Kuva Kuva Kuva

J120 Suutinvika iski

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

kenni_
Member
Viestit: 350
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

J120 Suutinvika iski

Viesti Kirjoittaja kenni_ » Ti Helmi 26, 2013 6:59 pm

:evil: Nyt ***$£€@*******!! Toijotasta meni 2 suutinta, ja nyt on edessä _vähintään_ 2,5ke lasku. Hyvällä säkää kuulemma kone remontti edessä.

Eilen toimi vielä normaalisti, mutta tänään aamulla alko käymään huonosti ja veto pois. Just niinkun 2lla olis käyny. Kangasalta ajo tampereelle suju jotenkuten. Pikahuoltoon ja huoltomies kerto nää hyvät uutiset. Meinas että kun suutin on rikki se työntää koneeseen karstaa joka tukkii öljysihdin ja öljynkierto lakkaa, ja kaikkihan tietää mitä se meinaa..

Mutta kuinka helposti se sihti menee tukkoon, ja kuinka kauan voi ajaa toilla "kahella pytyllä" että alkaa jotain muutakin hajoon? Onko kenelläkään muulla käyny vastaavaa? Aika outoo mun mielestä kun autolla ei oo ajettu edes 200tkm ja 2 suutinta hajoo kerralla kokonaan..
Viimeksi muokannut kenni_, Ti Huhti 02, 2013 5:22 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tuppu
Viestit: 1139
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu » Ti Helmi 26, 2013 8:24 pm

No voe helevetti. Kompataas aiheen vierestä, saako näitä suuttimia alkuperäsenä tai vastaavasti orginelli laatusena muualta kun marmorilta?
-Tuppu-
KDJ-120
SLCK #293
050-5960579

hzj75
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 19, 2006 7:28 am
Paikkakunta: Tukholoma

Viesti Kirjoittaja hzj75 » Ti Helmi 26, 2013 9:42 pm

Tässä ois tämmöstä,valitse oikea moottori tyyppi jos tarvi i.http://www.euro4x4parts.com/toyota_part ... 3_engine/i http://www.euro4x4parts.com/parts .Vastahan joku laitto tän linkin näytille.

Avatar
-MaTTi-
Member
Viestit: 1462
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- » Ti Helmi 26, 2013 10:36 pm

Tuppu kirjoitti:saako näitä suuttimia alkuperäsenä tai vastaavasti orginelli laatusena muualta kun marmorilta?
Uusia Densoja Englannista: http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewit ... 5239339348
tai käytettyjä orkkiksia Saksasta: http://www.ebay.de/itm/Original-Toyota- ... 0958417533 tai uusiakin: http://www.ebay.de/itm/Injektor-Einspri ... 19c76859f9

Ja saahan näitä Suomestakin jos ulkomailta tilaus vierastuttaa: http://www.osasuora.fi/product_catalog.php?c=1391 Heti remonttikulut puolittuu, ei tartte sitä Toyotan +1000€ hintaa maksaa. Eiköhän ne samoja Densoja ole tehtaankin paketissa olevat.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)

Avatar
PETEBJ75
Member
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 » Ke Helmi 27, 2013 10:33 am

Asiasta mitään ymmärtämättömänä en ole toyotan kanssa aivan samaa mieltä asiasta..
Suuttimiin liittyviä ongelmia on kaksi.. Itse suuttimen vuoto ja suuttimen tiivisteen vuoto. Jos suutin on rikki ja vuotaa liikaa naftaa niin kone käy huonosti, mutta sitä öljyä se ei karstaa ja tuki öljysihtiä.

Mielestäni tuo öljysihdin tukkeutuma on enemmän liittyväinen siihen suuttimen tiivisteen vuotoon, jolloin pakokaasua/karstaa pääsee öljyn joukkoon ja tukkii sen sihdin. (suuttimet on venttiilikopän sisällä öljytilassa siis)

Voin olla väärässäkin, mutten sitä myönnä vaikka todisteet lyötäis pöytään :lol:

Mulla maksoi suutinremontti 19,90€ (pistin purkin STP:n suutinpuhdistusainetta tankkiin ja lakkas kilisemästä ja jyristämästä kylmänä)
SLCK# 62
KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81

kenni_
Member
Viestit: 350
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ » Ke Helmi 27, 2013 5:29 pm

PETEBJ75 kirjoitti: Itse suuttimen vuoto ja suuttimen tiivisteen vuoto. Jos suutin on rikki ja vuotaa liikaa naftaa niin kone käy huonosti, mutta sitä öljyä se ei karstaa ja tuki öljysihtiä.
No toivotaan todellakin että näin on. Toijjotalla makso 640e/suutin. Että jos kaikki menee vaihtoon niin säästäis ~800e. Pitää kysyä että voinko ostaa noi, vai onko myöhästä kun kerkesivät tilaamaan jo osat..

