BJ käpistelyä
Valvoja: Käyttäjä
Jees, aloin tutkimaan tuota jakolaatikon vuotoa, purin kardaanit ja kässärihässäkät pois tieltä. Tuo stefanpidike vai millä nimellä sitä nyt kutsuisi irtosi helposti ja paljastui tuollaista.
Kummallista jälkeä tuossa tiivistepinnassa.
Vastapuoli näytti tältä.
Sivukuvaa.
Näyttäisi siltä että tuo peräosa on pyörinyt mukana jonkin aikaa ja tehnyt tuota jälkeä. Mikähän tuollaisen on aiheuttanut, ehkä laakeri leikannut kiinni? Luulisi että käsijarrun veto vauhdista tuskin tuollaista saa aikaan.
Taitaa jakolaatikko mennä jossain vaiheessa vaihtoon juu. Ehjää jakolaatikkoa saa tarjota kohtuulliseen hintaan.
Koitan nyt kuitenkin ensin tiivistää tuon jollain tavalla ja korjaan kierteen kun tuli korjaussarjakin ostettua jo.
Semmoista tänään puuhasteltu.
Kummallista jälkeä tuossa tiivistepinnassa.
Vastapuoli näytti tältä.
Sivukuvaa.
Näyttäisi siltä että tuo peräosa on pyörinyt mukana jonkin aikaa ja tehnyt tuota jälkeä. Mikähän tuollaisen on aiheuttanut, ehkä laakeri leikannut kiinni? Luulisi että käsijarrun veto vauhdista tuskin tuollaista saa aikaan.
Taitaa jakolaatikko mennä jossain vaiheessa vaihtoon juu. Ehjää jakolaatikkoa saa tarjota kohtuulliseen hintaan.
Koitan nyt kuitenkin ensin tiivistää tuon jollain tavalla ja korjaan kierteen kun tuli korjaussarjakin ostettua jo.
Semmoista tänään puuhasteltu.
SLCK #524
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
Jakolaatikon tumpin tiivistys "huilaa" hetken ja puuhastelin vähän muuta.
Kattoverhous roikkui ikävästi suurelta alalta ja funtsasin että ripsasen sen kokonaan pois. Peinellä lastalla tyrkin varovasti ettei veny ja sain siististi pudotettua takaa mutta etureuna jumittaa eikä kohtuullisella voimankäytöllä irronnut tuolta edestä.
Mitenkähän se tuolta eestä on kiinnu, jonkun kulman taakse liimattu. En ala kyllä kattoa irrottamaan vielä tuon takia. Varasuunnitelma käyttöön ja uudelleen liimaus. Ostin putelin tuollaista wurtin sprayliimaa.
Saa nähdä putoaako heti kun lämpötilat ja kosteudet vaihtelee. Suihkuttelin reilusti kettoon ja verhoiluun ja annoin kuivua 15 mins ennen yhteen painamista. Hyvin tuntu tarttuvan, voi se siellä hetken pysyäkin. Liimaa meneekin aika p*****leesti, ei tuo yks pullo riittänyt edes puoleen väliin saakka.
Ostin liimaa köyhänä vaan yhden pullon, pitää hommata lissää.
Intoa riitti puuhasteluun vielä ja otin työn alle oikean lokasuojan etuosan.
Reikää vaan ja uutta tilalle.
Pahvimalli ja pellistä uutta palaa.
Kätevä laite paikkojen viimeistelyyn tuli hommattua joku vuosi sitten kun näpertelin HJ:n peltipaikkoja, mulkkumirkeli!
Kai se viralliselta nimeltään on suorahiomakone.
Hitsailin pikku heppejä että pysyisi paikallaa, ja jotain kummaa siinä oli kun ei palanut eikä tarttunut kunnolla, rätinää ja pauketta. Epäilin että kaasu on loppu tai laite rikki, no perse, täähän oliki sinkittyä peltiä! Olin unohtanut putsata sinkin pois reunoilta:D
Olin niin äimänä että unohdin ottaa kuvaakin siitä räpellyksestä.
Hionta ja sinkkimaali päälle.
Ei jäänyt paljoakaan pakkeloitavaa, en varmaan paklaa ollenkaan, pintamaalin vaan perään ja vilkku/parkki paikalleen.
Hitsailin semmosta 10mm pätkäsaumaa ja puhalsin paineilmalla jäähdytyksen, eipä tuon lokasuojan kanssa vetelystä tarvisi huolehtia, voi olla että menee koko lokari vaihtoon myöhemmin.
