Hj60 "Lumikki"
Valvoja: Käyttäjä
Re: Hj60 "Lumikki"
Taas lisää osasia maalarilta. Ens viikolla alkais kesäloma ja kova tavote ois saada runko pyörilleen loman aikana.
Tämmönen rakennussarjakin tuli mallinneltua, ku ei noita ankannokkia saanu enää uutena mistää, eikä käytettyinä hyviä. Lähipäivinä pitäs kaverin kans askarrella nuo kasaan.
Tämmönen rakennussarjakin tuli mallinneltua, ku ei noita ankannokkia saanu enää uutena mistää, eikä käytettyinä hyviä. Lähipäivinä pitäs kaverin kans askarrella nuo kasaan.
Re: Hj60 "Lumikki"
Mahtavaa settiä. Ei taida keretä valmistua vuosijuhliin?
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Re: Hj60 "Lumikki"
Eka lomaviikko takana ja taas saatu projektia eteenpäin. Tässä vähän lomakuvia.
Toinen etujarrukilpi oli mätä. Koitin siihen leikata korjauspalaa ja se meni totaalisesri käteen. Onnistuin löytämään hyvän parin, nii pakko oli ostaa molemmat, vaikka vaan toisen tarvitsin. Oli niin hyvät, että melkeen harmitti puhallella, mutta kun eivät olleet täydelliset, niin ei muu auttanut.
Takakilvet muuttu hiukan kans pitsisiksi hiekkapuhalluksessa, mutta onneks oli toiset ylimääräset, jotka oli suojana akselien maalauksessa, eli niissä oli maalikin päällä ja riitti pelkkä sisäpuolen paikkamaalaus teippien alta. Niistä ei ole kuvaa.
Sitten hietapuhallusta, navat, kääntöpäät, etujarrukilvet, jousen alle läpyskät, jne. Läpysköjä joutu vähä paikkailemaan ja nuo iskarien tapit hiukka heikossa kunnossa, mutta kokeillaan näillä ku ei oikeen parempiakaan ole.
Pystytin myös tällasen Wishistä ostetun teltan maalaamoksi. Ja sitten maalia osien päälle.
Teltta siirtyi tänään tuulen mukana naapurin pellolle. Mennessään kaato maalaustelineen ja kolhi siinä roikkuneet osat. Piti ruiskia sitten uusi maali vielä pintaan, tällä kertaa tallissa.
Nippeliä kävi taas sinkissä sekä keltapassivoinnissa. Laitoin edellisen erän tavaroista osan uudestaan. Jäi niin häiritsemään niihin jääneet ruosteläiskät. Liotin nyt koko setin yön yli sitruunahapossa ja vielä jääneet ruosteet Dremelillä putsaten, niin nyt tuli hyvää jälkeä. Myös diy ankannokat sai sinkin.
Toinen etujarrukilpi oli mätä. Koitin siihen leikata korjauspalaa ja se meni totaalisesri käteen. Onnistuin löytämään hyvän parin, nii pakko oli ostaa molemmat, vaikka vaan toisen tarvitsin. Oli niin hyvät, että melkeen harmitti puhallella, mutta kun eivät olleet täydelliset, niin ei muu auttanut.
Takakilvet muuttu hiukan kans pitsisiksi hiekkapuhalluksessa, mutta onneks oli toiset ylimääräset, jotka oli suojana akselien maalauksessa, eli niissä oli maalikin päällä ja riitti pelkkä sisäpuolen paikkamaalaus teippien alta. Niistä ei ole kuvaa.
Sitten hietapuhallusta, navat, kääntöpäät, etujarrukilvet, jousen alle läpyskät, jne. Läpysköjä joutu vähä paikkailemaan ja nuo iskarien tapit hiukka heikossa kunnossa, mutta kokeillaan näillä ku ei oikeen parempiakaan ole.
Pystytin myös tällasen Wishistä ostetun teltan maalaamoksi. Ja sitten maalia osien päälle.
Teltta siirtyi tänään tuulen mukana naapurin pellolle. Mennessään kaato maalaustelineen ja kolhi siinä roikkuneet osat. Piti ruiskia sitten uusi maali vielä pintaan, tällä kertaa tallissa.
Nippeliä kävi taas sinkissä sekä keltapassivoinnissa. Laitoin edellisen erän tavaroista osan uudestaan. Jäi niin häiritsemään niihin jääneet ruosteläiskät. Liotin nyt koko setin yön yli sitruunahapossa ja vielä jääneet ruosteet Dremelillä putsaten, niin nyt tuli hyvää jälkeä. Myös diy ankannokat sai sinkin.
