Kuva Kuva

HJ61 1990 käyttisprojekti-tarinaa

Osio on tarkoitettu ensisijaisesti pidempiaikaisten projektien esittelyyn.

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Jos sitä vinssin huppua löydy niin mä voin lainata niin voit tehdä siitä kaavat itsellesi
janski79
Viestit: 85
Liittynyt: La Marras 20, 2010 10:37 am
Paikkakunta: miehikkälä

Viesti Kirjoittaja janski79 »

Tuttu tilanne noiden tarvike lokarien kanssa... kuten aiemmin laitoin ei niistä saa kuin hyviä korjauspaloja sekä lampun kiinnitykset on vaan pyöreälamppuiseen pikkasen joutuu soveltamaan kiinnikkeitä nelivalo keulaan sekin aika paha rasti kun auto on jo maalauksessa ollut mulla auttoi kempin liima huomattavasti mutta maalaus on vielä tekemättä
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Juu ei oikein nelivalomaskin valokehys sopinut ja valojen rungon kiinnityspisteiden kierretaustoja puuttui yms. pientä mutta aikaviepää. Konehuoneessa on vielä paljon irtaallaan, sellaista mikä tulee lokarin sisäsyrjään kiinni, en ole vielä mallannut paikoilleen et miten sopii. No, vasaralla taputtelua ja muotoilua ja säätöä....puuh... :?

Hanttarin etupenkin alta löytyi joku elektroninen boksi, lieneekö sitten joku radioon liittyvä?

Hyväkuntoinen vinssirätti on nyt hankittu. Lisäksi Kärkölän mieheltä tuli vinssin kardaanin kannake vähän niinkuin varuiksi, yhden tein jo aiemmin originaalia mallina käyttäen. Syksyllä hankitut Mutikat kiepsauteltiin orkkis kromivanteille valmiiksi. Ähtäristä tulee Hi-Lift, sille pitäs ehkä paikka tehdä, vaikka käytän sitä enemmän talojen tunkkaamiseen kuin auton.

Etuikkunan sitä kumitiivistettä tai oikeammin siitä lähteviä kiskonpätkiä ihmeteltiin, se on vänkärin puolelta ihan ehjä mutta kaikissa vastaantulleissa yksilöissä kuskinpuolelta mätä. Voikohan tämä liittyä jotenkin siihen samaan ilmiöön että kuskinpuolella on aina sen ovenkahvan alla mätävaurio, mutta pelkääjän puolella on ehjä? Mikäköhän sen tekee, joku kastepiste?
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

EDIT: Linkitin uusia kepakoita oveen, mutta olikin sitten LJ:n eikä HJ:n....
#428
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Kepakoita?
kossu
Viestit: 49
Liittynyt: Su Tammi 02, 2011 8:23 am
Paikkakunta: äkehenkylä eli karhi

hj takavalot pimenee

Viesti Kirjoittaja kossu »

...
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

vartiainen kirjoitti:Kepakoita?
kepakko = oven sisällä oleva 67402-90A00 pystyrauta

http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/198 ... ass#67402F
#428
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Kepakot on mulla ehjät mutta tuossa kulmapalassa on 50mm pätkät joihin pitkä kepakko tulee yläpäästään kiinni. Kun pikkupätkää ei ole, on kepakko irrallaan ja ainakin ikkunan asentaminen hieman hankalaa.

Aamu alkoi tänään vesileikeillä, pesin isolla painepesurilla noita astinlautoja. Autoahan on siis tosiaan öljytty aika reippaalla kädellä ja myös astinlautojen alapinnassa oli 5mm kerros öljyn ja kotelosuojan sekoitusta. Astimien painosta putosi n. puolet pois putsauksen ansiosta. Korikiinnikkeissä on valitettavasti samaa vaivaa kuin auton peräosassa, paksun öljykerroksen alla on hyvin ohut metalliosa enää jäljellä. Hitsailin näitä hieman kasaan joutessani. Varsinaisista astinlaudoista on syöpynyt jonkin verran alumiinia päämmäisten kiinnikkeiden kohdilta. Onneksi tähän saa tehtyä helposti paremmatkin putket sivuille.

Öljyämisestä tuli kyllä maalaamossakin palautetta kun lämpimässä mm. ovien/luukkujenn sisältä alkoi puhtaisiin maalaustiloihin valua öljyä. Näihin osiin on vissiin kannulla kaadettu sitä ainetta sisälle suihkuttamisen sijaan. No, aika hyvin ne ovat sitten säilyneetkin, aine vaan suttaa ihan sairaasti.
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Auto otettu tänään taas liikennekäyttöön... Hitto kun en saa kuvia, ei ole yhtään toimivaa kameraa taloudessa, Xcover on gigantissa jne...