Kattoverhous roikkui ikävästi suurelta alalta ja funtsasin että ripsasen sen kokonaan pois. Peinellä lastalla tyrkin varovasti ettei veny ja sain siististi pudotettua takaa mutta etureuna jumittaa eikä kohtuullisella voimankäytöllä irronnut tuolta edestä.
Mitenkähän se tuolta eestä on kiinnu, jonkun kulman taakse liimattu. En ala kyllä kattoa irrottamaan vielä tuon takia. Varasuunnitelma käyttöön ja uudelleen liimaus. Ostin putelin tuollaista wurtin sprayliimaa.
Saa nähdä putoaako heti kun lämpötilat ja kosteudet vaihtelee. Suihkuttelin reilusti kettoon ja verhoiluun ja annoin kuivua 15 mins ennen yhteen painamista. Hyvin tuntu tarttuvan, voi se siellä hetken pysyäkin. Liimaa meneekin aika p*****leesti, ei tuo yks pullo riittänyt edes puoleen väliin saakka.
Ostin liimaa köyhänä vaan yhden pullon, pitää hommata lissää.
Intoa riitti puuhasteluun vielä ja otin työn alle oikean lokasuojan etuosan.
Reikää vaan ja uutta tilalle.
Pahvimalli ja pellistä uutta palaa.
Kätevä laite paikkojen viimeistelyyn tuli hommattua joku vuosi sitten kun näpertelin HJ:n peltipaikkoja, mulkkumirkeli!
Kai se viralliselta nimeltään on suorahiomakone.
Hitsailin pikku heppejä että pysyisi paikallaa, ja jotain kummaa siinä oli kun ei palanut eikä tarttunut kunnolla, rätinää ja pauketta. Epäilin että kaasu on loppu tai laite rikki, no perse, täähän oliki sinkittyä peltiä! Olin unohtanut putsata sinkin pois reunoilta:D
Olin niin äimänä että unohdin ottaa kuvaakin siitä räpellyksestä.
Hionta ja sinkkimaali päälle.
Ei jäänyt paljoakaan pakkeloitavaa, en varmaan paklaa ollenkaan, pintamaalin vaan perään ja vilkku/parkki paikalleen.
Hitsailin semmosta 10mm pätkäsaumaa ja puhalsin paineilmalla jäähdytyksen, eipä tuon lokasuojan kanssa vetelystä tarvisi huolehtia, voi olla että menee koko lokari vaihtoon myöhemmin.
SLCK #524
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
Suurin osa varmaan korjaillut kierteitä noilla korjaus sarjoilla mutta laitan vielä jospa joku voi kokea hyödylliseksi.
Alkutilannehan siis oli että jakolaatikosta yksi kierre oli korkannut ja tiputteli öljyä alleen.
Kipasin kaupasta hakemassa tuollaasen:
Sarja sisältää ylikokoporan, kierretapin, kierteen asennustyökalun ja tapin millä kierteen asennusmutkan saa poistettua.
Porailin vanhan kierteen pois sarjassa olevalla poralla ja väänsin kierteen reikään sarjan kierretapilla.
Sitten kierre asennustyökaluun.
Ja armotonta ruuvausta että saa kierteen paikalleen. Ensmäinen meni tietysti vituiks.
Sain vempuloitua kierteen pois pihdeillä kun hetken veivasi.
Toinen yritys onnistui, tuli ihan ok.
Katkaisin sen mutkan jolla kierre asennetaan ja pitkään puhaltelin paineilmaa reikään kun kadotin sen johonkin eikä löytynyt mistään.
Laittelin työkaluja takaisin laatikkoon ja tuos tuurnan päässähän se nököttää, siinäpäs olikin magneetti tuos kärjessä.
Hämärästi muistan amiksen harjoitustyön asiasta joka tehtiin jotenkin niin että tehtiin alumiiniin kierre ja momenttiavaimella väännettiin se pultin kanssa rikki. Sitten värkättiin sinne tuollainen kierteenkorjaus ja mittailtiin taas momenttiavaimella. En tulosta tarkkaan muista mutta korjattu kesti enemmän vääntöä kuin se pelkkä alumiinissa oleva kierre.
Tumppi paikoilleen ja öljyt sisään eikä tiputtele enää.
Alkutilannehan siis oli että jakolaatikosta yksi kierre oli korkannut ja tiputteli öljyä alleen.
