Kuva Kuva Kuva Kuva

J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Matsui120
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Marras 27, 2018 9:34 am
Paikkakunta: Lahti

J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.

Viesti Kirjoittaja Matsui120 » To Kesä 25, 2020 9:18 pm

Ei menny läpi katsastuksesta. Savuttaa liikaa. K-arvo 2,1. Sit vaihdoin ilmansuodattimen ja polttelin vähän karstoja ja suoraan mittarille. Arvo 2,0. Mistä kannattaisi lähteä tutkimaan asiaa? 290tkm mittarissa kohta.

Tex102
Viestit: 6
Liittynyt: Su Tammi 03, 2016 6:18 pm
Paikkakunta: Vihti

Re: J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.

Viesti Kirjoittaja Tex102 » Ke Heinä 29, 2020 12:39 pm

Löytyikö tähän ongelmaan jokin ratkaisu? Itsellä vm. 2008, 275tkm ajettu J120 meni rimaa hipoen läpi päästömittauksesta ja ennen katsastusta oli vaihdettu ilmanputsari ja käyty motarilla karstoja polttelemassa putkesta.

Avatar
-MaTTi-
Member
Viestit: 1531
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- » Pe Heinä 31, 2020 8:34 pm

Eiköhän lie EGR karstoittanut imusarjan tukkoon... Pöydälle, pesuun jne.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)

Alppa
Viestit: 6
Liittynyt: Su Marras 10, 2019 5:16 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.

Viesti Kirjoittaja Alppa » Ke Syys 09, 2020 9:03 pm

Itsellä 08 cruiseri sai hylsyn kun savutus 3.5... Purin imusarjan käsiin ja putsasin valtavan määrän karstaa pois ja samalla tulppasin egr:n ettei uudestaan kerää kakkaa. 438tkm takana.
Kulku parani huomattavasti mutta silti savutus 2.1... :roll: Seuraavaksi kait sitten täytyy turbo ottaa käsiin ja huollattaa se. Onko kenelläkään kokemusta että saako turbon pois purkamatta koko pakosarjaa?

Avatar
-MaTTi-
Member
Viestit: 1531
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- » Ma Syys 14, 2020 11:37 pm

Alppa kirjoitti:
Ke Syys 09, 2020 9:03 pm
Itsellä 08 cruiseri sai hylsyn kun savutus 3.5... Purin imusarjan käsiin ja putsasin valtavan määrän karstaa pois ja samalla tulppasin egr:n ettei uudestaan kerää kakkaa. 438tkm takana.
Kulku parani huomattavasti mutta silti savutus 2.1... :roll: Seuraavaksi kait sitten täytyy turbo ottaa käsiin ja huollattaa se.
Ei se turbo sitä savua tee. Osta jotain tähän tarkoitettua Cleaneriä ja polkemaan.
Esim. tämmöstä: https://tec4.fi/tuotteet/polttoneste/te ... puhdistus/
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)

Alppa
Viestit: 6
Liittynyt: Su Marras 10, 2019 5:16 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.

Viesti Kirjoittaja Alppa » Ke Syys 16, 2020 12:27 pm

Putsattu ja poljettu on :)
Otin kumminkin turbon käsiin ja huoltoon. Laakereissa oli melko reilusti jo väljää ja vnt säädön vipu oli kulunut niin paljon ettei siipien säätö enää toiminut kunnolla. Katsotaan kun lyön kasaan niin luulis jotain auttavan kun saa ilmaa paremmin taas.

Aleksi

Matsui120
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Marras 27, 2018 9:34 am
Paikkakunta: Lahti

Re: J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.

Viesti Kirjoittaja Matsui120 » La Marras 21, 2020 2:17 pm

En ole muistanut tähän vastata. Eli hain jonkun forten tökötin millä ajoin. Sitten ammattitaitoinen kaasuttelija otti savutusarvon. Meni jossain vaiheessa läpi. Eli jotain on pielessä. Nyt jakopään rempan yhteydessä putsataan imusarja ja tulpataan egr. Onko ehdotuksia hyvistä jakopaan hihnasarjasta? Mikä olisi hyvä merkki? Myös venakopantiiviste vaihdetaan samalla.

Alppa
Viestit: 6
Liittynyt: Su Marras 10, 2019 5:16 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.

Viesti Kirjoittaja Alppa » Ma Marras 23, 2020 6:36 am

Multakin löytyi syy savutukseen. Oli edellinen omistaja "optimoinut" autoa. Poistatin sen niin savut 0.35 sen jälkeen.
Tulipahan samalla imusarja putsattua sekä turbo huollettua.

Toyotan osia oon ite laittanut jakopäähän.

Tex102
Viestit: 6
Liittynyt: Su Tammi 03, 2016 6:18 pm
Paikkakunta: Vihti

Re: J120 vm 2007 k-arvo liian korkea.

Viesti Kirjoittaja Tex102 » Ma Marras 23, 2020 5:21 pm

Oma kulkien on menossa parin viikon päästä testipenkkiin, katsotaan jos siellä löytyisi syy tuhon liian korkeaan K-arvoon. Henkisesti valmistauduttu suutinremppaan. Jakopään osat (rulla, kiristin ja hihna) kustansi marmorilla 230€ joten ne itse laitoin kuukausi sitten paikalle.

Vastaa Viestiin