Kuva Kuva

J120 Suutinvika iski

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
peLoGo?
Viestit: 162
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 5:15 pm
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja peLoGo? »

Auto kävi 300tkm huollossa merkkiliikkeessä. Pyysin samalla katsomaan suutinten korjausarvot ja kuten pelkäsinkin, alkaa suuttimet olla vaihtokunnossa..

Suuttimien korjausarvot:
Syl 1 -0,5
Syl 2 -3,3
Syl 3 +5
Syl 4 -1,8

Sain samalla myös korjausarvion suutinten vaihdolle.
Työtä ~3.5h
Varaosat ~1300€
Näiden lisäksi myös "paineputket" pitäisi vaihtaa ~700€.

Tämä suuttimien hinnan päälle tuleva paineputket jäi askarruttamaan, onko ne todella vaihdettava kun suuttimet vaihdetaan?

Lisäksi mietin pitääkö suuttimet koodata kun ne vaihdetaan?
Olisikohan järkevää teettää remontti jossain muualla kuin merkkiliikkeessä? Esim:
http://www.hiomoisokangas.fi/www/index. ... eselosasto
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Korjausarvot?
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Avatar
peLoGo?
Viestit: 162
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 5:15 pm
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja peLoGo? »

PETEBJ75 kirjoitti:Korjausarvot?
Jep, niistähän on puhuttu tässä ketjussa myös aiemmin:
kenni_ kirjoitti:
ottok kirjoitti:Ootteko seurailleet omatoimisesti suuttimien kuntoa?

Viime huollossa merkkiliikkessä todettiin kahden suuttimen olevan vaihtorajalla ja suositeltiin varautumaan vaihtoon.

Tilasin techstreamin+kaapelin, että voi seurailla korjausarvojen kehitystä. On ollut vaan jo 2 kk tulossa kiinasta...

Onko jollakin hajua, minkälaisilla arvoilla viimeistään kannattaa vaihtoon ryhtyä?

Kiitos,
Taitaa olla suositus lähellä nollaa. Omat oli ihan vituillaan jo kun arvo oli jotain 5.
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

peLoGo? kirjoitti:

Sain samalla myös korjausarvion suutinten vaihdolle.
Työtä ~3.5h
Varaosat ~1300€
Näiden lisäksi myös "paineputket" pitäisi vaihtaa ~700€.

Tämä suuttimien hinnan päälle tuleva paineputket jäi askarruttamaan, onko ne todella vaihdettava kun suuttimet vaihdetaan?

Lisäksi mietin pitääkö suuttimet koodata kun ne vaihdetaan?
Olisikohan järkevää teettää remontti jossain muualla kuin merkkiliikkeessä? Esim:
http://www.hiomoisokangas.fi/www/index. ... eselosasto
Tilasin ite suuttimet osasuoralta, sieltä saa denson alkuperäsiä suuttimia jonkin verran halvemmalla. En tiedä asentaako ne niitä.
Noi putket kai vaihdetaan sen takia ettei jää vuotaan kun otetaan auki. Perustelevat sitä common railin korkeella ruiskutuspaineella tai jotain... todellisuutta en tiedä.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

peLoGo? kirjoitti:alkaa suuttimet olla vaihtokunnossa..

Suuttimien korjausarvot:
Syl 1 -0,5
Syl 2 -3,3
Syl 3 +5
Syl 4 -1,8
Mitä sillä suutinten vaihdolla saavutettais? Siihen asti kun auto osaa itse kompensoida suutinten kulumisen, onko väliä jos siellä joku näyttää +5?

Uskaltaiskohan vilkasta missä kunnossa on kohta puol miljoonaa ajetun Versokorollan suuttimet? Kuva Kun nyt olis tuo Techstreamikin läppärissä.

