land cruiser kzj 95 autm. 99, lukkoperä
Valvoja: Käyttäjä
land cruiser kzj 95 autm. 99, lukkoperä
Lukkoperä reistaa.
Vianselvittelyssä olen päässyt niin pitkälle, että olen purkanut taka-akselilta sähköisen lukkoperän moottorin kokonaan pois. Otin myös luistimen esille joten sitä voi säätää käsin. Olen vetänyt luistimen off asentoon käsin.
Pelkästään takavedolla ajettaessa auto toimii normaalisti. Mutta heti kun laitan nelivedon päälle, hitaan tai nopean, takarenkaat lukittuvat kuin differential lukko olisi päällä. Luistinta olen testaillut kummassakin ääriasennossa nelivedolla, ei vaikutusta. Auto auraa ja jyrryyttää takarenkaiden pyöriessä samaa tahtia.
Mikähän vikana?
Vianselvittelyssä olen päässyt niin pitkälle, että olen purkanut taka-akselilta sähköisen lukkoperän moottorin kokonaan pois. Otin myös luistimen esille joten sitä voi säätää käsin. Olen vetänyt luistimen off asentoon käsin.
Pelkästään takavedolla ajettaessa auto toimii normaalisti. Mutta heti kun laitan nelivedon päälle, hitaan tai nopean, takarenkaat lukittuvat kuin differential lukko olisi päällä. Luistinta olen testaillut kummassakin ääriasennossa nelivedolla, ei vaikutusta. Auto auraa ja jyrryyttää takarenkaiden pyöriessä samaa tahtia.
Mikähän vikana?
Noinhan se kuuluukin toimia pitävällä alustalla kun neliveto on päällä.
Eli kytkee etu- ja taka-akselin kiinteästi yhteen.
Tuntuu muuten samalta kuin olis lukko päällä takana.
90-sarjalainen ei taida olla full time jakovaihteistolla (niinkuin noi 80 ja 100 sarjalaiset ovat).
Se taka-akselin lukko on sit asia erikseen, sen kun saat vielä lukkoon, niin kääntyy kuivalla alustalla vielä hieman huonommin.
Eli kytkee etu- ja taka-akselin kiinteästi yhteen.
Tuntuu muuten samalta kuin olis lukko päällä takana.
90-sarjalainen ei taida olla full time jakovaihteistolla (niinkuin noi 80 ja 100 sarjalaiset ovat).
Se taka-akselin lukko on sit asia erikseen, sen kun saat vielä lukkoon, niin kääntyy kuivalla alustalla vielä hieman huonommin.
MIKKO UKKOLA
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
Takarenkaat ovat täysin lukossa koko ajan. Asfaltilla hitaasti käännyttäessä eturenkaat ääriasennossa ja neliveto ilman lukkoja kuuluu takarenkaista volinaa/volahdus kuin elokuvissa.
Ja olen käyttänyt diff.lukon "luistia" käsipelillä molemmissa ääriasennoissa. Ei mitään vaikutusta.
Voimansiirron toimiessa en huomannut juurikaan eroa neli ja takapotkun ajettavuudessa.
Ja olen käyttänyt diff.lukon "luistia" käsipelillä molemmissa ääriasennoissa. Ei mitään vaikutusta.
Voimansiirron toimiessa en huomannut juurikaan eroa neli ja takapotkun ajettavuudessa.
Kuten Benjamin jo kertoikin, tossa pitäisi olla jatkuva neliveto. En ymmärrä miten muka takavedolla voit ajaa... Eli lienee tyrkit nyt keskilukkoa päälle (asento HL tai LL), jolloin ei asfaltilla sais kyllä ympyrää ajella, varmasti valittaa kumi.JPM kirjoitti:Takarenkaat ovat täysin lukossa koko ajan. Asfaltilla hitaasti käännyttäessä eturenkaat ääriasennossa ja neliveto ilman lukkoja kuuluu takarenkaista volinaa/volahdus kuin elokuvissa.
Tunkkaappa taka-akseli ilmaan ja pyöritä rengasta, silloin näet onko takalukko päällä vai pois. Ja jos siitä puuttuu lukkomoottori, lukitse nyt jollain tyylin se ratas toiseen laitaan pois päältä. Muuten saattaa kesken ajon heittää lukkoa päälle = paikat poks.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Ei se liikukkaan takarenkaat ilmassa mihkään vaikka olis jatkuva nelivetokin. Onko se euro-malli? Mun tietääksein ainoastaan 2.7-bensakoneisia (ei Euroopassa myynnissä) olis kytkettävällä nelivedolla... Olisko joku vaihtanu kepin nupin?JPM kirjoitti:Kyllä tämän saa pelkäksi takavedoksi. Pikkukepissäkin lukee 2h, 4h ja 4L. Takarenkaat ilmassa auto ei liiku mihinkään 2h asennossa.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Onko automaatin perässä eri jakolaatikko kuin manuaalissa? Mulla on pikkukepissä H-HL-N-LL ,manuaali ja bensa -99
t.jp
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Erikoinen on, tän mukaan ei pitäisi olla erilaista jakista optionakaan: http://www.toyodiy.com/parts/g_E_1999_T ... NTW_2.htmlJPM kirjoitti:Hommattu saksasta 5-6 vuotta sitten ja ollut koko tuon ajan minulla.
Tuona 5-6 vuoden aikana olen ollut kymmeniä kertoja lumipenkoissa yms. kiinni. Koskaa ei ole 2h:lla pyöräyttänyt eturenkaita.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)