Re: Hj60 "Lumikki"
Nämä pussukat pitäis saada tyhjennettyä.
Eli tuumasta toimeen.
Ja sinne istahti aksilat vallilalaisten latien kans.
Tänään meinasin pitää välipäivän, mutten malttanu.
Oli tullu väärä asennussarja kengille. Siitä puuttu nuo pitkät jouset. Muuten näytti jouset ja muut oikeilta. Soodapuhaltimella sen jousen sai putsailtua kelvolliseks, joten vanha vieteri paikallaan. Samaten putsasin soodalla tuon välivaijerin liipottimen.
Eli tuumasta toimeen.
Ja sinne istahti aksilat vallilalaisten latien kans.
Tänään meinasin pitää välipäivän, mutten malttanu.
Oli tullu väärä asennussarja kengille. Siitä puuttu nuo pitkät jouset. Muuten näytti jouset ja muut oikeilta. Soodapuhaltimella sen jousen sai putsailtua kelvolliseks, joten vanha vieteri paikallaan. Samaten putsasin soodalla tuon välivaijerin liipottimen.
Re: Hj60 "Lumikki"
Kyllä se on vaikeaa olla malttamatta kun pääsee kasamaan uusia ja maalattuja osia .
Eikös tule semmonen hyvän olon tunne kaikkien ruostehommien jälkeen ? (Ainakin minulle)
Taitaa tulla parempi kun oli tehtaalta tullessa
Eikös tule semmonen hyvän olon tunne kaikkien ruostehommien jälkeen ? (Ainakin minulle)
Taitaa tulla parempi kun oli tehtaalta tullessa
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
Re: Hj60 "Lumikki"
Kyllähän tuo hymyn saa huulille, ku saa uutta ja puhasta osaa lyödä kiinni.
Re: Hj60 "Lumikki"
Loma meni ja ei sitte oikeen muuta saanu aikaan. Meinasin tilata ruuveja nopeasti Rinta-Joupilta ja reilu 2 viikko myöhemmin tänään ne sain. Ja myös huomasin tällä viikolla, että epähuomiossa jääny tilaamatta osa kääntöpäiden tiivisteistä, joten ne on nyt tulossa. Mutta jotain tullu maalailtua loman loppupuolella.
Jostain kumman syystä kääntöpäät oli alkanu puskemaan ruostetta läpi tallissa. Ruosteisia osiahan ei viitti paikalleen laittaa, joten ne piti puhaltaa ja maalata uusiks. Samalla pari osaa, jotka oli aiemmin unohtunu maalata.
Sitten harmaita hiuksia aiheutti myös jarrujen maalaus. Tilasin tämän kuvan perusteella maalin.
Todellisuus oli sitten:
Ihan niinku ois harmaalla Miranolilla vetäny. Noin kamalan värisiä jarruosia ei tietenkään pysty alle laittamaan Mangelsien takaa pilkistelemään, joten uus yritys toisella värillä ja nyt tuli hyvä.
Niin ja olihan tuossa episodi pyörän pulttien kans. Jotenki huonosti painelin ne prässillä irti. Suurin osa nitkahti mutkalle, joten neki piti kesken loman tilata uudet. Ompahan nyt neki sitte.
Vaikeuksien kautta...
Jostain kumman syystä kääntöpäät oli alkanu puskemaan ruostetta läpi tallissa. Ruosteisia osiahan ei viitti paikalleen laittaa, joten ne piti puhaltaa ja maalata uusiks. Samalla pari osaa, jotka oli aiemmin unohtunu maalata.
Sitten harmaita hiuksia aiheutti myös jarrujen maalaus. Tilasin tämän kuvan perusteella maalin.
Todellisuus oli sitten:
Ihan niinku ois harmaalla Miranolilla vetäny. Noin kamalan värisiä jarruosia ei tietenkään pysty alle laittamaan Mangelsien takaa pilkistelemään, joten uus yritys toisella värillä ja nyt tuli hyvä.
Niin ja olihan tuossa episodi pyörän pulttien kans. Jotenki huonosti painelin ne prässillä irti. Suurin osa nitkahti mutkalle, joten neki piti kesken loman tilata uudet. Ompahan nyt neki sitte.
Vaikeuksien kautta...
Re: Hj60 "Lumikki"
Tänään taas jatku pakertaminen. Eilen tuli käytyä Juthbacka markkinoilla. Toivoin löytäväni jotain hienoa sieltä, mutta en löytäny. Veteraaniparkissa tuli ihasteltua kalustoa ja haaveilin, että josko joskus vielä Lumikillakin pääsis sinne.
Asiaan. Aloitin tekemällä upean erikoistyökalun laakerin kiristykseen. Nyt sai vetää sen momenttiin.