Kipasin kaupasta hakemassa tuollaasen:
Sarja sisältää ylikokoporan, kierretapin, kierteen asennustyökalun ja tapin millä kierteen asennusmutkan saa poistettua.
Porailin vanhan kierteen pois sarjassa olevalla poralla ja väänsin kierteen reikään sarjan kierretapilla.
Sitten kierre asennustyökaluun.
Ja armotonta ruuvausta että saa kierteen paikalleen. Ensmäinen meni tietysti vituiks.
Sain vempuloitua kierteen pois pihdeillä kun hetken veivasi.
Toinen yritys onnistui, tuli ihan ok.
Katkaisin sen mutkan jolla kierre asennetaan ja pitkään puhaltelin paineilmaa reikään kun kadotin sen johonkin eikä löytynyt mistään.
Laittelin työkaluja takaisin laatikkoon ja tuos tuurnan päässähän se nököttää, siinäpäs olikin magneetti tuos kärjessä.
Hämärästi muistan amiksen harjoitustyön asiasta joka tehtiin jotenkin niin että tehtiin alumiiniin kierre ja momenttiavaimella väännettiin se pultin kanssa rikki. Sitten värkättiin sinne tuollainen kierteenkorjaus ja mittailtiin taas momenttiavaimella. En tulosta tarkkaan muista mutta korjattu kesti enemmän vääntöä kuin se pelkkä alumiinissa oleva kierre.
Tumppi paikoilleen ja öljyt sisään eikä tiputtele enää.
SLCK #524
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
Jep, paljon enemmän on tapahtunut autolle kuin mitä minun tallissa ollessa muutaman vuoden aikana. Näyttää hyvältä tuo tekeminen, toivottavasti innostaa muitakin pelastamaan näitä vanhoja.
Toisaalta kyllä harmittaa nuo ylimääräiset jutut mitä siinä ei ollut tiedossa kauppoja tehdessä...
Ps. pyrin löytämään sen kirotun saranan tulevana viikonloppuna...
Toisaalta kyllä harmittaa nuo ylimääräiset jutut mitä siinä ei ollut tiedossa kauppoja tehdessä...
Ps. pyrin löytämään sen kirotun saranan tulevana viikonloppuna...
Kirotusta saranasta saa vielä ihan käypäsen kun pirskottelee sen päälle vihkivettäJappi kirjoitti:
Ps. pyrin löytämään sen kirotun saranan tulevana viikonloppuna...
Sorry. Oli ihan pakko
Ja asiaan, todella asiallista settiä lueskella ja kattella tätä projektia.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Jees, mätähommia aloittelin tuosta:
Reunan korjauspalaa.
Ja uutta peltiä päälle.
Hion saumat tasan ja truiskuttelin 3M läpihitsattavaa sinkkiä kun tuohon tulee 3 peltiä päällekkäin niin on joku suoja siellä peltien välissä ettei lähde ruostumaan.
Kannattaa rälläköidä tällaaset hanskat kourassa.
Vähän poltteli tuosta peukalonhangasta:D
Ja nämä peltisiivut joita paikkoja säätäessä tulee kannattaa pudotella tallin lattialle niin pääsee rengashommiinkin.
No eihän mulle oo silti koskaan sellaasta sattunu
En viitsitkyt enempää peltihommia tehdä ettei lopu heti kesken ja zoomailin jokin aika sitten tullutta puuhapakettia.
Kurusta Land Cruiser harrastaja oli bongannut ongelmiani ja laittoi paketin postiin, mukana viesti ettei maksa mitään! Khyl tojomiehet on mukavaa porukkaa, kiitos isosti! (Naisia unohtamatta, kai niitäkin joukossa jokunen on)
Paketissa ollut peili vaan on uudempaa mallia eikä sovi paikalleen kun pitäisi olla tuohon kiinnikkeeseen sopiva.
Koitan keksiä tuohon jonkun patentin että olisi katsastuksella joku peili paikallaan.
Pakkivalon mysteeriä tutkailin ja siihenkin selvä syy löytyi.
Mikähän tuon päälle on käynyt kun näyttää että on piuhat varsin väkivaltaisesti irronneet. Löysin auton alta johtosarjasta 2 pyöreää liitintä jotka yhdistin ja perhana kävi säkä, pakkivalot sytty, eli tuohon vaan uudet piuhat ja luulisi toimivan. Pitää etsiskellä siistit liittimet ja kolvata johdot noihin tynkiiin kiinni.
