Kuva Kuva Kuva Kuva

J120 Suutinvika iski

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

komulatu
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2019 8:17 pm
Paikkakunta: Kempele

Re: J120 Suutinvika iski

Viesti Kirjoittaja komulatu » Ma Touko 13, 2019 9:25 am

Toyotan omat 5w-30 öljyt siellä sisällä on.

Steelduck
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 7:21 pm
Paikkakunta: helsinki

Re: J120 Suutinvika iski

Viesti Kirjoittaja Steelduck » Su Heinä 28, 2019 2:32 pm

Minkä verran venttiilikopassa saa olla painetta moottorin käydessä? Omassa vähän rapia 200tkm ajetussa lantikassa alkoi epäilyttämään, josko nuo surullisen kuuluisat suuttimien tiivisteet ovat alkaneet vuotamaan
Omassa 155tkm ajetussa 150 Cruiserissa kun korkin aukaisee, niin korkki hyppelee aivan samalla tavalla. Lisäksi kuuluu sellainen tsupsuttava ääni ja jotain höyryä sieltä tulee.
Mites teillä muilla? Mielellään näkis vaikka videolta kuinka muilla puhaltaa.

Knigh Cruiser
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Kesä 26, 2019 1:14 am

Re: J120 Suutinvika iski

Viesti Kirjoittaja Knigh Cruiser » Ke Heinä 31, 2019 6:49 pm

Missä vuosimalleissa noita suutin ongelmia ollut lähinnä? Ja oletteko vaihtanut suuttiamia ennakoivasti?

kenni_
Member
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Re: J120 Suutinvika iski

Viesti Kirjoittaja kenni_ » To Elo 01, 2019 5:46 am

On niitä ollu vielä 150sessäkin ainakin -12 vuosimallissa, mutta vähemmän. Meidän 120seen vaihdettiin kaikki, vaikka vaan 2 hajos.

Knigh Cruiser
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Kesä 26, 2019 1:14 am

Re: J120 Suutinvika iski

Viesti Kirjoittaja Knigh Cruiser » To Elo 01, 2019 10:20 am

kenni_ kirjoitti:
To Elo 01, 2019 5:46 am
On niitä ollu vielä 150sessäkin ainakin -12 vuosimallissa, mutta vähemmän. Meidän 120seen vaihdettiin kaikki, vaikka vaan 2 hajos.
Okei. Luin jostain että alkupään 120:ssä olis paremmin kestänyt suuttimet. Tässä itsellä pohdinnassa vaihtaa suuttimet kun alkuperäisillä menty jo hyvänmatkaa, testeissä viellä kaikki ovat annetuissa arvoissa.

kenni_
Member
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Re: J120 Suutinvika iski

Viesti Kirjoittaja kenni_ » La Elo 03, 2019 5:55 pm

Knigh Cruiser kirjoitti:
To Elo 01, 2019 10:20 am
kenni_ kirjoitti:
To Elo 01, 2019 5:46 am
On niitä ollu vielä 150sessäkin ainakin -12 vuosimallissa, mutta vähemmän. Meidän 120seen vaihdettiin kaikki, vaikka vaan 2 hajos.
Okei. Luin jostain että alkupään 120:ssä olis paremmin kestänyt suuttimet. Tässä itsellä pohdinnassa vaihtaa suuttimet kun alkuperäisillä menty jo hyvänmatkaa, testeissä viellä kaikki ovat annetuissa arvoissa.
No ei siinä tapauksessa välttämättä kannata vaihtaa. Ovat kuitenkin sen 400-600e/kpl +työt. Onko öljysihdissä ollu mokkoo?

Knigh Cruiser
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Kesä 26, 2019 1:14 am

Re: J120 Suutinvika iski

Viesti Kirjoittaja Knigh Cruiser » Su Elo 04, 2019 10:46 am

kenni_ kirjoitti:
La Elo 03, 2019 5:55 pm
Knigh Cruiser kirjoitti:
To Elo 01, 2019 10:20 am
kenni_ kirjoitti:
To Elo 01, 2019 5:46 am
On niitä ollu vielä 150sessäkin ainakin -12 vuosimallissa, mutta vähemmän. Meidän 120seen vaihdettiin kaikki, vaikka vaan 2 hajos.
Okei. Luin jostain että alkupään 120:ssä olis paremmin kestänyt suuttimet. Tässä itsellä pohdinnassa vaihtaa suuttimet kun alkuperäisillä menty jo hyvänmatkaa, testeissä viellä kaikki ovat annetuissa arvoissa.
No ei siinä tapauksessa välttämättä kannata vaihtaa. Ovat kuitenkin sen 400-600e/kpl +työt. Onko öljysihdissä ollu mokkoo?
Sihti ollut viellä puhdas, eikä viellä pölläyttänyt kylmänä käynnistäessä, onko toi 10tkm hyvä öljynvaihtoväli ja sihdin tarkastuväli?