Sitte sai laittaa jarrurummun paikalleen.
Ja tietty toiselle puolen samat kujeet.
Pienen ruokalevon aikana keräsin rohkeutta kokeilla tehä jarruputkia. Eka yritys meni pilalle jo ekassa taivutuksessa, ku oli pihdit väärin päin. Toinen näytti tältä:
Pari yritystä lisää ja tuli tällanen mikä kelpas jo käyttöön.
Pitkä putki onnistu kerralla vaikka aavistuksen jäi pituus naftiks.
Ja lopuks saikin sitte takapään pyörilleen. Kohta ei tartte enää pukkeja.
Nyt sitte joutuukin odottelemaan etupään osia ennen ku pääsee jatkamaan.
Asiaan. Aloitin tekemällä upean erikoistyökalun laakerin kiristykseen. Nyt sai vetää sen momenttiin.
Sitte sai laittaa jarrurummun paikalleen.
Ja tietty toiselle puolen samat kujeet.
Pienen ruokalevon aikana keräsin rohkeutta kokeilla tehä jarruputkia. Eka yritys meni pilalle jo ekassa taivutuksessa, ku oli pihdit väärin päin. Toinen näytti tältä:
Pari yritystä lisää ja tuli tällanen mikä kelpas jo käyttöön.
Pitkä putki onnistu kerralla vaikka aavistuksen jäi pituus naftiks.
Ja lopuks saikin sitte takapään pyörilleen. Kohta ei tartte enää pukkeja.
Nyt sitte joutuukin odottelemaan etupään osia ennen ku pääsee jatkamaan.
Re: Hj60 "Lumikki"
Edellinen päivitys päättyi toteamaan, että jääny osia tilaamatta. Sama linja jatkuu. Tällä kertaa etunavan pölysuojastefat puuttuu ja jääny tilaamatta.
Edelisen kerran puuttumaan jääneet osat sain kotiutettua ja peltiosat passivointiin. Passivointiin saamisessa päänvaivaa aiheutti viime kerralla rikkoontunu lukkovaijerin kiinnike. Sain rikkoutuneen tilalle ehjän, tai niin luulin, kunnes se näytti happokylvyn jälkeen tältä.
Onneksi varaosatukkurilta löyty vielä yksi kappale ja se selvisi passivoinnista kunnialla.
Sitten ku luulin että kiinnikkeen jälkeen olis ollu passivointikasa valmiina, niin hyllyä penkoessa käsiin tarttu akselien hohotinletkut. No venttiilithän piti saaha kans passivoitua, mutta toinen oli puutteellinen. Onneks taas varaosatukkuri pelasti pulasta ja sieltähän löyty korvaava.
Ja molemmat valmiina. Vielä ovat kasaamatta.
Passivoitavia odotellessa kunnostelin vararengaspalkkia. Toinen läpyskä piti ottaa varaosapalkista ja samalla molemmat irti ja maalia alle.
Ja matot tuli pestyä.
Muuten tuli hyvät, mutta takamattoon jäi pari tahraläiskää. Pahin taitaa jäädä piiloon ja parempaakaan mattoa varmaan vaikea löytää, niin näillä mennään, jos ei eteen satu parempaa mattoa.
Kunnostelin myös napalukkoja.
Kupari ei oo ihan oikeaa sävyä. On joku Fiatin/Lancian väri ja Mastonin 2k spray on perseestä. Mutta muuten tuli hyvät.
Ite napalukon rungon pulverimaalasin kromimaalilla. Näytti hyvältä ennen ku vedin lakan päälle, nyt se on hopea. Onneks nuokin jää melko hyvin napatötteröiden sisään piiloon. Kunhan keksii missä kromauttaa edes etäisesti edullisesti, nii pitää hommata uudet napalukot ja kromauttaa ne. Pitäähän sitä jotain paranneltavaakin jättää myöhemmäksi.
Kuormaventtiili löysi kans paikalleen. Siinäkin värisävy väärä, mutta olkoot.
Ja simpukka. Sen koristelin passivoiduilla ruuveilla, vaikka kuuluiskin varmaan olla musta kauttaaltaan. Piti kunnostaa varaosasimpukka, mutta se oli vanhemmalla pulttijaolla, niin puhalsin ja maalasin alkuperäisen, ku se ei kerran vuotanu ja uusitaan sitten, jos alkaa vuotamaan.