No, kuitenkin, omasta mielestä lokareiden kanssa tehdyt taiteilut eivät kestä kovin tarkkaa syynäystä, tarvikkeista puuttuu nelivalomaskin kehyksen sivukiinnikkeet kokonaan joten tämän suhteen hj60 pyöreelamppusen ja hj61 nelivalomallin lokarit eivät ole keskenään vaihtokelpoisia.
Jos nyt jollekin ei vielä ollut selvää ja varaosaliikkeen setä väittää toista.
:lol:
Pitää varmaan joskus vielä saalistaa OEM-lokarit, ehkäpä amerikanmaalta saisi FJ62:n loksut järkevästi...
roina
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Maalis 01, 2013 7:48 am
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja roina »

Joop, eihän ne tarvikeloksut ihan kohilleen sattunut, mutta onpahan nyt ehjää peltiä. Itte ratkaisin tuon sivukiinnityksen sillai, että rälläköin vanhasta lokasuojat sen pienen pellistä prässätyn korvakon johon se sivukiinnitys tulee ja kiinnitin sen tarvikelokasuojaan ihan vaan 4mm pultilla. Hitsatakin voi. Paikan merkkasin lampun ulkokehyksellä ja loppusäädön voi tehdä taivuttamalla. Ihan istuva ja pitävän tuntuinen kiinnitys siitä tuli, ainakin mun tarpeet täyttää, ei oo kuntenkaan näyttelyautosta kyse.
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Noniin, nyt olis sitten kiinnitelty kaikenlaisia osia paikalleen ja lisähommaa vielä vilkuista, astinlaudoista, vinssistä ja ties mistä. Motonetin simons-pörinäpönttö pitää maantiellä kovempaa ääntä kuin suora putkenpätkä joka loppuu kuskin kohdalle. Pitää miettiä vielä sitä hommaa. 33":set heitin alle vielä illan pimeydessä.

Kuva
Viimeksi muokannut vartiainen, Ke Syys 03, 2014 7:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
janski79
Viestit: 85
Liittynyt: La Marras 20, 2010 10:37 am
Paikkakunta: miehikkälä

Viesti Kirjoittaja janski79 »

Joo ainakin silloin kun lokareita hankin niin motonet katalogissa oli maininta ei sovellu HJ61 tämänhän voi tulkita monella tavalla... mutta käsittääkseni juuri tuon nelivalojen kiinnityksen takia
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Väsäsin peilit paikalleen vilkkuineen ja laittelin auton katsastuskuntoon. Itseasiassa leimausoperaatio jännittää niin paljon että hitsasin alkuperäisen putken takaisin kasaan ja laitoin alle. Simons-putki oli hukkaan heitettyä rahaa, mieluummin sitten vaikka suora putki jonnekin takakylkeen.
Monet sanovat että teipit pitäis laittaa takaisin. Olen vähän kahden vaiheilla niiden suhteen. Onhan tuo vähän pliisu kun niitä ei ole mutta en mä sitten tiedä.
Katon osittaisesta maalauksesta olis puhetta täällä foorumilla, se onnistui tällä kertaa niin hyvin että on mahdotonta sanoa kumpi puoli on maalattu ja kumpi ei.
Vilkut ovat ihan ok, aika huomaamattomat. Isommat renkaat teki taas sen minkä isommat renkaat tekee, vekotin komistu silmissä. Vinssi jää myöhempään, en jaksanut alkaa tusaamaan sitä tänään, alkoi närästämäänkin ihan hirveesti...

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut vartiainen, Ti Maalis 11, 2014 6:33 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
parukit
Viestit: 108
Liittynyt: To Marras 15, 2012 8:25 pm
Paikkakunta: Ypäjä

Viesti Kirjoittaja parukit »

Hienosti tehty maalaustyö. Mikä sinulla on värisävy ja mitä maalia? Ei näytä ihan perus hopeanharmaalta. Joka tapauksessa hyvän näköinen.
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Voin katsoa värisävyn jossain vaiheessa. Se on "shamppanja" väriltään eli vähän vaaleanruskeaan viittaava, ei siis hopea. Ihan Toyotan orggis väri muttta muistaakseni ppg:ltä löytyy sävy.
Vastaa Viestiin