turboa kuuskymppiseen
Valvoja: Käyttäjä
turboa kuuskymppiseen
Morjestapäivää! Taas ku välillä otti tuon kuuskymppisen ajoon,niin alko miettiä tota föönin asennusta Elikkäs olisi tiedossa kuusykkösen 12th koneen turbo pakosarjoineen ja hilppeineen. Olikos se nyt niin että se sopii tuohon 2h koneen kylkeen suoraan? Öljykierto täytyy tietty rakentaa,ja putket turbolta imusarjaan,mutta mitä muuta se vaatii että toimis tuossa vaparikoneen kyljessa?
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Mun ymmärtääkseni toimii ihan hyvin. Ja ymmärtääkseni riittää 2h:n pakosarjan kääntö ylösalaisin ja siihen se turbo perään.
http://forum.ih8mud.com/diesel-tech-24- ... -help.html
http://forum.ih8mud.com/diesel-tech-24- ... -help.html
jaa siellä on vesikiertokin no aina oppii uutta juu jos viikonlopulla kerkeis hakeen turbon romppeineen,niin vois alkaa viritteleen. 2h koneessa vissiin imusarjassa nippa mitä pitää kääntää... käsittääkseni se mistä menee letku pumpulle,mihin päin sitä täytyy käännellä? Ja toimiiko se öljykierto siitä alipainepumpulta ryöstämällä?
Omassa otin öljyn toiselta puolelta lohkoa öpainekellolta haaroittamalla. Vedet otin lämppärin letkuista, monet jättää pois koko vesikierton, mutta eipä ole iso vaiva. Öpohjaan sitten reikä ja paluu sinne. Muista vaihtaa se huohotus sieltä kaasuläpältä imuputkeen niin ei tule niin kovaa öljysuihkua kun ahdot ei pääse kampikammioon.
Muuttu kyllä auton luonne totaalisesti ton turbotuksen jälkeen. 140hv 450Nm tais olla lukemat dynosta. Todella miedoilla syötöillä ja 0,6 ahdoilla.
Muuttu kyllä auton luonne totaalisesti ton turbotuksen jälkeen. 140hv 450Nm tais olla lukemat dynosta. Todella miedoilla syötöillä ja 0,6 ahdoilla.
Uudemmassa 2h lohkossa voi kai siitä alipainepumpultakin ryöstää öljyn, mutta vanhemmassa lohkossa se ei onnistu koska siellä on kuristin lohkossa sitä alipainepumppua varten niin siitä ei öljy riitä turbolle, eli sieltä ölynpainekellolta t-haaralla ehdottomasti. Ja siellä kaasuläpällä on kaks nippaa niin sitä etummaista käännät 180 astetta (Tarvit uuden letkun koska vanhassa ei riitä enää mitta).Hojomies kirjoitti:2h koneessa vissiin imusarjassa nippa mitä pitää kääntää... käsittääkseni se mistä menee letku pumpulle,mihin päin sitä täytyy käännellä? Ja toimiiko se öljykierto siitä alipainepumpulta ryöstämällä?
hj 60
hj 61
hj 61
Kiitos ja kumarrus kaikista ohjeista Turbo tuli haettua eilen ja itse asiassa yks 12ht kone tarttui samaan kuormaan tyyliin kun halvalla sai.... kuulemma sisäänajo kilometrit (500tkm) kiertäny mylly. Noh aika näyttää,täytyy tutkia mis kunnossa on, kun nyt mielessä pyörähti ajatus että jos pistäis sinne keulalle turbon lisäks koko 12ht :n