kenni_
Member
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Re: J120 Suutinvika iski

Viesti Kirjoittaja kenni_ » Ti Elo 06, 2019 10:21 am

Nojuu, normaalihan on 15tkm. Ei sitten vielä kyllä kannata lähteä vaihtamaan. Muistaa vaan tarkkailla tilannetta.

Steelduck
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 7:21 pm
Paikkakunta: helsinki

Re: J120 Suutinvika iski

Viesti Kirjoittaja Steelduck » Ma Elo 26, 2019 9:29 am

Tänään meni oma -11 150 155tkm. Cruiseri Airportin Toyotalle tsekkaukseen, kun alkoi pöläytellä starttaillessa jyrkissä mäissä.
Diagnoosina se mitä epäilinkin. Eli ykkös ja nelos suuttimet yli arvojen. Ykkös suutin mittauksissa jo lähellä kasia. Kakkonen ja kolmonen oli negatiivisia. Lisäksi öljysihti oli jo puoliksi karstassa.
Lähdettiin sitten etenemään niin, että kaikki suuttimet ja tiivisteet vaihdetaan, uusi öljysihti, öljyt ja tarvittaessa EGR venttiilin putsaus.
Eli olkaas myös 150 Cruiserien omistajat tarkkoina, ettei pääse mitään isompia vaurioita syntymään.

kenni_
Member
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Re: J120 Suutinvika iski

Viesti Kirjoittaja kenni_ » Ti Elo 27, 2019 10:21 am

Käsittämätöntä että merkin kalleimpaan automallin ei saada tehtyä sellasia suuttimia mitkä kestää! 😠 Varsinkin kun ihan samoja ongelmua ollu vuosikaudet ja auton semmonen minkä pitäis kestää ja olla varmakulkunen. 😡

Steelduck
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 7:21 pm
Paikkakunta: helsinki

Re: J120 Suutinvika iski

Viesti Kirjoittaja Steelduck » Ti Elo 27, 2019 11:02 am

Käsittämätöntä että merkin kalleimpaan automallin ei saada tehtyä sellasia suuttimia mitkä kestää! 😠 Varsinkin kun ihan samoja ongelmua ollu vuosikaudet ja auton semmonen minkä pitäis kestää ja olla varmakulkunen. 😡
Saattaa suutinvika omassa johtua pitkälti lyhyehköistä ajopätkistä ja kone ei aina ehdi lämmetä kunnolla.
285/70-17 renkaat pudottaa vakio välityksillä koneen käyntikierroksia ja vitos vaihdetta pitäisi käyttää vain motarilla.

Alkuperäiset suuttimet näytti tältä. Ykkösen suuttimen tiiviste oli vuotanut oikeen huolella.

Kuva

Kuva

Kuva


Lisäksi suuttimien ympärillä olevat vivut hyvin tummuneet, kun syöttöä ollut paljon. Normaalisti vipujen pitäisi olla sivupinnoista kirkkaat.

Kuva



EGR venttiili ei ollut mitenkään pahasti töhnässä, mut tulipahan nyt puhdistettua sekin.

Kuva

Avatar
-MaTTi-
Member
Viestit: 1487
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: J120 Suutinvika iski

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- » Ti Elo 27, 2019 11:29 am

kenni_ kirjoitti:
Ti Elo 27, 2019 10:21 am
Käsittämätöntä että merkin kalleimpaan automallin ei saada tehtyä sellasia suuttimia mitkä kestää! 😠 Varsinkin kun ihan samoja ongelmua ollu vuosikaudet ja auton semmonen minkä pitäis kestää ja olla varmakulkunen. 😡
Miten lie nykyinen 2.8-diisseli? Ja onhan näitä 4-litran bensakoneellakin tehty. Jos 10tkm seutuun vuositasolla ajelee niin samat vuosikulut.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)

Vastaa Viestiin