Otetaan pieni välipäivitys, vaikka ei mitään kokonaisuutta ole vielä täysin valmiiks saanu.
Lukkojen piuhat ja kilkkeet on suunnilleen paikallaan.
Korille pukki ja se lähti toisaalle työstettäväks. Saan ite keskittyä sillä aikaa asioihin, mitä osaan hitsausta paremmin.
Sitten vaihdelaatikon kimppuun. Sehän kävi viime talvena kunnostuksessa, eli vain pintapuolinen siistiminen. Meinasin alunperin vaan pestä ja maalata ja sen jälkeen paikalleen. No niinhän siinä ei käyny.
Rupesin jynssäämään Dremelillä ja huopalaikoilla, mutta kyllästyin melko pian.
Käytin sen sitte puhalluksessa. Alut soodalla ja ite laatikko lasilla. Maalia päälle...
Ja koristelua.
Laatikko odottelee enää oikeestaan, että saisin hommattua uuet anturit.
Ohessa työstin myös moottoria. Purin ja istutin pukkiin.
6. sylinterin pakokanava oli törkysen näkönen. Se alko vaivaamaan niin pahoin, että aloin miettimään toista suunnitelmaa.
Ja oli tuo pumppukin aika järkyttävä.
Ratkasuna löyty vuotta uudempi ja 6tkm enemmän ajettu väliaikaismoottori.
Tämä oli sievempi ulkosilta osiltaan ja pakokanavatkin oli kuivat.
Se sitten pukkiin ja purkua...
Pesua...
Fertania (ruosteenmuunnin)
Sen jälkeen uus pesu ja hinkkaus ja maali päälle.
Sävy taas kerran väärä, mutta tämä nyt on muutenki väliaikanen moottori. Kasaan tuon uusilla tiivisteillä ja ajelen kunnes saan oman moottorin käytyä läpi.
Kokeilin myös puhaltaa aluosia Nordblastin soodakannulla ja lasimurskalla. Ihan ok, kunhan pesee asennusliat pois.
Tällasta tällä erää. Seuraavassa päivityksessä toivottavasti moottori kasassa.