiona sen verran hyvät musavehkeet etten suosittele muille tätä vaihtohommaa
Autossa on vakiona sen verran hyvät musavehkeet etten suosittele muille tätä vaihtohommaa
Re: soitin juttuja
Kuullostaa ihan plug and play hommaltarotocut kirjoitti:Jatkan tähän tätä 120:sen ration vaihtohommaa. Tuli ostettua tuo käyttäjä Vekun myymä dvd jne. soitin. Asennettu on ja hieno tuli, mutta vaatii tosi paljon muutoksia sähköpuolelle. Tämä monessakin paikassa myytävä ISO adapteri johto on lähes hyödytön, ensinnäkin se on liian lyhyt eivätkä liittimet sovi näihin ulkomailta tilattuihin soittimiin. Hyvänä puolena on johdon toisen pään sopiminen alkuperäiseen vahvistimelle tulevaan johtoon (edellä kuvattuna), josta selviää virran syöttö ja kaiutin johdot värikoodien perusteella. Radiolle piti mitata auton omista johdoista ACC asento ja ILL virta taustavaloille. Alkuperäisessä antennissa oli kaksi liitintä varmaan FM ja AM taajuuksille, isompi sopii ja pienemmän teippasin piiloon, lisäksi kytketään antennivahvistimen virtajohto radiolle. Poistin autosta alkuperäisen soittimen lisäksi myös alkuperäisen vahvistimen, mikä ei sovellu tälle soittimelle. Seuraavaksi totesin ettei subfoowerin lisäksi etuovien keskiäänet ja diskantit toimi. Selvisi, että niille menee omat johtonsa vahvistimelta, jonka heitin pois. Ratkaisu ongelmaan oli 3-tie jakosuotimien asentaminen kumpaankin oveen, jonka lisäksi piti ohittaa diskanttikaiuttimissa olevat kondensaattorit. Bassosta vastaa 8 tuuman aktiivisubbari, joka nyt alkuperäisen vahvistimen tilalla penkin alla. Tämä subi potkii tarvittaessa niin rankasti etten aio kytkeä alkuperäistä subbaria käyttöön.
Autossa on vakiona sen verran hyvät musavehkeet etten suosittele muille tätä vaihtohommaa
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579