Jousien kumien vaihto BJ,apua.
Valvoja: Käyttäjä
Jousien kumien vaihto BJ,apua.
Pitäisikö nämä kumit lähteä ihan lähes siitä vaan.Takimmaisten taka kumit lähti hyvin mutta sitten saman etummäiset oikeen piukassa.Siinä on iso mutteri ja vastapuolella vähän eri juttu parilla pultilla lätyskä.Ei vasaroimalla lähtenyt.Antakaapa taas hyviä neuvoja.Kiitos.ps heitetäänkö ne uudet "muoviset" sitten sinne vaan ilman mitään.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
- hakoteilla
- Viestit: 250
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:27 am
- hakoteilla
- Viestit: 250
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:27 am
Kumipuslat vanhuuttaan vulkanoituvat pulttiin kiinni. Lyömällä niitä ei tahdo saada irti, kun joustavat kuitenkin ja lyönnin teho menee hukkaan.
Itse sain sen verran lyötyä ja väännettyä niitä ulos, että omatekoisen ulosvetäjän sai väliin. Siihen vaijeri kiinni ja vinssillä veto. Lähti. Silloin ei ollut kaasuja käytössä. Kaasulla kun polttaa kumin pois, niin homma helpottuu.
Itse sain sen verran lyötyä ja väännettyä niitä ulos, että omatekoisen ulosvetäjän sai väliin. Siihen vaijeri kiinni ja vinssillä veto. Lähti. Silloin ei ollut kaasuja käytössä. Kaasulla kun polttaa kumin pois, niin homma helpottuu.
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
näppärä konsti tuohon tuli havaittua ostaessaini käytetyt jouset jossa alkuperäset puslat paikallaan. Porakoneeseen 6-8mm terä kiinni, painat sitä sinne jousen holkin sisäreunan ja puslan ulkoreunan väliin ja laitat poran soimaan, se mulla ainaki lähti kiertämään sitä puslaa ympäri ja veti samalla sen ulos sieltä.. Jos tästä siis oli kyse Ja tämäkin konsti löyty sen jälkeen, kun olin saanut lekasta 2 kertaa vasemman etusormen rystyseen ja samalla murrettua sen
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Nyt kun pääsin taas sinne auton alle pellityksiä massailemaan ja samalla sitten tutustuin lehtijousien kumien poisottoon,niin teinkin sellaisen havainnon,että ei sinne mielestäni porakoneella pääse porailemaan.Onko sitten nuijiminen tai sen kumin polttaminen ainut oikea vaihtoehto.Minulla on vaan kosani pikkutoho,jolla voin sitten polttamista kokeilla.Lisää saa antaa vinkkejä ja sitten on muuten se tankin laittokin takaisin enne näitä jousia,Poisottoon sainkin täältä vinkkejä,että jouset takaa irti ja autoa ylös ja sitten pois.Kyllähän se sieltä tuli mutta luulen että en vaan oikein hommaa osannut kun oli niin kintytaalla että saako sitä ja nyt sen paskan nosto ylös.Jos yhta hankalaa,niin voi,voi.Siihenkin hommaan otetaan vastaan lisä vinkkejä.HJ:stä olen pariinotteeseen joutunut ottamaan ja eihan siinä ollut kovinkaan suuria ongelmia,kunhan muistaakseni oli hieman sopivassa kulmassa mutta BJ:ssä sitä kulmaa ei vaan löytynyt tai sitten kun tuli alas mutta "väkisin".
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Olin innoissani taas siellä alla,kun eihän ne itsestään lähde mutta onpä paska homma ja ihan kitkuttamalla ja nitkuttamalla ja irroitusainetta jne kaikkea mitä ei välttämättä ehkä tarvi ja sain sen kuitenkin pois ja en näin läpimärkä ole sitten aikoihin ollut mutta yksi on takaetummaisista irti ja pultti ihan ohkaiseksi mennyt,Pitääkö uuden pultin olla kuinka jämpti niihin muovisiin pusliin,nihkeä vai vähän niin kuin hakkaamalla köykäsesti läpi.Niin hauskaa hommaa,ettei yhtä enempää päivässä viitsi ottaa pois eli herkutellään ja jätetään toiseenkin kertaan
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Eli käsitinköhän oikein oot siis lehtijousien puslia vaihtamassa ja et saanut takajousen etummaista pulttia irti ?
Rungon korvallisen läpi menevä pultti on toiselta puolelta mutterilla kiinni (eli auton alta) ja kyljen puolelta pikku pultti lätkästä pois ja kiilaa lätkän ja korvallisen väliin ja lekaa auton altakäsin pinnapultin nokkaan (kannattaa laittaa jotain pultin nokkaan suojaksi ettei kierteet kärsi.
Rungon korvallisen läpi menevä pultti on toiselta puolelta mutterilla kiinni (eli auton alta) ja kyljen puolelta pikku pultti lätkästä pois ja kiilaa lätkän ja korvallisen väliin ja lekaa auton altakäsin pinnapultin nokkaan (kannattaa laittaa jotain pultin nokkaan suojaksi ettei kierteet kärsi.
Kaikkihan on köyhälle kallista, mut silti kaikille saman hintasta.
EX- HJ60Td -83
HDJ80 -92
EX- HJ60Td -83
HDJ80 -92
Puslat
Pullotunkki kova sana verrattuna vasaraan,ei mee rystyset verrille. Hitsaa pieneen pullotunkkiin jatkoo nin että ylettyy vastapuolen pulttiin ja painetta päälle ihme jossei lähre pultti pois!!??