Avatar
Hessu
Member
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu » Pe Maalis 01, 2013 5:06 pm

kenni_ kirjoitti:
PETEBJ75 kirjoitti: Pitää kysyä että voinko ostaa noi, vai onko myöhästä kun kerkesivät tilaamaan jo osat..
Jos eivät ole niitä asentaneet vielä, niin kyllä palautus pitäisi onnistua.
#428

kenni_
Member
Viestit: 350
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ » Pe Maalis 01, 2013 5:14 pm

Hessu kirjoitti: Jos eivät ole niitä asentaneet vielä, niin kyllä palautus pitäisi onnistua.
Joo kyllä onnistu. Tilailin eilen kaikki uusia. Mut on se silti kallista.. :(

Taitaa olla jonkun sortin tyyppi vika tossa moottorissa, ainakin mitä maailmalta lueskelee.. esim -> http://www.pradopoint.com/showthread.ph ... he-1KD-FTV

Onko suomen cruiseristit huomannu samoja oireita? Taitais olla hyvä tarkastuttaa suuttimet siinä 170tkm, jos jollain vielä on niin vähä ajettu.

Mites muuten, huomaako sitä suuttimen tiivisteen vuotamista mistään? Muusta kun sitten kun kone laukee? Tää kyseinen yksilö kävi vielä 2lla jotenkin ja otti kierroksiakin punaselle asti. Sillon ei _luulis_ olevan mitään isoo rikki.....

Avatar
PETEBJ75
Member
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 » Pe Maalis 01, 2013 6:22 pm

Sen huomaa nimenomaan siita, kun oljysihdin tarkistaa (siis etta onko siina karstaa) Tuon sihdin kunto tulee tarkistaa joka oljynvaihdon yhteydessa.

Suutinvikoja on kasitelty tallakin foorumilla
SLCK# 62
KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81

kenni_
Member
Viestit: 350
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ » La Maalis 02, 2013 5:07 pm

Tyhmä kysymys, missä se sihti on ja kuinka sen saa tarkastettua?

Avatar
PETEBJ75
Member
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 » La Maalis 02, 2013 6:08 pm

Oljypohjan sisalla ja se on tarkoitus tarkistaa tyhjennyspropun kautta.. Vaikka tuommoisella http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... -mm-15295/
SLCK# 62
KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81

Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa » La Maalis 02, 2013 6:15 pm

-Poltoaineen kulutus nousee huomatavasti
-mustaa savua
-karmee ääni kylmäkäynistykssä nakuttaa normaalia enemän
öjyn vaihdon yhteydessä taskulampulla näkee öljyshihdin propun reiästä :wink:

Avatar
-MaTTi-
Member
Viestit: 1462
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- » La Maalis 09, 2013 4:11 pm

Vieläkö peli pajalla? Onko selvinny mitään uutta?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)

kenni_
Member
Viestit: 350
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ » La Maalis 09, 2013 10:35 pm

Eipä oo :( Seisoo edelleen tammer-auton pihalla, kun suuttimien toimitukset on myöhässä. :x

kenni_
Member
Viestit: 350
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ » Ke Maalis 13, 2013 5:18 pm

No voi rähmä! Tänään soitteli osasuoralta ja sano että toimitus myöhästyy lisää, eikä oo edes tiedossa koska on tulossa! Ja autoo tarvitaan pääsiäisen jälkeen, joten aika alkaa käymään vähiin ja kiire puskeen päälle. Mistä noita vois muualta kysyä? Mieluiten suomesta.

Osasuoralta tarjottiin myös kunnostettuja suuttimia, niitä löytyis kuulemma heti. Onkohan ne kuinka luotettavia?

Vastaa Viestiin