Hodari vai Grand Cherokee?
Valvoja: Käyttäjä
Hodari vai Grand Cherokee?
Moi cruisaajat, noobin eli nöösin toka viestiketju, olkaa armollisia...
Ajopelin hankinta on vieläkin vaiheessa, joten vielä ehdin kyselemään tyhmiä.
Cruiseri (lähinnä hodari) kiinnostais kovasti, mutta olen myös yrittänyt miettiä, onko sille todellista kilpailijaa. Aika vaikea löytää.
Arvelisin, että täältä slck:n palstalta varmaan saa puolueetonta tietoa siitä, miksi Grand Cherokee ei ole kelvollinen vaihtoehto käyttikseksi. Vai onko? Vertailussa olisi NOIN 1996-mallinen hodari ja NOIN 2003-mallinen Jeeppi, jotka osuvat suunnilleen samaan hintaluokkaan.
- Metsään pääsee molemmilla, ehkä jopa poiskin? Jeeppiin ei suoraan mahdu kovin isot pyörät.
- Jeepissä taitaa olla itsekantava kori, mitä haittapuolia? (Jos ei suunnittele korinkorotusta.) Ja erillisjousitus, niinku henkilöautoissa. No, hiljaisuus ja muu mukavuus taitaa olla GC:ssä olla kohdillaan.
- Amerikanautoilijat pitävät kai jenkkipelejä vahvoina, Toyotan luotettavuus on sinänsä jo käsite. Löytyykö oleellisia eroja? (Olettaisin että vanhan GC:n sähköhimmeleistä osa toimii ja osa ei...)
- Auto saisi sietää huonolaatuista polttoainetta, siksi bensakone voisi olla turvallisempi valinta kuin diesel? Bensakoneista Jeepin 4,0 suora kutonen tai 4,7 V8 kuluttavat selvästi vähemmän kuin (edit: FZJ:n) 4,5 suora kutonen.
-Muuta huomionarvoista?
Kiitos ja kumarrus.
Ajopelin hankinta on vieläkin vaiheessa, joten vielä ehdin kyselemään tyhmiä.
Cruiseri (lähinnä hodari) kiinnostais kovasti, mutta olen myös yrittänyt miettiä, onko sille todellista kilpailijaa. Aika vaikea löytää.
Arvelisin, että täältä slck:n palstalta varmaan saa puolueetonta tietoa siitä, miksi Grand Cherokee ei ole kelvollinen vaihtoehto käyttikseksi. Vai onko? Vertailussa olisi NOIN 1996-mallinen hodari ja NOIN 2003-mallinen Jeeppi, jotka osuvat suunnilleen samaan hintaluokkaan.
- Metsään pääsee molemmilla, ehkä jopa poiskin? Jeeppiin ei suoraan mahdu kovin isot pyörät.
- Jeepissä taitaa olla itsekantava kori, mitä haittapuolia? (Jos ei suunnittele korinkorotusta.) Ja erillisjousitus, niinku henkilöautoissa. No, hiljaisuus ja muu mukavuus taitaa olla GC:ssä olla kohdillaan.
- Amerikanautoilijat pitävät kai jenkkipelejä vahvoina, Toyotan luotettavuus on sinänsä jo käsite. Löytyykö oleellisia eroja? (Olettaisin että vanhan GC:n sähköhimmeleistä osa toimii ja osa ei...)
- Auto saisi sietää huonolaatuista polttoainetta, siksi bensakone voisi olla turvallisempi valinta kuin diesel? Bensakoneista Jeepin 4,0 suora kutonen tai 4,7 V8 kuluttavat selvästi vähemmän kuin (edit: FZJ:n) 4,5 suora kutonen.
-Muuta huomionarvoista?
Kiitos ja kumarrus.
Viimeksi muokannut MS, Ma Marras 11, 2013 12:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oon tullu siihen tulokseen että jos haluaa suoriutua haasteista näyttävästi ja tehdä remontteja reissun päällä niin sitten Tsiippi isolla koneella, mutta jos vinssaaminen ei nolota ja haluaa ottaa tauot taukoina niin sitten Toijjota
Perustan käsitykseni meidän porukan Venäjän reissuihin jossa mä olen Läjällä ja lähes kaikilla muilla on Tsiipit
Perustan käsitykseni meidän porukan Venäjän reissuihin jossa mä olen Läjällä ja lähes kaikilla muilla on Tsiipit
Niva, Läjä ja muut saavutukset @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ke Helmi 13, 2013 4:29 pm
- Paikkakunta: Hausjärvi
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ke Helmi 13, 2013 4:29 pm
- Paikkakunta: Hausjärvi
Kiitos vinkistä, kokeneitten kokemusta juuri kyselenkin. Siis ymmärränkö oikein tuosta päätellen, että Toyotaa on helpompi pitää kunnossa nimenomaan sähköjen takia? Tai että on samasta syystä varmatoimisempi (esim. mutasafarilla)?bj45lava kirjoitti:Ite harrastan Toyotia ja olen Jeeppi liikkeessä töissä, että päätteleppä siitä...
Kotona oon kyl yrittäny sanoa vaimolle, ettei jättäis asioita mun arvailtavaks ja pääteltäväks, ku pielee menee kumminkin, vaan sanois suoraan...
Hyvä kuulla, BJ on klassikko!VeeWee kirjoitti:Itse tuli kanssa mietittyä Grand Cherokeen ostoa tuossa keväällä,4,7 V8 ois saattanut olla ihan kiva kauppakassi. Itävallassahan nuo kai kasataan?
No,päädyin kuitenkin ostamaan BJ40
Sattuiko vain sopiva yksilö tarjolle, vai miksi päädyit tuohon etkä esim. GC:n ostoon?
Olevinaan hyvä ja halpa tuli kaupan ja Jeepin ostoon olisi tarvittu pieniä rahoitusjärjestelyjä,noita heräteostoksia kun oli tullut tehtyä,niin ei ollut tarpeeksi säästössä.MS kirjoitti:VeeWee kirjoitti: Sattuiko vain sopiva yksilö tarjolle, vai miksi päädyit tuohon etkä esim. GC:n ostoon?
Henkilömallin diesel-kulkine ei vähäisen käytön vuoksi oikeen ollut vaihtoehto,siksi Jeep hiukan kiinnosti.
Mutta noista Toyotista kun oli hiukan ennestään jo kokemusta ja velipojalla varaosa-autoksi soveltuva nurkissa,niin sellainen tuli BMW:n korvaavaksi kulkineeksi.
BJ45 pick-up -82
BJ40 (2+4) -77,-78, -80 -80
HJ60
BJ40 (2+4) -77,-78, -80 -80
HJ60
Kannattaisi muuten laittaa toi sama kysely jeeppifoorumillekin niin saisit molemminpuolisia näkemyksiä
Niva, Läjä ja muut saavutukset @ wonk.sytes.net/76s/
Varmaan ois hyvä, pitäis vaan ensin rekisteröityä sinne.Krisse kirjoitti:Kannattaisi muuten laittaa toi sama kysely jeeppifoorumillekin niin saisit molemminpuolisia näkemyksiä
Lueskelin jo sieltä vähän "Miksi Jeep" -ketjua, mutta ei sieltä oikein vielä paljon auennut... Suurin osa vastauksista oli kyllä ihan asiallisia.