Kuva Kuva Kuva Kuva

BJ45 ei pysy käynnissä.

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4109
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi,Luopioinen,Pälkäne

Re: BJ45 ei pysy käynnissä.

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä » To Maalis 19, 2020 7:51 pm

Berttaseni kirjoitti:
To Maalis 19, 2020 4:40 pm

Onko tuo edic rele sama kuin polttoaine rele?
Älkää vaan sanoko että tää auto on noin tarkka noista akuista :x
Noi voltti lukemat on kyllä kaikinpuolen alhaiset mutta oon käynnistelly tuota ja joutunut käyttää sähkövinssiä (lumiaura) kun oon siirtänyt parempaan paikkaa.
EDIC on lyhenne sanasta Elactronic Diesel Ijection Control.
Kannattaa kattao se öljyanturin reikä että se on auki.
Sit edicin releen kotelo auki ja kattella onko hapettumia yms.
UKK osiosta löytyy b koneen korjausmanuaali jossa jutua edicistä. Sekä muita korpivaaran oppaita
http://toyotamarket.ru/eu/781210/ Katto tosta oma autosi malli ja vuosimalli. Siitä pääset kattoman missä mikäkin rele sijaitsee.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------

lepa77
Member
Viestit: 87
Liittynyt: Su Kesä 24, 2012 1:35 pm
Paikkakunta: Salo

Re: BJ45 ei pysy käynnissä.

Viesti Kirjoittaja lepa77 » To Maalis 19, 2020 10:00 pm

lataus pitäis olla 28 ja akut voi olla huonot. se edicin rele on sama kuin polttoaine rele ja on hansikas lokeron kyljessä kiinni kahdella mutterilla.

Avatar
Berttaseni
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2020 3:43 pm

Re: BJ45 ei pysy käynnissä.

Viesti Kirjoittaja Berttaseni » To Maalis 19, 2020 10:36 pm

Aion katsoa ja puhdistaa tuon öljyanturin.
Polttoainereleen olen aukaissut ja se oli sisältä siisti, toistaiseksi se on vielä takaisin kiinnittämättä ja roikkuu johdon varassa.
Nyt kun muistelen niin edellisen kerran kun akut menivät niin silloin joku rele vaan räpsyi ja ei edes startannut. Mutta nyt ainakin on startannut.
Akuilla on jo ikää aika paljon ja tosiaan tuo jännite on ollut tuon 28v.
Sjunnitelma: Lataan vielä akut ja puhdistan öljyanturin jos vaan saan sen irti.

Avatar
-MaTTi-
Member
Viestit: 1504
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: BJ45 ei pysy käynnissä.

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- » La Maalis 21, 2020 7:31 pm

Olisko näistä mitään jeesiä?
Kuva

Kuva
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)

Avatar
Berttaseni
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2020 3:43 pm

Re: BJ45 ei pysy käynnissä.

Viesti Kirjoittaja Berttaseni » La Maalis 21, 2020 8:54 pm

Kyllä noista voisi ollakin. Nyt on akut ladattu, aamulla otin laturin irti ja äsken mittasin voltit niin yksittäin on 12.8v ja sarjassa 25.5v
Niin eikös nuo akut ole ihan kunnossa?
Vielä en ole öljyanturia irroittanut kun ei nyt houkuttanut pakkasessa sitä irroittaa vielä, vaikkakin ei nyt voi kovasta pakkasesta puhua mutta silti☺️
Täytyy yrittää tutkia tuo rele jos ei anturin putsaus auta.

Avatar
hj60
Member
Viestit: 1402
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Re: BJ45 ei pysy käynnissä.

Viesti Kirjoittaja hj60 » Ke Maalis 25, 2020 6:51 am

HJ60 EDICciä aikoinaan tuli ihmeteltyä, kyllä tuo latauksen puute voi hyvinki olla syypää tässä. Akut vaikuttais olevan kunnossa.

Tää ny tuosta hj:sta, mutta lienee vastaava sullaki. Startatessa EDIC vetää pakkosyötön päälle, että kone saa kunnolla soppaa. Ku avaimesta päästää, EDIC löysää käyntiasentoon. Öljynpaineanturi on omansa, ei mittarimallia vaan perus on-off niinku öljynpainevalolle. Jos ei parin sekunnin sisällä saa painetietoa, pukkaa sammutukselle. Muistaakseni saa myös käyntitiedon laturilta, eli ns. latausvalosignaalin. Se vois tässä olla vaikuttamassa, en kyllä tiiä sammuttaisko se ajon aikana, mutta voi liittyä just tuohon käynnistysvaiheeseen ja viivepiiriin.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.

Vastaa Viestiin