Vitusti, 6000-7000e ihan tarkkaan ei tiedä vielä. Tää toimii varottavana esimerkkinä muille. Jos se auto Käy huonosti niin ei kannata yhtään ajaa sillä ennen kun selvittää vian. En kyllä tiedä suomessa muita kellä olis kone menny. Joku nyt päätti et se yksilö tuli sit meille.iivariiso kirjoitti:Nyt pitää muistaa että land cruiserikin on auto ja se saattaa hajota. Ei kannata alkaa turhaan odottamaan milloin se hajoaa. Joskus se kuitenkin tapahtuu. Tämänkin tapauksen myötä varmasti moni meistä seuraa auton käyttäytymistä tarkemmin ja reagoi huomaamiinsa ongelmiin nopeammin.Micci kirjoitti:Kylmä rinki perseen alla tätä lukiessa.
Itellä 2004 versio ja ajettu 346tkm eikä ole suuttimia vaihdettu takuuseen. Mutta se sihti kyllä (ainakin toivottavasti) syynätään kun käytän auton merkkiliikkeessä öljynvaihdossa...
Sihti tulee ainakin itsellä mainittua aina kun auton vien huoltoon.
Paljonko tuo remontti on tullut kaikkiaan maksamaan?
J120 Suutinvika iski
Valvoja: Käyttäjä
Vaihatin vaihteistoöljyt paikallisessa tojohuollossa ja maksoi pikkasen alle 90 euroa. Laatikkoon laitettiin alla olevien liitteiden mukaiset öljyt. 2,8 litraa valui ulos eli vajava neljä litraa jäi vielä vanhaa kiertoon. Täytyypä taas seuraavassa öljynvaihdossa vaihtaa myös nuo laatikon öljyt niin pysyy vereänä. http://www.castrol.com/liveassets/bp_in ... smax_Z.pdfkenni_ kirjoitti:Enpä tiedä, mutta toyotalla maksaa se öljynvaihto joku ~150e, ite kyllä kärsisin sen verran että tulee varmasti oikeat öljyt ja määrät. Kaikenlisäks pk-seudulla ei tuntunu millään onnistuvan tuo, mutta tampereella kylläkin.
http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7071632
Nyt sanoi kdj 125 vm 2005 sopimuksen irti, aamulla läksin ajelemaan töihin ja 5km ajon jälkeen alko kuulumaan jotain nakutusta. Ajelin sitten sivuun niin sammui. koitin vielä käyntiin uudestaan ja lähti ihan hyvin, mutta sitten alkoi ravistaa koko autoa vapaalla ollessaan. nyt auto pajalla ja innolla ootan tuomiota. Mitähän kaikkea lie mennyt. Ja autolla ajettu vasta 166tuhatta. eikä mitään oireitakaan ole ollut aikaisemmin, ei savuta eikä kylmänä nakuta normaalia kovempaa. Onko se aina "täystuho" jos suutinvika kyseessä, vai voiko olla jotain mitä vielä kannattaa korjata vai samantien uutta konetta tilalle?
Nyt sanoi kdj 125 vm 2005 sopimuksen irti, aamulla läksin ajelemaan töihin ja 5km ajon jälkeen alko kuulumaan jotain nakutusta. Ajelin sitten sivuun niin sammui. koitin vielä käyntiin uudestaan ja lähti ihan hyvin, mutta sitten alkoi ravistaa koko autoa vapaalla ollessaan. nyt auto pajalla ja innolla ootan tuomiota. Mitähän kaikkea lie mennyt. Ja autolla ajettu vasta 166tuhatta. eikä mitään oireitakaan ole ollut aikaisemmin, ei savuta eikä kylmänä nakuta normaalia kovempaa. Onko se aina "täystuho" jos suutinvika kyseessä, vai voiko olla jotain mitä vielä kannattaa korjata vai samantien uutta konetta tilalle?
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
No meidän kohdalla tossa tilanteessa oli menny jo todennäkösesti mäntä halki. Eli suuttimet ainakin sököt. Originaalit maksaa 640e/kpl. Osasuoran kautta sain vähän yli 400e denson uudet suuttimet. Äläkä sitten ota niitä kunnostettuja, ei toiminu ainakaan meillä.
Mutta jos mäntä halki niin remontin suuruus riippuu siitä kuinka pahat jäljet se on saanu sylinteriin. Mutta parilla tonnilla et selviä. Se on varma.
Mutta jos mäntä halki niin remontin suuruus riippuu siitä kuinka pahat jäljet se on saanu sylinteriin. Mutta parilla tonnilla et selviä. Se on varma.
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Noilla kilsoilla on suuttimien tiivisteet kussu naftaa ja pakokaasuja oljytilaan. Yhdessa pitkan oljynvaihtovalinkanssa siina akkia laakerit ottaa itteensa
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81