Onneks FJ:ssä on bensakone, aika paljon yksinkertasempi kuin nykydieseli, ei EGRääkään.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

-MaTTi- kirjoitti:
peLoGo? kirjoitti:
Mitä sillä suutinten vaihdolla saavutettais? Siihen asti kun auto osaa itse kompensoida suutinten kulumisen, onko väliä jos siellä joku näyttää +5?
No sillä olis pystyny välttään yli 8 tonnin koneremontin jos olis vaihtanu ajoissa...

Mutta onneks tän ketjun myötä ihmiset tiedostaa nyt kyseisen ongelman paremmin ja osaa ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin ajoissa.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4321
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Kirjottaako kenni tonne ukk osioon tietopaketin tästä problematiikasta. Sieltä se löytys sukkelaa.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Käyttäjä kirjoitti:Kirjottaako kenni tonne ukk osioon tietopaketin tästä problematiikasta. Sieltä se löytys sukkelaa.
Voinhan sinne rustailla sen mitä aiheesta tiedän. :)
ottok
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2013 9:06 pm
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja ottok »

-MaTTi- kirjoitti:
peLoGo? kirjoitti:alkaa suuttimet olla vaihtokunnossa..

Suuttimien korjausarvot:
Syl 1 -0,5
Syl 2 -3,3
Syl 3 +5
Syl 4 -1,8
Mitä sillä suutinten vaihdolla saavutettais? Siihen asti kun auto osaa itse kompensoida suutinten kulumisen, onko väliä jos siellä joku näyttää +5?

Uskaltaiskohan vilkasta missä kunnossa on kohta puol miljoonaa ajetun Versokorollan suuttimet? Kuva Kun nyt olis tuo Techstreamikin läppärissä.

Onneks FJ:ssä on bensakone, aika paljon yksinkertasempi kuin nykydieseli, ei EGRääkään.
Mistä MaTTi hommasit Techstreamin? Kiinasta tuli aikoinaan kaapeli ja ohjelma, mutta ohjelmaa en saanut koskaan toimimaan omalla koneella..
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

ottok kirjoitti: Mistä MaTTi hommasit Techstreamin? Kiinasta tuli aikoinaan kaapeli ja ohjelma, mutta ohjelmaa en saanut koskaan toimimaan omalla koneella..
Kiinasta se tämäkin tuli: http://www.uobd2.net/wholesale/mini-vci ... -2442.html

Jos sulla on jo tollanen kaapeli, saat ton mukana tulleen levyn lainaan jos haluut, niin voit kokeilla josko pelais. Ei oo tunnuksia eikä mitään. Tolle kaapelillehan on oma ajurinsa, kai sen huomasit asentaa?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
peLoGo?
Viestit: 162
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 5:15 pm
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja peLoGo? »

kenni_ kirjoitti:
-MaTTi- kirjoitti: Mitä sillä suutinten vaihdolla saavutettais? Siihen asti kun auto osaa itse kompensoida suutinten kulumisen, onko väliä jos siellä joku näyttää +5?
No sillä olis pystyny välttään yli 8 tonnin koneremontin jos olis vaihtanu ajoissa...

Mutta onneks tän ketjun myötä ihmiset tiedostaa nyt kyseisen ongelman paremmin ja osaa ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin ajoissa.
Juurikin tätä 8 tonnin koneremonttia haluttaisiin välttää.
Lisäksi auto tuntuu hieman janoiselta ja välillä tyhjäkäynti ikäänkuin "empii". Olen epäillyt tämän johtuvan suuttimista. Päästöarvot olivat kyllä juuri leimalla hyvät..

Oliko ihmisillä mielipidettä kannattaako nuo "paineputket" todella vaihtaa? Ne tuntuvat ainakin merkkarilla sikahintaisilta.
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

peLoGo? kirjoitti: Juurikin tätä 8 tonnin koneremonttia haluttaisiin välttää.
Lisäksi auto tuntuu hieman janoiselta ja välillä tyhjäkäynti ikäänkuin "empii". Olen epäillyt tämän johtuvan suuttimista. Päästöarvot olivat kyllä juuri leimalla hyvät..