Hyökkäsin vielä etuvilkkuparkkiyhdistemien kimppuun kun ei toiminut vilkut eikä parkit. Kuskinpuolella piuhat kiinni ja parkit toimi ok, apumiehenpuolelta ei löytynyt johtosarjasta piuhoja ollenkaan. Pengoin johtosarjaa ja pienet päät sieltä pilkisti, aika siististi oli poikki, jonkunverran joutui kuorimaan eristettä että sai liittimet päihin.
Parkit toimi molemmilla puolilla ok, mutta vilkut ei sitten millään perhana. Mittailin ja räpsyttelin vilkkuvipua eikä mitään eloa, releeltä kuului vain vieno kliks mutta itään valoja ei syttynyt.
Vaihdoin toisen vilkkukatkaisijan jonka olin jo aikaisemmin ostanut kun tuosta alkuperäisestä oli pää kärsinyt. Paskat, ei toiminut silti, ihan sama oire.
Perssauhuja joutu useamman vetelemään eikä sekään auttanut. Mittailin ja irrottelin piuhoja ja ihmettelin sitten jostain tuli pieni idea kun parkki syttyi vasta kun kytki myös vilkun johdon --> maadoitusvika, eli parkki maadoittui vilkun hehkulangan kautta kun ei muualta parempaa maata saanut.
Tämän vanhan mallin vilkkuparkithan maadoittuu rungon kautta eli ei ole erillistä maajohtoa niinkuin uudemmissa malleissa. Siispä molempiin erillinen maajohto ja johan parkitkin kirkastui ja vilkut alkoi pelittämään.
Mätähommia pitäisi jatkaa kun saa kaverilta kantattuja pellinpalasia, sitä odotellessa etsiskellään jostain uusia lokasuojia, tojotalta ei saa enää.
Reunan korjauspalaa.
Ja uutta peltiä päälle.
Hion saumat tasan ja truiskuttelin 3M läpihitsattavaa sinkkiä kun tuohon tulee 3 peltiä päällekkäin niin on joku suoja siellä peltien välissä ettei lähde ruostumaan.
Kannattaa rälläköidä tällaaset hanskat kourassa.
Vähän poltteli tuosta peukalonhangasta:D
Ja nämä peltisiivut joita paikkoja säätäessä tulee kannattaa pudotella tallin lattialle niin pääsee rengashommiinkin.
No eihän mulle oo silti koskaan sellaasta sattunu
En viitsitkyt enempää peltihommia tehdä ettei lopu heti kesken ja zoomailin jokin aika sitten tullutta puuhapakettia.
Kurusta Land Cruiser harrastaja oli bongannut ongelmiani ja laittoi paketin postiin, mukana viesti ettei maksa mitään! Khyl tojomiehet on mukavaa porukkaa, kiitos isosti! (Naisia unohtamatta, kai niitäkin joukossa jokunen on)
Paketissa ollut peili vaan on uudempaa mallia eikä sovi paikalleen kun pitäisi olla tuohon kiinnikkeeseen sopiva.
Koitan keksiä tuohon jonkun patentin että olisi katsastuksella joku peili paikallaan.
Pakkivalon mysteeriä tutkailin ja siihenkin selvä syy löytyi.
Mikähän tuon päälle on käynyt kun näyttää että on piuhat varsin väkivaltaisesti irronneet. Löysin auton alta johtosarjasta 2 pyöreää liitintä jotka yhdistin ja perhana kävi säkä, pakkivalot sytty, eli tuohon vaan uudet piuhat ja luulisi toimivan. Pitää etsiskellä siistit liittimet ja kolvata johdot noihin tynkiiin kiinni.
Hyökkäsin vielä etuvilkkuparkkiyhdistemien kimppuun kun ei toiminut vilkut eikä parkit. Kuskinpuolella piuhat kiinni ja parkit toimi ok, apumiehenpuolelta ei löytynyt johtosarjasta piuhoja ollenkaan. Pengoin johtosarjaa ja pienet päät sieltä pilkisti, aika siististi oli poikki, jonkunverran joutui kuorimaan eristettä että sai liittimet päihin.
Parkit toimi molemmilla puolilla ok, mutta vilkut ei sitten millään perhana. Mittailin ja räpsyttelin vilkkuvipua eikä mitään eloa, releeltä kuului vain vieno kliks mutta itään valoja ei syttynyt.
Vaihdoin toisen vilkkukatkaisijan jonka olin jo aikaisemmin ostanut kun tuosta alkuperäisestä oli pää kärsinyt. Paskat, ei toiminut silti, ihan sama oire.