Sitten jossain vaiheessa huomasin, että etuvetarien stefat jääny kans tilaamatta ja olkalaakerit pykälti. Joten Tamgearsista sellaset sitten. Sain ne paikalleen, kunnes huomasin että tuli kääntöpäästä liian jäykkä. Totesin sen johtuvan väljästä pronssiholkista, joka vääristi mittauksia, niin ei muuta ku uudet holkit Tamgearsista. Ne on tarvikkeet ja tiedän, että se on riski, jutta 84,50€/kpl marmorilla vs. 16,90€/kpl Tamgearsilla puolti päätöstä ja en halunnu odotella niitä maailmalta, joten näillä mennään ne harvat kerrat ku nelivetoa edes tulee käytettyä. Kunhan laakerit oli hoonattu sopiviks, niin pääs taas kasaamaan.
Laakereita yms. odotellessa uusin pinjoneihin stefat ja takas nippuun.
Sitten pääs niputtamaan ja päästään nykyhetkeen.
Edelisen kerran puuttumaan jääneet osat sain kotiutettua ja peltiosat passivointiin. Passivointiin saamisessa päänvaivaa aiheutti viime kerralla rikkoontunu lukkovaijerin kiinnike. Sain rikkoutuneen tilalle ehjän, tai niin luulin, kunnes se näytti happokylvyn jälkeen tältä.
Onneksi varaosatukkurilta löyty vielä yksi kappale ja se selvisi passivoinnista kunnialla.
Sitten ku luulin että kiinnikkeen jälkeen olis ollu passivointikasa valmiina, niin hyllyä penkoessa käsiin tarttu akselien hohotinletkut. No venttiilithän piti saaha kans passivoitua, mutta toinen oli puutteellinen. Onneks taas varaosatukkuri pelasti pulasta ja sieltähän löyty korvaava.
Ja molemmat valmiina. Vielä ovat kasaamatta.
Passivoitavia odotellessa kunnostelin vararengaspalkkia. Toinen läpyskä piti ottaa varaosapalkista ja samalla molemmat irti ja maalia alle.
Ja matot tuli pestyä.
Muuten tuli hyvät, mutta takamattoon jäi pari tahraläiskää. Pahin taitaa jäädä piiloon ja parempaakaan mattoa varmaan vaikea löytää, niin näillä mennään, jos ei eteen satu parempaa mattoa.
Kunnostelin myös napalukkoja.
Kupari ei oo ihan oikeaa sävyä. On joku Fiatin/Lancian väri ja Mastonin 2k spray on perseestä. Mutta muuten tuli hyvät.
Ite napalukon rungon pulverimaalasin kromimaalilla. Näytti hyvältä ennen ku vedin lakan päälle, nyt se on hopea. Onneks nuokin jää melko hyvin napatötteröiden sisään piiloon. Kunhan keksii missä kromauttaa edes etäisesti edullisesti, nii pitää hommata uudet napalukot ja kromauttaa ne. Pitäähän sitä jotain paranneltavaakin jättää myöhemmäksi.
Kuormaventtiili löysi kans paikalleen. Siinäkin värisävy väärä, mutta olkoot.
Ja simpukka. Sen koristelin passivoiduilla ruuveilla, vaikka kuuluiskin varmaan olla musta kauttaaltaan. Piti kunnostaa varaosasimpukka, mutta se oli vanhemmalla pulttijaolla, niin puhalsin ja maalasin alkuperäisen, ku se ei kerran vuotanu ja uusitaan sitten, jos alkaa vuotamaan.
Sitten jossain vaiheessa huomasin, että etuvetarien stefat jääny kans tilaamatta ja olkalaakerit pykälti. Joten Tamgearsista sellaset sitten. Sain ne paikalleen, kunnes huomasin että tuli kääntöpäästä liian jäykkä. Totesin sen johtuvan väljästä pronssiholkista, joka vääristi mittauksia, niin ei muuta ku uudet holkit Tamgearsista. Ne on tarvikkeet ja tiedän, että se on riski, jutta 84,50€/kpl marmorilla vs. 16,90€/kpl Tamgearsilla puolti päätöstä ja en halunnu odotella niitä maailmalta, joten näillä mennään ne harvat kerrat ku nelivetoa edes tulee käytettyä. Kunhan laakerit oli hoonattu sopiviks, niin pääs taas kasaamaan.
Laakereita yms. odotellessa uusin pinjoneihin stefat ja takas nippuun.
Sitten pääs niputtamaan ja päästään nykyhetkeen.
Re: Hj60 "Lumikki"
Aivan liian hienoa tulossa, uskallatko tai raskitko enää ajaa tolla kun toi on valmis ?
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Re: Hj60 "Lumikki"
Samppahj kirjoitti:Ehkä kesällä, jos sattuu sateeton päivä
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Re: Hj60 "Lumikki"
Tekijät tekee. Hattu päästä.