Oliko ihmisillä mielipidettä kannattaako nuo "paineputket" todella vaihtaa? Ne tuntuvat ainakin merkkarilla sikahintaisilta.
Ite just selailin toyotan laskua enkä sieltä löytänyt että meille olis niitä vaihdettu. Eikä ainakaan vielä ole alkanu vuotaan. *kop kop* ;)

Paljonko oli savuarvo päästötestissä? Meillä oli huomattavan korkea just ennen tota laukeemista. Muistaakseni olisko saanu olla 2,5 ja oli 2,1. Rempan jälkeen tippu 0.2:een


Nyt löytyy UKK osiosta mitä meikäläinen tietää tästä ongelmasta. Sinne voi käydä täydenteleen jos on täydennettävää. :)
Avatar
peLoGo?
Viestit: 162
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 5:15 pm
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja peLoGo? »

kenni_ kirjoitti:
peLoGo? kirjoitti: Juurikin tätä 8 tonnin koneremonttia haluttaisiin välttää.
Lisäksi auto tuntuu hieman janoiselta ja välillä tyhjäkäynti ikäänkuin "empii". Olen epäillyt tämän johtuvan suuttimista. Päästöarvot olivat kyllä juuri leimalla hyvät..

Oliko ihmisillä mielipidettä kannattaako nuo "paineputket" todella vaihtaa? Ne tuntuvat ainakin merkkarilla sikahintaisilta.
Ite just selailin toyotan laskua enkä sieltä löytänyt että meille olis niitä vaihdettu. Eikä ainakaan vielä ole alkanu vuotaan. *kop kop* ;)

Paljonko oli savuarvo päästötestissä? Meillä oli huomattavan korkea just ennen tota laukeemista. Muistaakseni olisko saanu olla 2,5 ja oli 2,1. Rempan jälkeen tippu 0.2:een


Nyt löytyy UKK osiosta mitä meikäläinen tietää tästä ongelmasta. Sinne voi käydä täydenteleen jos on täydennettävää. :)
K-arvo leimalla oli 1,4. Eli siinäkin taitaa olla parantamisen varaa :)
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

peLoGo? kirjoitti: K-arvo leimalla oli 1,4. Eli siinäkin taitaa olla parantamisen varaa :)
Tyyppihyväksynnän päästötestissä mitattu k-arvo, johon lisätty 0,5, löytyy vas. etusisäloksusta valmistajankilven vieressä olevasta tarrasta. Mahtoiks olla 1,jotain.

Täällä tuosta tehtaan raja-arvosta ei välitetä vaan kone saa tupruttaa 3.0. 127 kW Euro4-koneet 1.5.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

-MaTTi- kirjoitti:Siihen asti kun auto osaa itse kompensoida suutinten kulumisen, onko väliä jos siellä joku näyttää +5?

Uskaltaiskohan vilkasta missä kunnossa on kohta puol miljoonaa ajetun Versokorollan suuttimet? Kuva Kun nyt olis tuo Techstreamikin läppärissä.
No niin, nytpä on tsekattu ja opittu taas uuttakin siinä samalla.
Kuva
Techstreamilla saa suuttimia kytkettyä vuorotellen pois pelistä, samalla huomasin että suuttimen korjaus on välillä -4.996 ->5.004 mm3 eli jos arvo on ton skaalan ulkopuolella niin suutin on moro. Eli pelogon huoli ei ole ollenkaan aiheeton, päinvastoin, se 3. pytyn suutin pitäisi vaihtaa asap. Yli vitosen korjausarvoa kun ei näemmä voi olla eli se on tapissaan nyt.

Pitäispä kokeilla mitä Forten diesellitku vaikuttais tilanteeseen. Tuo plussallaolohan viittais että ainetta pitää syystä tai toisesta ruutata enemmän.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Vastaa Viestiin