Perssauhuja joutu useamman vetelemään eikä sekään auttanut. Mittailin ja irrottelin piuhoja ja ihmettelin sitten jostain tuli pieni idea kun parkki syttyi vasta kun kytki myös vilkun johdon --> maadoitusvika, eli parkki maadoittui vilkun hehkulangan kautta kun ei muualta parempaa maata saanut.
Tämän vanhan mallin vilkkuparkithan maadoittuu rungon kautta eli ei ole erillistä maajohtoa niinkuin uudemmissa malleissa. Siispä molempiin erillinen maajohto ja johan parkitkin kirkastui ja vilkut alkoi pelittämään.
Mätähommia pitäisi jatkaa kun saa kaverilta kantattuja pellinpalasia, sitä odotellessa etsiskellään jostain uusia lokasuojia, tojotalta ei saa enää.
SLCK #524
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
Tilasin Ebaysta uudet takalyhdyt kun oli niin halpoja, pohjineen tais olla 60 euroa pari. Toimitusmaana oli Thaimaa.
Availin pakettia ja hyvältä näyttää.
Luulin että ois ilman e-hyväksyntää mutta kyl tuos selvästi merkinnät on.
Ja pohjat tojotalaista kans.
Mutta mites se tuollee irvistää rumasti.
Avasin ja totuus paljastuu.
Heijastimet puuttuu, pieni pettymys mutta pakko tyytyä nyt noihin kun uusia tojotakaupasta ei saa enää.
Tuo kannen irvistys johtuu niiden välilevyjen sopimattomuudesta paikoilleen, vetelin monta milliä hiomakoneella niistä pois ja sain soviteltua asiallisesti paikoilleen.
Tiivisteet myös oli aika hyvin alkuperäisten kaltaiset mutta viimestely ja purseet oli poistamatta.
Liitin on myös erilainen, pitää sorkkia ne johtojen liittimet irti ja sovitella alkuperäiseen paikalleen niin saa siistit liitokset ilman rumia jatkoliittimiä.
Häväistys on laittaa tällaanen radio Tojotaan!
Mätähommiakin puuhastelin tänään mutta en muistanut räpsiä kuvia kun siirsin auton toiselle pajalle ja olin niin lumoissani kaikista jutuista mitä siellä oli.
Availin pakettia ja hyvältä näyttää.
Luulin että ois ilman e-hyväksyntää mutta kyl tuos selvästi merkinnät on.
Ja pohjat tojotalaista kans.
Mutta mites se tuollee irvistää rumasti.
Avasin ja totuus paljastuu.
Heijastimet puuttuu, pieni pettymys mutta pakko tyytyä nyt noihin kun uusia tojotakaupasta ei saa enää.
Tuo kannen irvistys johtuu niiden välilevyjen sopimattomuudesta paikoilleen, vetelin monta milliä hiomakoneella niistä pois ja sain soviteltua asiallisesti paikoilleen.
Tiivisteet myös oli aika hyvin alkuperäisten kaltaiset mutta viimestely ja purseet oli poistamatta.
Liitin on myös erilainen, pitää sorkkia ne johtojen liittimet irti ja sovitella alkuperäiseen paikalleen niin saa siistit liitokset ilman rumia jatkoliittimiä.
Häväistys on laittaa tällaanen radio Tojotaan!
Mätähommiakin puuhastelin tänään mutta en muistanut räpsiä kuvia kun siirsin auton toiselle pajalle ja olin niin lumoissani kaikista jutuista mitä siellä oli.
SLCK #524
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
Juu, ja se oli postauksen pointti, halvalla saa halpaa.Hessu kirjoitti:Ei ole hattuilua, mutta onkohan ne sittenkään alkuperäset lyhdyt, jos osat ei sovi keskenään?
Ilmoituksessa ei mainittu lyhtyjen olevan oem-tavaraa, luki vaan että "from thailand".
Semmoinen epäilys tuossa heräsi että voisi olla oem-lyhtyvalmistajan makulatuuriosastolta kotoisin nuo osat, varsinkin kun puuttui nuo heijastimet pohjista.
SLCK #524
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
Tota omaa berttaa kun kesällä hiukan käyttökunnostettiin,niin tuli "käsivarastosta" bongattua kolmet erilaiset takalamput.Ylikessu kirjoitti: Semmoinen epäilys tuossa heräsi että voisi olla oem-lyhtyvalmistajan makulatuuriosastolta kotoisin nuo osat, varsinkin kun puuttui nuo heijastimet pohjista.
Lasi on kaikissa tietsti sama,mutta pohjan mallissa ja mitossa pientä eroa,yksissä ei ollut erillisiä heijastinpintoja.
BJ45 pick-up -82
BJ40 (2+4) -77,-78, -80 -80
HJ60
BJ40 (2+4) -77,-78, -80 -80
HJ60
Jees, tuli tehtyä loppuja mätähommia katsastusta varten. Kuskin lattiassa oli vanha korjaus jota parantelin vähän.
Tuulilasi oli pahasti halki, tuskin menee katsastuksesta läpi.
Lastalla irrottelin vähän tiivistettä ja koitin ruuvarilla ängetä tiivistettä pellinreunan toiselle puolelle. Rako oli niin ahdas ettei pysynyt millään vaan lumpsahti aina takaisin. Nauloilla irrotusta ei voinut koittaa kun naulat jäi kotitalliin prkl.
Pakko koittaa vanhaa jaloilla irrotusta, eli penkille istumaan, jalat lasille ja kunnon jalkaprässitreeniä. Joo rikki meni mutta sehän oli jo ennestään halki että ei väliks vaikka sirpaleiks meni. Haittapuolena vaan se törkeä lasinsirujen määrä jota siivoilin puoli tuntia vähintään.
Jaloilla olen paljon kumitiivisteellä olevia laseja irrotellut ja tämä oli ensimmäinen joka meni palasiks. Kuulostaa omituiselta sanoa että "en saanut rikkinäistä lasia irti ehjänä":D
Vedin tiivisteeseen reilusti vaseliinia ja narulla paikoilleen.
Kävin hakemassa lähikonttorilta siirtolaput että pääsee katsastukseen.
Melkonen yllätys kun matkalla ensimmäistä kertaa jarrutin niin auto hyppäsi vastaantulijoiden kaistalle, jarrut puolsi aivan saamaristi.
Vähän hävetti kyllä mennä konttorille kun tiesi että jarruista pomppaa katsastus.
Eroa oli 50% edessä ja takana myös, oikea etupyörä ja vasen takapyörä jarruti heikosti.
Muuten katsastus sujui ongelmitta.
Eli jarruhommia olisi tiedossa viikonlopuksi. Voisi vaihtaa jarrunesteet kun ei tiedä montako kymmentä vuotta ovat siellä olleet ja säätää kengät.
Maanantaina uus yritys jospa saisi kilpiin.
Tuulilasi oli pahasti halki, tuskin menee katsastuksesta läpi.
Lastalla irrottelin vähän tiivistettä ja koitin ruuvarilla ängetä tiivistettä pellinreunan toiselle puolelle. Rako oli niin ahdas ettei pysynyt millään vaan lumpsahti aina takaisin. Nauloilla irrotusta ei voinut koittaa kun naulat jäi kotitalliin prkl.
Pakko koittaa vanhaa jaloilla irrotusta, eli penkille istumaan, jalat lasille ja kunnon jalkaprässitreeniä. Joo rikki meni mutta sehän oli jo ennestään halki että ei väliks vaikka sirpaleiks meni. Haittapuolena vaan se törkeä lasinsirujen määrä jota siivoilin puoli tuntia vähintään.
Jaloilla olen paljon kumitiivisteellä olevia laseja irrotellut ja tämä oli ensimmäinen joka meni palasiks. Kuulostaa omituiselta sanoa että "en saanut rikkinäistä lasia irti ehjänä":D
Vedin tiivisteeseen reilusti vaseliinia ja narulla paikoilleen.
Kävin hakemassa lähikonttorilta siirtolaput että pääsee katsastukseen.
Melkonen yllätys kun matkalla ensimmäistä kertaa jarrutin niin auto hyppäsi vastaantulijoiden kaistalle, jarrut puolsi aivan saamaristi.
Vähän hävetti kyllä mennä konttorille kun tiesi että jarruista pomppaa katsastus.
Eroa oli 50% edessä ja takana myös, oikea etupyörä ja vasen takapyörä jarruti heikosti.
Muuten katsastus sujui ongelmitta.
Eli jarruhommia olisi tiedossa viikonlopuksi. Voisi vaihtaa jarrunesteet kun ei tiedä montako kymmentä vuotta ovat siellä olleet ja säätää kengät.
Maanantaina uus yritys jospa saisi kilpiin.
SLCK #524
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -